School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 133 | ||||
Course Title in English | Legal Profession and Ethics | ||||
Course Title in Turkish | Hukuk Mesleği ve Etik | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Başlangıç | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | to be a good legal practitioner | ||||
Course Description | In this course, the concept of norm will be analysed in the context of legal ethics. Ethical theories will be explained and discussed within the framework of practical legal problems. Finally, the ethical codes which are effective in Turkish legal system will be revealed and discussed. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Etik, ahlak ve ahlakilik kavramlarını ayırt edebilmek, 2) Hukuk etiğinin temel sorunlarını belirleyebilmek 3) Hukuk ve etik ilişkisini tanımak ve önemini kavramak 4) Hukukla ilişkili mesleklerde doğru değerlendirme yapmayı öğrenir. 5) Hukuk mesleğiyle bağlantılı etik standartlar ve mesleki sorumluluklar hakkında farkındalık geliştirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Ödev |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Ödev |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Ödev |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | H | Ödev |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Ödev |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Ödev |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Ödev |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | Ödev |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | Ödev |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Ödev |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | S | Ödev |
Prepared by and Date | FATMA İREM ÇAĞLAR GÜRGEY , January 2024 |
Course Coordinator | FATMA İREM ÇAĞLAR GÜRGEY |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. FATMA İREM ÇAĞLAR GÜRGEY |
Hafta | Konu |
1) | Dersin tanıtımı ve temel kavramlarına giriş |
2) | Etik ilişkide doğru değerlendirme |
3) | Etik-Ahlak-Genel Ahlak kavramları |
4) | Genel Ahlak ve Hukuk ilişkisi (Hart-Devlin tartışması) |
5) | Etik teoriler- Kantçı Etik |
6) | Sonuç odaklı etik teoriler |
7) | Erdem etiği, ihtimam etiği |
8) | Vize haftası |
9) | Hukuk etiği |
10) | Felsefi hukuk etiği- 1. Kuşak |
11) | Felsefi Hukuk Etiği- 2. Kuşak |
12) | Mesleki davranış kuralları- Yargı Etiği |
13) | Mesleki davranış kuralları- Avukatlık Etiği |
14) | Finaller |
15) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Brian Boone, "Ethics 101", translated by Selin Aktuyun, Say Yay. Ioanna Kuçuradi, "Morlak, Etik ve Etikler", Publication of the Philosophical Society of Turkey, Ankara: 2019. Harper Lee, "To Kill a Mockingbird", Sel. H.L.A, Hart, "Law, Freedom and Morality", Dost Kitapevi Yay./Islık Yay. John Stuart Mill, On Liberty. Michael Sandel, Adalet-Yapılması Gereken Doğru Şey Nedir?, Bigbang Yayınları, Ankara, 2013. Ferando Savater, "Advice to My Son on Morality", İletişim Yayınları | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lectures and discussions | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Measurement and evaluation will be done through homework assignments. The final grade will be determined 40% on the midterm homework and 60% on the final homework. [In order to be successful in the course, the final homework grade must be 50 and above.] There will not be a make-up exam or an assignment that will determine the make-up grade. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
gurgeyi@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |