School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 356
Course Title in English Psychology of Gender
Course Title in Turkish Psikolojide Toplumsal Cinsiyet
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Summer
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 151 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 106 - Introduction to Social Psychology
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Introduction to social psychology
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn about the difference between sex and gender as well as how gender relates to attitudes, stereotypes, relationships and power.
Course Description This course will cover the idea of gender and its manifestations within the Psychology discipline. Students will acquire the knowledge of main theories of gender. They will learn about how gender issues are involved in intimate relations, family and workplace and they will comprehend gender stereotypes and gender research in relation to feminism.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet arasındaki farkı tanımlamak ve ayırt etmek.
2) Toplumsal cinsiyet rollerinin teorik olarak nasıl edinildiğini belirlemek.
3) Günlük yaşamda toplumsal cinsiyet stereotiplerinin nerelerde ve ne zaman yer aldığını göstermek.
4) Gerçek hayattan toplumsal cinsiyet stereotipleriyle ilgili örnekler hakkında argümanlar öne sürmek.
5) Cinsiyet konularıyla ilgili araştırma önerileri hazırlamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Sınav,Ödev,Sunum
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Sınav,Ödev,Sunum
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Sunum
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Sınav,Ödev,Sunum
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Sınav,Ödev,Sunum
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Sınav,Ödev,Sunum
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Sınav,Ödev,Sunum
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. S Sınav,Ödev,Sunum
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev,Sunum
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev,Sunum
Prepared by and Date SENA CÜRE ACER , March 2022
Course Coordinator MERVE CAN
Semester Summer
Name of Instructor Öğr. Gör. DEMET BAŞAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş: Cinsellik ve Cinsiyet
2) Cinsiyeti Anlamak
3) Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihi
4) Cinsiyet Rolleri: Tutumlar
5) Cinsellik ve Cinsiyet: Karşılaştırmalar
6) Cinsiyet Rolleri: Stereotipler
7) Midterm Sınavı
8) Cinsiyet Rolleri: Bireysel Farklılıklar
9) Cinsiyet Rolleri: İletişim
10) Cinsiyet Rolleri: Arkadaşlık
11) Cinsiyet Rolleri: Romantik İlişkiler ve Cinsiyetçilik
12) Cinsiyet ve Aİle
13) Cinsiyet ve İşyeri
14) Cinsiyet ve Şiddet
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended ReadingsWill be announced in the first class.
Teaching MethodsStudents will work by themselves for preparing presentations and they will work together during discussion hours. Instructor will oversee the presentations and discussion to evaluate students’ progress, comprehension and to make sure they are evaluating the content properly.
Homework and ProjectsStudents will prepare a reaction form before class and they will complete some parts of it during class.
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Uygulama 1 % 20
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Rapor Teslimi 14 % 10
Final 1 % 20
TOTAL % 100
Course Administration tekdemir@istanbul.edu.tr tekdemirg@mef.edu.tr

Late submissions are not accepted. 70% attendance is obligatory Missing an exam is tolerable only in case of extenuating circumstances. Each class will be two hours. In the first hour one of the students will present the material and other students will take notes and prepare discussion questions. Second hour will be spent by class discussion. Therefore, students are expected to attend every class especially the ones they will be presenting. Plagiarism and cheating will not be tolerated. This class will be held online therefore each student must have at least a working microphone and a webcam is encouraged in order to make the class more interactive. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Uygulama 1 10 10
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 10 1 11
Total Workload 151
Total Workload/25 6.0
ECTS 6