School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code PDR 503
Course Title in English Advanced Principles and Techniques of Psychological Counseling
Course Title in Turkish İleri Düzey Danışmanlık Teorileri ve Becerileri
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Standard Letter Grade System
Registration Restrictions Graduate Students Only
Overall Educational Objective This course is a course in which students who are working in the field or who have graduated from PDR/Psychology and continue to seek a career will learn and apply more advanced psychological counseling skills on top of the information they learned in undergraduate education.
Course Description Throughout the semester, basic and advanced psychological counseling principles, skills and techniques will be covered theoretically and practically. In addition, the multicultural psychological counseling process and the issues to be considered in the use of psychological counseling skills, as well as the skills and ethical issues to be considered in the process of providing remote psychological counseling services (online/telehealth counseling), which have become widespread with the Covid-19 pandemic, will be emphasized.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) psikolojik danışma uygulama sürecine kuramsal bilginin nasıl bütünleştirileceğini kavrar.
2) danışanın getirdiği sorunları kültür, milliyet, ırk, etnik köken, cinsiyet, cinsel yönelim, eğitim, SES, engellilik ve manevi ya da dini aidiyetleri temelinde danışanlarının ihtiyaçları hakkında duyarlı hale gelir ve mesleki olarak etik davranır.
3) psikolojik danışma sürecini ve aşamalarını gösterir (örneğin, ilk oturumun nasıl yapılacağı ve ilk oturum müdahaleleri, danışanı değerlendirme, yönlendirme, vaka kavramlaştırılması, uygun müdahale yöntemlerinin seçimi, psikolojik danışma sürecini değerlendirme, sonlandırma ve izleme).
4) psikolojik danışman ve danışan arasındaki terapötik ilişkiyi (örneğin ilişkinin sınırlarını) ve yardım sürecini etkileyen etkili psikolojik danışman özelliklerini, psikolojik danışmanın değerlerini ve davranışlarını ayırt eder.
5) teknoloji destekli psikolojik danışma sürecinde ilişki kurma ve sürdürme sürecine yönelik etik ve kültürel stratejileri anladığını gösterir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
2) Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve tartışır.
3) Kuramsal ve deneyimsel perspektifler ile eğitim psikolojisine dair anlayış geliştirir.
4) Danışmanlık uygulamasının temelini oluşturan tarihsel, çağdaş ve gelecekteki teorik perspektifleri tanımlar.
5) Çeşitli gelişim, kişilik ve öğrenme teorilerini ve bunların danışmanlık uygulamasıyla ilgisini anlar.
6) Psikolojik danışma ve rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
7) Teoriye dayalı yaklaşımların farklı sosyal, kültürel ve gelişimsel özelliklere sahip danışanlarda uygulanmasına dair kavramsal süreçleri anlar.
8) Teknikleri ve müdahaleleri kullanma, kavramsallaştırma ve kendi teorik yaklaşımlarına ilişkin kişisel bir anlayış geliştirme de dahil olmak üzere, teorik anlayışı danışanlarla çalışmaya dahil etmeyi anlar.
9) Grup danışmanlığı dinamiklerini anlar ve danışanlarla dönüşümsel deneyimler oluşturmak için uygun ve ilgili kolaylaştırıcı becerilerini kullanarak çeşitli grup türlerine rehberlik edebilir.
10) Önleme ve müdahaleye yönelik çok katmanlı bir yaklaşım dahilinde danışmanlık hizmetlerini uygularken gelişimsel süreçleri dikkate alır ve tanır.
11) Bilimsel araştırma projeleri yazabilir ve yorumlayabilir.
12) Bilimsel araştırmaları analiz eder ve araştırma bulgularının danışmanlık sürecine nasıl entegre edebileceğini anlar.
13) Mesleki sınırlamalar ve yetkinlikler konusunda etik bir anlayış sergiler ve bu etik standartlarla ilgili olarak kendi performanslarını nasıl değerlendireceklerini anlar.
14) Kuramlar, araştırmalar ve kişisel deneyimlerden beslenen ve bunlara dayanan danışmanlık uygulamalarına yönelik bir psikoeğitim programı tasarlar.
15) Görüşme ve vaka kavramsallaştırmayı içeren psikolojik danışma becerilerini sergiler.
16) Etkili terapötik faktörler ve özelliklere dayalı olarak bireysel ve grupla psikolojik danışma uygular.
17) Alanda okumalar yaparak ve deneyimlerini sürdürerek dinamik ve güncel kalmanın önemini bilir.
18) Kendi yeterliliklerini değerlendirebilir ve hassas bir popülasyonla çalışacağında konu hakkında güvenilir kaynaklardan bilgilenmek için okumalar yapar veya alandaki uzmanlardan destek veya süpervizyon isteyebilir.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. S Proje
2) Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve tartışır. S Derse Katılım
3) Kuramsal ve deneyimsel perspektifler ile eğitim psikolojisine dair anlayış geliştirir. N
4) Danışmanlık uygulamasının temelini oluşturan tarihsel, çağdaş ve gelecekteki teorik perspektifleri tanımlar. S Derse Katılım
5) Çeşitli gelişim, kişilik ve öğrenme teorilerini ve bunların danışmanlık uygulamasıyla ilgisini anlar. H Proje
6) Psikolojik danışma ve rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. H Sunum
7) Teoriye dayalı yaklaşımların farklı sosyal, kültürel ve gelişimsel özelliklere sahip danışanlarda uygulanmasına dair kavramsal süreçleri anlar. H Proje
8) Teknikleri ve müdahaleleri kullanma, kavramsallaştırma ve kendi teorik yaklaşımlarına ilişkin kişisel bir anlayış geliştirme de dahil olmak üzere, teorik anlayışı danışanlarla çalışmaya dahil etmeyi anlar. H Ödev
9) Grup danışmanlığı dinamiklerini anlar ve danışanlarla dönüşümsel deneyimler oluşturmak için uygun ve ilgili kolaylaştırıcı becerilerini kullanarak çeşitli grup türlerine rehberlik edebilir. N
10) Önleme ve müdahaleye yönelik çok katmanlı bir yaklaşım dahilinde danışmanlık hizmetlerini uygularken gelişimsel süreçleri dikkate alır ve tanır. S Proje
11) Bilimsel araştırma projeleri yazabilir ve yorumlayabilir. N
12) Bilimsel araştırmaları analiz eder ve araştırma bulgularının danışmanlık sürecine nasıl entegre edebileceğini anlar. N
13) Mesleki sınırlamalar ve yetkinlikler konusunda etik bir anlayış sergiler ve bu etik standartlarla ilgili olarak kendi performanslarını nasıl değerlendireceklerini anlar. S Proje
14) Kuramlar, araştırmalar ve kişisel deneyimlerden beslenen ve bunlara dayanan danışmanlık uygulamalarına yönelik bir psikoeğitim programı tasarlar. S Ödev
15) Görüşme ve vaka kavramsallaştırmayı içeren psikolojik danışma becerilerini sergiler. H Proje
16) Etkili terapötik faktörler ve özelliklere dayalı olarak bireysel ve grupla psikolojik danışma uygular. S Proje
17) Alanda okumalar yaparak ve deneyimlerini sürdürerek dinamik ve güncel kalmanın önemini bilir. S Derse Katılım
18) Kendi yeterliliklerini değerlendirebilir ve hassas bir popülasyonla çalışacağında konu hakkında güvenilir kaynaklardan bilgilenmek için okumalar yapar veya alandaki uzmanlardan destek veya süpervizyon isteyebilir. S Derse Katılım
Prepared by and Date ,
Course Coordinator EZGİ TOPLU DEMİRTAŞ
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. ONUR ÖZMEN

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş, tanışma, ve ders izlencesinin gözden geçirilmesi
2) Psikolojik Danışma, çokkültürlü psikolojik danışma nedir?
3) Psikolojik danışma basamakları ve becerilerinin gözden geçirilmesi
4) Danışanla İlk İlişkinin Kurulması ve İletişim
5) Danışanın Sorunlarını Değerlendirme
6) Psikolojik Danışmada Amaç Oluşturma
7) Uygulamalar
8) uygulamalar
9) Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme
10) Duygular İle İlgili Müdahaleler
11) Bilişsel ve Davranışçı Müdahaleler
12) Özel Popülasyonlarla Psikolojik Danışma Uygulamaları
13) Uzaktan Psikolojik Danışma Uygulamaları
14) Psikolojik Danışmanın Öz-Bakımı Dönem değerlendirmesi
15) Dönem Sonu Sınavları & Ödev Teslimi
16) Dönem Sonu Sınavları & Ödev Teslimi
Required/Recommended ReadingsHackney, H ve Cormier, S. (2008). Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri. İstanbul: Mentis Yayıncılık
Teaching MethodsBased on the flipped learning philosophy implemented by MEF University, students will be supported to actively build the bridge between theoretical knowledge, daily life and practice with interactive and student-oriented teaching methods
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 1 % 40
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 20
Final 1 % 25
TOTAL % 100
Course Administration

İntihal Uyarısı 1. Sizin tarafınızdan gönderilen ve adınızı taşıyan herhangi bir ödev veya rapor, eğitmeninizden önceden yazılı onay almadığınız sürece, daha önce başka bir ders için gönderilmemiş, sadece bu ders için hazırlanmış kendi orijinal çalışmanız olduğu varsayılır. 2. Ev ödeviniz veya projeniz de dahil olmak üzere teslim ettiğiniz her çalışmanızın, diğer kişiler tarafından yayınlarda, Web sitelerinde veya diğer kaynaklarda ancak uygun şekilde atıfta bulunarak yazılan kelimeleri veya fikirleri kullanabilirsiniz. "Doğru atıf" çalışmanızda yeniden ürettiğiniz başkalarının sözlerini veya fikirlerini, genellikle bir dipnot veya parantez biçiminde, orijinal kaynağını ve kullanımınızın kapsamını tam olarak tanımladığınız anlamına gelir. 3. Kampüs topluluğunun bir üyesi olarak, tüm akademik çabalarınızda dürüstlük göstermenizin beklendiğini ve kendi değerleriniz doğrultusunda değerlendirileceğinizi unutmamalısınız. Bu nedenle akademik başarılarınızdan gurur duyun ve MEF Üniversitesi'nde akademik bütünlüğün korunmasına ve geliştirilmesine yardımcı olun. 4. Araştırma yöntemleri dersi kapsamında, herhangi bir intihal, etik dışı davranış dersten kalma ile sonuçlanacaktır ve YÖK’ün ve/veya üniversitenin yürürlükte olan yaptırımları kapsamında değerlendirilecektir.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 3 1 56
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5