School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code PDR 506
Course Title in English Theories of Group Counseling
Course Title in Turkish Grup Danışmanlığı Teorileri
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom,Lecture,Practical
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 136 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Graduate Students Only
Overall Educational Objective This course is a course in which the theories and group processes that form the basis of group psychological counseling will be explained. Within the scope of this course, students will experience an experiential group process throughout the semester, both as a group member and as a leader. Students will receive feedback from both their peers and the instructor conducting the course.
Course Description During the semester, group psychological counseling theories, group processes, leadership skills, and the use of activities in the group process will be covered theoretically and practically. In addition, ethical issues and the characteristics of the group leader and members will be emphasized during the group psychological counseling process.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) grupla psikolojik danışma sürecinin hedeflerini, grup dinamiklerinin ilkelerini, grubun gelişimsel basamaklarını ve bunların grup sürecine dair sonuçlarını ayırt etmek.
2) grupla psikolojik danışma sürecinde karşılaşılan etik ve profesyonel sorunları yorumlamak
3) Grup gelişimini teşvik etmek için grup aşamalarını ve süreç sorunlarını belirlemek
4) Grup liderini (psikolojik danışmanın) kişisel ve mesleki niteliklerini tanımlamak
5) Grupla psikolojik danışma yöntemlerini ve liderlik becerilerini uygulamak
6) Liderlerin grupla psikolojik danışma sürecini kolaylaştırma becerilerini belirtmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve tartışır.
3) Kuramsal ve deneyimsel perspektifler ile eğitim psikolojisine dair anlayış geliştirir.
4) Danışmanlık uygulamasının temelini oluşturan tarihsel, çağdaş ve gelecekteki teorik perspektifleri tanımlar.
5) Çeşitli gelişim, kişilik ve öğrenme teorilerini ve bunların danışmanlık uygulamasıyla ilgisini anlar.
6) Psikolojik danışma ve rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
7) Teoriye dayalı yaklaşımların farklı sosyal, kültürel ve gelişimsel özelliklere sahip danışanlarda uygulanmasına dair kavramsal süreçleri anlar.
8) Teknikleri ve müdahaleleri kullanma, kavramsallaştırma ve kendi teorik yaklaşımlarına ilişkin kişisel bir anlayış geliştirme de dahil olmak üzere, teorik anlayışı danışanlarla çalışmaya dahil etmeyi anlar.
9) Grup danışmanlığı dinamiklerini anlar ve danışanlarla dönüşümsel deneyimler oluşturmak için uygun ve ilgili kolaylaştırıcı becerilerini kullanarak çeşitli grup türlerine rehberlik edebilir.
10) Önleme ve müdahaleye yönelik çok katmanlı bir yaklaşım dahilinde danışmanlık hizmetlerini uygularken gelişimsel süreçleri dikkate alır ve tanır.
11) Bilimsel araştırma makaleleri ve araştırma projeleri yazabilir ve yorumlayabilir.
12) Nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
13) Bilimsel araştırmaları analiz edebilir ve araştırma bulgularının danışmanlık sürecine nasıl entegre edebileceğini anlar.
14) Mesleki sınırlamalar ve yetkinlikler konusunda etik bir anlayış sergiler ve bu etik standartlarla ilgili olarak kendi performanslarını nasıl değerlendireceklerini anlar.
15) Kuramlar, araştırmalar ve kişisel deneyimlerden beslenen ve bunlara dayanan danışmanlık uygulamalarına yönelik bir psikoeğitim programı tasarlar.
16) Görüşme ve vaka kavramsallaştırmayı içeren psikolojik danışma becerilerini sergiler.
17) Etkili terapötik faktörler ve özelliklere dayalı olarak bireysel ve grupla psikolojik danışma uygular.
18) Alanda okumalar yaparak ve deneyimlerini sürdürerek dinamik ve güncel kalmanın önemini bilir.
19) Kendi yeterliliklerini değerlendirebilir ve hassas bir popülasyonla çalışacağında konu hakkında güvenilir kaynaklardan bilgilenmek için okumalar yapar veya alandaki uzmanlardan destek/süpervizyon isteyebilir.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. N
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve tartışır. N
3) Kuramsal ve deneyimsel perspektifler ile eğitim psikolojisine dair anlayış geliştirir. N
4) Danışmanlık uygulamasının temelini oluşturan tarihsel, çağdaş ve gelecekteki teorik perspektifleri tanımlar. N
5) Çeşitli gelişim, kişilik ve öğrenme teorilerini ve bunların danışmanlık uygulamasıyla ilgisini anlar. N
6) Psikolojik danışma ve rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. N
7) Teoriye dayalı yaklaşımların farklı sosyal, kültürel ve gelişimsel özelliklere sahip danışanlarda uygulanmasına dair kavramsal süreçleri anlar. N
8) Teknikleri ve müdahaleleri kullanma, kavramsallaştırma ve kendi teorik yaklaşımlarına ilişkin kişisel bir anlayış geliştirme de dahil olmak üzere, teorik anlayışı danışanlarla çalışmaya dahil etmeyi anlar. N
9) Grup danışmanlığı dinamiklerini anlar ve danışanlarla dönüşümsel deneyimler oluşturmak için uygun ve ilgili kolaylaştırıcı becerilerini kullanarak çeşitli grup türlerine rehberlik edebilir. N
10) Önleme ve müdahaleye yönelik çok katmanlı bir yaklaşım dahilinde danışmanlık hizmetlerini uygularken gelişimsel süreçleri dikkate alır ve tanır. N
11) Bilimsel araştırma makaleleri ve araştırma projeleri yazabilir ve yorumlayabilir. N
12) Nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunlara çözüm önerileri geliştirir. N
13) Bilimsel araştırmaları analiz edebilir ve araştırma bulgularının danışmanlık sürecine nasıl entegre edebileceğini anlar. N
14) Mesleki sınırlamalar ve yetkinlikler konusunda etik bir anlayış sergiler ve bu etik standartlarla ilgili olarak kendi performanslarını nasıl değerlendireceklerini anlar. N
15) Kuramlar, araştırmalar ve kişisel deneyimlerden beslenen ve bunlara dayanan danışmanlık uygulamalarına yönelik bir psikoeğitim programı tasarlar. N
16) Görüşme ve vaka kavramsallaştırmayı içeren psikolojik danışma becerilerini sergiler. N
17) Etkili terapötik faktörler ve özelliklere dayalı olarak bireysel ve grupla psikolojik danışma uygular. N
18) Alanda okumalar yaparak ve deneyimlerini sürdürerek dinamik ve güncel kalmanın önemini bilir. N
19) Kendi yeterliliklerini değerlendirebilir ve hassas bir popülasyonla çalışacağında konu hakkında güvenilir kaynaklardan bilgilenmek için okumalar yapar veya alandaki uzmanlardan destek/süpervizyon isteyebilir. N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator EZGİ TOPLU DEMİRTAŞ
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi GÜLÇİN ŞENYUVA

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş ve ders izlencesinin gözden geçirilmesi
2) Grubun Doğası ve Yapısı Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi
3) Grup Çeşitleri Grupla Psikolojik Danışma ve Etik
4) Grubun Planlanması ve Oluşturulması Gruplarda Başlangıç Aşaması
5) Gruplarda Geçiş Aşaması
6) Gruplarda Eylem Aşaması
7) Gruplarda Sonlandırma
8) Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar Ve Bunlarla Baş Etme
9) Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik
10) Liderlik Becerileri
11) Gruplarda Etkinliklerin Kullanımı
12) Kuramsal Yaklaşımlar
13) Dersin değerlendirilmesi
14) Dersin değerlendirilmesi
15) Dönem Sonu Sınavları
16) Dönem Sonu Sınavları
Required/Recommended ReadingsZorunlu Okumalar Demir, A., ve Köydemir, S. (Editörler). (2018). Grupla psikolojik danışma (7. Baskı). PegemA. Önerilen Okumalar Corey, G. (2010). Theory and practice of group counseling (7th ed.). Thomson, Brooks/Cole. Corey, M. S., Corey, G., & Corey, C. (2010). Groups: Process and practice (8th ed.). Wadsworth, Cenage Learning. Ivey, A. E., Pedersen, P., & Ivey, M. B. (2001). Intentional group counseling: A microskills approach. Wadsworth Publishing Company. Tuna-Özcivanoğlu, M. E. (2010). Yapılandırılmış grupla psikolojik danışma programı: Atılganlık becerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 11-19. Voltan-Acar, N. (2002). Grupla psikolojik danışmada alıştırmalar deneyler. Nobel Yayın. Yalom, I. D. (1985). The theory and practice of group psychotherapy (3rd ed.). Basic Books. Yalom, I. D. (2003). Kısa Süreli grup terapileri. Kabalcı.
Teaching MethodsBased on the flipped learning philosophy implemented by MEF University, students will be supported to actively build the bridge between theoretical knowledge, daily life and practice with interactive and student-oriented teaching methods
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 15
Sunum 2 % 50
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration

Ödevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derste kayıt almak yasaktır. Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Enstitü’ye bildirilir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 14 1 1 28
Final 1 0 10 10
Total Workload 136
Total Workload/25 5.4
ECTS 5