School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code EE 472
Course Title in English Antennas and Propagation
Course Title in Turkish Antenler ve Yayılım
Language of Instruction EN
Type of Course Select
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 150 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites EE 304 - Electromagnetic Fields
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge in Electromagnetic Fields
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to: 1. Gain knowledge about fundamental principles of antennas 2. Analyse and design antennas and antenna arrays for some given specifications 3. Describe fundamental principles of electromagnetic wave propagation
Course Description This course provides a a comprehensive understanding of antennas and propagation. The following topics are covered: Basic antenna definitions and terms: directivity, efficiency, gain, polarization, beamwidth, isotropic radiator, far-field region, Voltage Standing Wave Ratio (VSWR), beam steering, broadside, endfire, phased arrays, array factor and pattern multiplication. The electric dipole and the magnetic dipole, image theory, small antennas & short dipoles, resonant antennas and their radiation patterns, travelling wave antennas, rhombic antennas, Log Periodic Dipole Arrays (LPDA), uniformly excited-equally spaced linear arrays, free space propagation, Friis formula and free space path loss, ground reflection and 2-ray model, knife edge diffraction, Split Step Parabolic Equation (SSPE) method.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Antenlerin temel prensipleri hakkında bilgi edinir;
2) Belirli bazı özellikler için antenleri ve anten dizilerini analiz eder ve tasarlar;
3) Elektromanyetik dalga yayılımının temel prensiplerini açıklar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date ,
Course Coordinator EGEMEN BİLGİN
Semester Spring
Name of Instructor Doç. Dr. CAGATAY ULUISIK

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş: Koordinat sistemleri, vektör cebri ve Maxwell denklemlerinin gözden geçirilmesi
2) Temel anten tanımları ve terimleri: yönlülük, verimlilik, kazanç, polarizasyon, ışın genişliği, izotropik radyatör, uzak alan bölgesi, Gerilim Sabit Dalga Oranı (VSWR)
3) Elektrik (Hertz veya İdeal) Dipol: manyetik vektör potansiyeli, manyetik ve elektrik alan vektörleri, karmaşık poynting vektörü
4) Elektrik (Hertz veya İdeal) Dipol: yayılan güç, radyasyon direnci, anten verimliliği, kazanç, yönlülük, radyasyon örüntüsü.
5) Manyetik Dipol: manyetik vektör potansiyeli, manyetik ve elektrik alan vektörleri, karmaşık poynting vektörü, yayılan güç, radyasyon direnci, anten verimliliği, kazanç, yönlülük, radyasyon örüntüsü
6) Görüntü teorisi, küçük antenler ve kısa dipoller, rezonans antenler ve bunların radyasyon desenleri.
7) Eşkenar dörtgen antenler ve radyasyon desenleri
8) Log Periyodik Dipol Dizileri (LPDA)
9) Düzgün uyarımlı, eşit aralıklı doğrusal diziler. Geniş ve uçtan ateş durumları için eleman deseni, dizi faktörü, desen çarpımı, Yarım Güç Işın Genişliği (HPBW) ve İlk Sıfırlar Arasındaki Işın Genişliği (BWFN)
10) ANTEN-GUI: İzotropik radyatörlerin düzlemsel dizileri için Matlab tabanlı bir görselleştirme paketi. Anten simülatörü: NEC-WIN Professional
11) Radyo dalgası yayılımının temelleri: polarizasyon, yansıma, kırılma, kırınım Serbest uzay yayılımı, Friis formülü ve serbest uzay yol kaybı
12) Zemin yansıması ve 2-ışın modeli, bıçak sırtı kırınımı.
13) Sayısal yayılım simülatörleri: Ray yaklaşımları, Bölünmüş Adım Parabolik Denklem (SSPE) yöntemi, Momentler Yöntemi (MoM)
14) Mikroşerit filtre tasarımı, mikroşerit hatları
15) Final Sınav Dönemi.
16) Final Sınav Dönemi.
Required/Recommended Readings1. C. A. Balanis, Antenna Theory - Analysis & Design, 2nd Ed., John Wiley & Sons, NY 1997 2. J. D. Kraus, Antennas, 2nd Ed., MacGraw-Hill Book Co., NY 1988 3. R. E. Collins, Antennas and Radiowave Propagation, MacGraw-Hill Book Co., NY 1985 4. D. K. Cheng, Field and Wave Electromagnetics, Second Ed., Addison-Wesley, New York, 1992
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 3 % 90
TOTAL % 100
Course Administration

Instructor’s office: TBD office hours: TBD email address: culuisik@dogus.edu.tr Rules for attendance: : - Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed midterm. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 3 3 84
Ödevler 1 3 6 9
Ara Sınavlar 3 17 2 57
Total Workload 150
Total Workload/25 6.0
ECTS 6