School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 242 | ||||
Course Title in English | The Elements of Speechwriting (Legal and Psychological Perspectives) | ||||
Course Title in Turkish | Etkin Konuşma-Yazabilmenin Öğeleri (Hukuki ve Psikolojik Perspektifler) | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 96 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Students will acquire a basic knowledge on how to develop an effective oral and written style that have the desired psychological impact. They will acquire the knowledge of critical analysis and preparation of effective speeches as well as learning to learn to write in a style appropriate for the multiple audiences. | ||||
Course Description | The course aims to provide the students with a basic knowledge to shape the best words to convey the content of ideas and the psychological connotations that accompany the thoughts. This course will firstly present why the expression of certain legal arguments is impactful in reaching successful resolutions. The course will subsequently examine how the facts alone do not comprise a winning presentation. The course will enable to students to acknowledge the importance of written advocacy as well as enabling them to learn about writing effectively and persuasively. | ||||
Course Description in Turkish | Dersin Genel Amacı, öğrencilere hukuki argümanlarını en etkin bir şekilde ifade edebilme ve bunu yaparken seçtikleri kelimelerin psikolojik etkilerini öngörebilme ve yönetebilme becerisi kazandırabilmektir. Ders öncelikle hukuki argümanları etkin bir şekilde ifade edip, arzu edilen uzlaşı noktalarına nasıl gelineceğini inceleyecektir. Sadece rasyonel verilerin neden rasyonel sonuçlar doğurmadığı da ayrıca incelenecektir. Bu ders öğrencilere yazılı ifade sanatının da argümanların etkisini kuvvetlendirmekteki etkisini gösterecek ve bunu yapabilmenin içerik ve metodolojisini inceleyecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Hukuki argümanlar için güçlü anlatılar yazmanın temel dinamiklerini anlamak 2) Etkileyici yazma becerilerini yakından tanımak 3) Hukuki argümanların psikolojik etkisini değerlendirmek 4) Konuşmaların olgusal ve psikolojik etkileri arasındaki bağlantıları ve farklılıkları keşfetmek 5) Hukuki argümanları güçlendirmek için psikolojik kavramları ve konuşma yazma tekniklerini etkili bir şekilde kullanmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | H | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | S | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | Exam |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | H | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | Exam |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU |
Semester | Bahar |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Hedef kitle ve ortamı tanımak |
2) | Hukuki argümanların hedeflerine karar vermek |
3) | Konuların seçilmesi |
4) | Hukukta konuşmalar neden önemlidir? |
5) | Hukuki içeriğin yapılandırılması |
6) | Hikayelerin anlatılması |
7) | Retorik teknikleri |
8) | Metaforun hukuki gücü |
9) | Karmaşık hukuki bilgileri net bir şekilde aktarmak |
10) | Açıklama konuşması |
11) | İkna konuşması |
12) | Sunum |
13) | Müzakere ve yakınlık kurma |
14) | Retorik durum |
15) | Kelimelerin psikolojik ve hukuki çağrışımları |
16) | Kelimelerin psikolojik ve hukuki çağrışımları |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy and books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lectures, videos | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
haznerdaroglus@mef.edu.tr Attendance rules: Attendance list only for exams Missing exam: Make-up exam when medical report was submitted Plagiarism: Failing exam with 0 points + notification of the dean and rector |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 96 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |