School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 226 | ||||
Course Title in English | Social Origins of Wealth and Development | ||||
Course Title in Turkish | Refah ve Kalkınmanın Sosyal Kökenleri | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 120 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Gain an understanding of capital accumulation and its economic, social and political consequences from a historical and global perspective | ||||
Course Description | This course will take students through an extensive and close reading of the classical theoretical and empirical studies of development from a global and historical perspective. The course will acquaint students with the theoretical origins of the development discourse and provide them with perspectives on the relationship among capital accumulation, the expansion of markets, equilibrium traps, and class and state formation. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 1. Tartışmalı bir kavram olan kalkınmanın farklı biçimlerini ele alıp haritalandırmak 2) 2. Dünyanın farklı parçalarındaki kapitalist gelişmenin tarihsel ve sosyal kökenlerini anlayabilmek. 3) Kapitalist gelişmenin tarihsel aşamalarını kıyaslayabilmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | |||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | |||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | |||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | |||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | |||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | |||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | |||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | |||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | |||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | H | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | H | Sınav |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | H | Sınav |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Sınav |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | N | |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | N | |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | S | Sunum |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | N |
Prepared by and Date | BARIŞ ÇETİN CAN EREN , January 2024 |
Course Coordinator | EVRİM GÖRMÜŞ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. BARIŞ ÇETİN CAN EREN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Kullanım Değeri ve Krematistik |
3) | Emek ve Mülkiyet |
4) | Eşitsizlik |
5) | İşbölümü ve Piyasalar |
6) | Sermayenin Sonsuz Birikimi |
7) | Protestan Ahlakı |
8) | Yaratıcı Yıkım |
9) | Bağımlılık Kuramı ve Dünya Sistemleri Perspektifi |
10) | Brenner Tartışması |
11) | Büyük Ayrışma |
12) | Amerikan Yüzyılı |
13) | Emeğin Güçleri |
14) | İkinci Washington Uzlaşması |
15) | Türk Burjuvazisi |
16) | Türkiye'de Sermaye Birikiminin Dalgaları |
Required/Recommended Readings | Aristotle, ., Barker, E., & Stalley, R. F. (2009). The politics. Oxford: Oxford University Press. Arrighi, Giovanni. "Capitalism and the Modern World-System: Rethinking the Nondebates of the 1970's". Review, XXI, 2, 1998 Arrighi, Giovanni and Beverly Silver. 1999. Chaos and Governance in Modern World System. Brenner, Robert. 1974. The Origins of Capitalist Development: A Critique of Neo-Smithian Marxism Cardoso, Fernando. 1972. Dependent Capitalist Development in Latin America. Cox, Robert. 1987. Production, Power and World Order: Social Forces in the Making of History Frank, Andre Gunder. 1979. Dependent Accumulation and Underdevelopment. Gowan, Peter. The Global Gamble: Washington’s Faustian Bid For World’s Dominance. Lewis, W. A. 1954. Economic Development with Unlimited Supplies of Labor 139-191. Locke, J., & Wootton, D. (2003). Political writings. Indianapolis: Hackett Pub. Marx, Karl. 1863. Capital Volume 1 Marx, Karl. 1848. Manifesto of the Communist Party Milanovic, Branko. Worlds Apart: Measuring International and Global Inequality. , 2011. Print. McMicheal, Philip. 2000. Development and Social Change: A Global Perspective Polanyi, Karl. Origins of Our Time: The Great Transformation. London: V. Gollancz, 1946 Nurske, Ragnar. 1952. Growth in Underdeveloped Countries: Some International Aspects Of The Problem Of Economic Development Rostow, Walt W. 1960. The Stages of Economic Growth: A Non-Communist Manifesto Rousseau, Jean-Jacques, and Patrick Coleman. Discourse on the Origin of Inequality. Oxford: Oxford University Press, 2009. Print. Schumpeter, Joseph A Capitalism, Socialism, and Democracy. Willder Publications, 2018. Smith, Adam. 2000 (1776). An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations. Wallerstein, Immanuel. 1992. The West, Capitalism and The Modern World-System. 561-619 Weber, Max, Peter Baehr, and Gordon C. Wells. The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism. London: Penguin, 2002. Print. Wolf, Eric. 1982. Europe And The People Without History | |||||||||||||||
Teaching Methods | The course will be a combination of lectures and in class debates based on the reading material. | |||||||||||||||
Homework and Projects | A research paper submitted at the end of the semester | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
erenc@mef.edu.tr Papers and proposals must be completed on time. Late work will be penalized by dropping each day (including Saturday and Sunday) by one third of a grade (i.e., from A+ to A to A- to B+ etc.), unless you have secured explicit permission in advance to turn in your paper late. Late make-up essays will not be accepted. Be proactive. If there are any foreseeable problems, come talk to me or your TA early, rather than waiting until after the fact. I will not grant extensions a couple of days before the due date. MEF university values academic integrity. Therefore all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 21 | 1 | 22 | |||
Küçük Sınavlar | 14 | 2 | 28 | ||||
Total Workload | 120 | ||||||
Total Workload/25 | 4.8 | ||||||
ECTS | 5 |