School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code CE 411
Course Title in English Design of Steel Structures
Course Title in Turkish Çelik Yapı Tasarımı
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme,Lecture,Proje
Level of Course Seçiniz
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 137 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge in the behavior of solid objects subject to stress and strain.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To comprehend the design fundamentals of steel structures.
Course Description This course focuses on the design of steel structures. The following major topics are covered: introduction to steel structures, properties of structural steel, design principles for steel structures, loads and load combinations, design codes and specifications, behavior and design of members in tension, failure modes and LRFD/ASD specification for tension members, bolted and welded connections, fundamental buckling analysis, elastic and inelastic buckling of columns, behavior and design of flexural members (beam) without lateral-torsional buckling (LTB), behavior and design of flexural members (beam) with lateral torsional buckling (LTB), behavior of steel members under combined flexural and axial actions (beam-column), system stability consideration, direct and approximate methods for stability.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Yük türlerini, yük yollarını, yük kombinasyonlarını, tasarım sürecindeki belirsizlikleri tanıyarak limit durumlarını kavrar.
2) Tasarım sürecindeki ana adımları sıralar ve süreci ile tasarım ürünlerini etkileyen kısıtlamaları tanır.
3) Çekme elemanlarını ve bağlantılarını, çerçeveli ve destekli binalardaki kolonları, sürekli kirişleri ve çerçeveli binalardaki kirişleri, çerçeveli binalardaki kiriş-kolonları mevcut kodlar ve şartnamelerin gerekliliklerine uygun olarak tasarlar.
4) Yapısal çelik tasarımıyla ilgili felsefeleri açıklama yeteneğini gösterir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date ÖMER FARUK HALICI , September 2023
Course Coordinator GÖRKEM AKYOL
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. ALİ ETE

Course Contents

Hafta Konu
1) Çelik ve çelik yapılar; yükler ve yük kombinasyonları; tasarım kodları ve spesifikasyonları.
2) Çekme elemanları ve bağlantıları; yapılardaki uygulamalar; gerilme altındaki elemanların davranışı ve tasarımı; gerilme elemanları için göçme modları ve LRFD/ASD spesifikasyonları.
3) Temel burkulma analizi, elastik ve inelastik çökme; kolon elemanları: tasarım dikkate alımları; tek kolon tasarımı.
4) Genel kolon tasarımı: Çerçevelerde kolon tasarımına örnekler
5) Çerçeveli ve yanal ötelenmesi engellenmiş binalardaki kolonlar
6) Lateral Torsional Buckling (LTB) olmadan kiriş davranışı: Lateral-torsiyonel burkulma (LTB) olmadan bükülme elemanlarının (Kiriş) davranışı ve tasarımı.
7) Lateral-torsiyonel burkulma (LTB) olan bükülme elemanlarının (Kiriş) davranışı ve tasarımı.
8) Çerçeveli binalarda kiriş tasarımının uygulamaları.
9) Bina çerçeve sistemlerinde kiriş-kolon elemanlarının tasarımı.
10) Karmaşık eğilme ve eksenel yüklerin etkisi altındaki çelik elemanların davranışı (Kiriş-Kolon).
11) Tipik bina sistemleri; yatay yükler altındaki moment çerçevelerin davranışı.
12) Moment çerçeveleri ile çelik binaların sistem tasarımı
13) Sistem stabilitesi dikkate alımları; Stabilite için doğrudan ve yaklaşık yöntemler
14) Çelik binaların moment çerçeveleri ve braced çerçeveleri ile bilgisayar destekli sistem tasarımına giriş
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired Textbooks: • No text book is required. Related Codes: • Turkish Steel Design Specification, 2016. • AISC360-16. Recommended Textbooks: • Steel Structures Design and Behavior, C. G. Salmon, J. E. Johnson, F. A. Malhas, Fifth Edition, Prentice Hall, USA, 2009. • Steel Design, W. T. Segui, Fifth Edition, Global Engineering, USA, 2013. • Steel Structures Design ASD/LRFD, A. Williams, McGraw Hill, USA, 2011.
Teaching MethodsLectures/contact hours using ‘flipped classroom’ as active learning technique.
Homework and Projects4-6 Term Projects
Laboratory WorkNone
Computer UseStudents are required to use MS Office to present their work. Students are highly encouraged to utilize a structural analysis software (e.g. SAP2000 or ETABS) to determine the demand on the steel frames included in the term projects.
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 10 % 10
Sunum 1 % 15
Projeler 5 % 35
Ara Sınavlar 2 % 40
TOTAL % 100
Course Administration etemadia@mef.edu.tr

Instructor’s office: 5th Floor Office hours: Thursday 13:00 -14:00 E-mail address: etemadia@mef.edu.tr Rules for attendance: YÖK Regulations. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm/quiz by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 4 70
Sunum / Seminer 1 14 1 15
Proje 6 6 36
Ara Sınavlar 2 6 2 16
Total Workload 137
Total Workload/25 5.5
ECTS 5