School/Faculty/Institute | Faculty of Education | |||||
Course Code | PCG 434 | |||||
Course Title in English | Expressive Arts Methodologies in Guidance and Psychological Counseling | |||||
Course Title in Turkish | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlıkta Dışavurumcu Sanat Terapisi | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 136 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn the principles and practices of expressive arts, dance/movement, drama, music therapy, and to understand how these disciplines can be integrated into clinical work and build on their prospective professional practice. | |||||
Course Description | This course provides an introduction to the history, philosophy and theory of art-based therapies. Students will study the unique features of different media of creative expressive arts expressions: visual art, dance/movement, drama, creative writing and poetry, storytelling and music. The class will explore the integration of the arts in therapeutic practice by utilizing readings, lectures, films and experiential exercises. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dışavurumcu sanatların danışmanlık ve terapötik bağlamlarda kullanımının altında yatan gelişimsel, psikolojik ve nörolojik teoriyi anlamak 2) Psikolojik danışmanlıkta çağdaş sanat temelli yaklaşımlar hakkında derinlemesine bir anlayış sergilemek 3) Çoklu ifade araçlarına ilişkin anlayış gösterin ve bunları gerçek hayatta uygulayın 4) Dışavurumcu sanatların danışmanlık ve terapötik bağlamlarda uygulanmasına yönelik yaklaşım repertuarını bilmek 5) Uygulayıcı olarak size ve birlikte çalıştıkları nüfusa en uygun ifade aracının hangisi olduğunu belirlemek 6) Sanata dayalı bir program danışmanlığı programı geliştirme, oluşturma ve sunma ile ilgili becerileri gösterir. Buna profesyonel yazma becerileri de dahildir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | ||||||
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | ||||||
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | ||||||
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | ||||||
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | ||||||
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | ||||||
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | ||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | ||||||
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | ||||||
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | ||||||
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | ||||||
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | H | Sunum |
2) | Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | S | Derse Katılım |
3) | Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | S | Derse Katılım |
4) | Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | H | Sunum |
5) | Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | N | |
6) | İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | S | Derse Katılım |
7) | Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | S | Sunum |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | S | Sunum |
9) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | H | Ödev |
10) | Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | N | |
11) | Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | H | Ödev |
12) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. | H | Ödev |
Prepared by and Date | SERVET ALTAN , February 2024 |
Course Coordinator | SERVET ALTAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. MENEKŞE ONBAŞI |
Hafta | Konu |
1) | Sınıf olarak giriş / Kursa giriş ve müfredat incelemesi |
1) | |
2) | Dışavurumcu Sanatlar nelerdir? |
3) | Dışavurumcu Sanatlarla İlgili Temalar Üzerine Felsefi Söylem / Ödev 1 (Yansıma Kağıdı) |
4) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Görsel Sanatlar |
5) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Müzik ve Şiir |
6) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Psikodrama |
7) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Psikodrama / Bağlantı Uygulaması İkili Gruplar Oluşumu (İkili + Gözlemciler) |
8) | Ödev 2 / Bağlantı Uygulaması İkili Grup Deneyimi 1. Hafta |
9) | Ödev 2 / Bağlantı Uygulaması İkili Grup Deneyimi 2. Hafta |
10) | Alıştırma İkili Ödev Zamanı ve Sözlü Düşüncelerin Bağlantılandırılması |
11) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Dans ve Hareket |
12) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Hikaye Anlatımı |
13) | Eğitim ve Sosyal için Topluluk Sanatı ve Değişim Katılımcı Araştırma / Ödev 3: Bir Topluluk Sanat Projesi Geliştirme |
14) | Eğitim ve Sosyal için Topluluk Sanatı ve Değişim Katılımcı Araştırma / Ödev 3: Bir Topluluk Sanat Projesi Geliştirme |
15) | Toplumsal Sanat Projelerinin Sunumları |
16) | Toplumsal Sanat Projelerinin Sunumları |
Required/Recommended Readings | Articles for each week and suggested books will be provided. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning. Constructivist. Student-centered. Activity-based. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Individual Assignment Article Reflection In-Class Self Journal Linking Practice Dyad Assignment Community Art Project Development Proposal and Presentation | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
menekseitu@gmail.com Menekşe Onbaşı |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 3 | 20 | 2 | 66 | |||
Total Workload | 136 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |