School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | EE 476 | ||||||
Course Title in English | Introduction to Speech and Language Processing | ||||||
Course Title in Turkish | Konuşma ve Dil İşlemeye Giriş | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Select | ||||||
Level of Course | Select | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 149 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
EE 204 - Signals and Systems |
||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in discrete-time Fourier Transform, basics of probability and statistics is expected. | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To learn the fundamentals of speech and language processing, and real-world speech and language processing applications. | ||||||
Course Description | This course provides an introduction to speech and language processing with a focus on real-world applications such as automatic speech recognition, spelling correction, information retrieval and text-to-speech. The following topics are covered: signal processing for speech, Hidden Markov Models, acoustic and language modeling, and basic building blocks of real world speech and language processing applications. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Konuşma üretimi ve algısının temel mekanizmalarını anlar; 2) Konuşma sinyalini zaman ve frekans alanı temsilleri ile analiz eder ve modellemek için kullanılabilecek diğer temsilleri inceler; 3) Dil işleme alanında kullanılan temel yöntemleri ve modelleri anlar; 4) Konuşma ve dil işleme sistemleri oluşturmak için algoritmalar kullanır; 5) Gerçek dünya konuşma ve dil işleme sistemlerinde kullanılan istatistiksel tekniklerin bazı uygulamalarını tanımlar; 6) Bir konuşma ve dil işleme uygulama uygulaması için iyi organize edilmiş yazılı bir rapor ve sunum hazırlar; 7) Konuşma ve dil işleme uygulaması sırasında takım çalışması yetkinliği gösterir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Ödev,Proje |
Prepared by and Date | EBRU ARISOY SARAÇLAR , January 2020 |
Course Coordinator | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi EBRU ARISOY SARAÇLAR |
Hafta | Konu |
1) | Konuşma ve Dil İşlemeye Giriş |
2) | Temeller: Ses ve İnsan Konuşma Üretimi -- Konuşma Üretiminin Akustik Modeli |
3) | Temeller: İşitme ve Konuşma Algısı |
4) | Konuşma Sinyali Temsilleri |
5) | Konuşma Sinyali Temsilleri |
6) | Konuşma Sinyali Temsilleri |
7) | Konuşma Parametrelerini Tahmin Etmek için Algoritmalar |
8) | Düzenli İfadeler, Metin Normalizasyonu, Edit Mesafesi |
9) | N-gram ile Dil Modelleme |
10) | Vektör Semantiği |
11) | Saklı Markov Modelleri |
12) | Saklı Markov Modelleri |
13) | Konuşma ve Dil İşleme Uygulamaları: Sesli Yazım (Konuşma Tanıma) |
14) | Konuşma ve Dil İşleme Uygulamaları: Yazım Düzeltme & Gürültülü Kanal |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Text books: 1) Rabiner and Schafer, Theory and Applications of Digital Speech Processing, Pearson Prentice Hall, 2011. 2) Jurafsky and Martin, Speech and Language Processing, 2nd edition. (See https://web.stanford.edu/~jurafsky/slp3/ for 3rd edition draft) Reference Text Books: Benesty, Sondhi, and Huang (Eds.), Springer Handbook of Speech Processing, Springer. Deller, Proakis, and Hansen, Discrete Time Processing of Speech Signals,IEEE Press. Huang, Acero and Hon, Spoken Language Processing, Prentice Hall. [HAH] Quatieri, Discrete-Time Speech Signal Processing, Prentice Hall. [Q] Rabiner and Juang, Fundamentals of Speech Recognition, Prentice Hall. [RJ] Rabiner and Schafer, Digital Processing of Speech Signals, Prentice Hall. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | There will be 4-5 homework assignments and a final project. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Students will use software in some of their assignments and project. | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
saraclare@mef.edu.tr (0212) 3953677 Instructor’s office and phone number: 5th Floor, (0212) 3953677 office hours: TBA email address: saraclare@mef.edu.tr Rules for attendance: - Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed midterm. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Proje | 1 | 29 | 2 | 31 | |||
Ödevler | 5 | 4 | 4 | 40 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 1.5 | 23 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |