School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||||
Course Code | ARC 478 | ||||||
Course Title in English | Art Between Practice and Discourse | ||||||
Course Title in Turkish | Teori ve Pratik Arasında Sanat | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Advanced | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To learn to understand the history and theory of art during 19th & 20th Century. | ||||||
Course Description | In a conversation between Deleuze and Foucault about Intellectuals and Power, M. Foucault’s description about Theory and Practice is ‘’...theory does not express, translate, or serve to apply practice: it is practice.’’ According to G. Deleuze, ‘‘Practice is a set of relays from one theoretical point to another, and theory is a relay from one practice to another. No theory can develop without eventually encountering a wall, and practice is necessary for piercing this wall.’’ To understand the phenomenons of modern and postmodern eras, the main source is an anthology about Art in 20th century, ART in Theory 1900-2000 An Anthology of Changing Ideas, Edited by Charles Harrison & Paul Wood. In this case, keywords for the course are Classicism, Modernity, Cubism, Dada, Construction, Realism, Avant-Garde, Dogma 95, Pop Art, Minimalism, Suprematism, Deconstruction, Postmodern, Modern and Futurism. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) sanat ve mimarlık arasındaki ilişkiyi takdir etmek; 2) 20. yüzyıldaki sanat akımlarını anlamak; 3) 20. yüzyıldaki mimari akımları anlamak; 4) sanat ve mimarlık tarihini kavramak; 5) mimarlıkla ilişkili çağdaş sanat akımlarını tanımak; 6) çağdaş sanatı, sanat ve mimarlık tarihini kavramak; 7) mimari pratiğe yönelik sanat teorilerini tartışmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Prepared by and Date | KERİM KÜRKÇÜ , November 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. KERİM KÜRKÇÜ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – Temel Kavramlar - Sanat Nedir? - Sunum Görevleri |
2) | Sınıf İçi - Sanat Teorileri |
3) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 1-A Klasisizm ve Özgünlük 1-B İfade ve Primitif |
4) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 2-A Modernite 2-B Kübizm |
5) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 3-A Neo-Klasisizm ve Düzene Çağrı 3-B İsyan ve Kaos |
6) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 3-C Soyutlama ve Biçim 3-D Kullanım ve İnşaa |
7) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 4-A İdeal Olarak Modern 4-B Gerçekçilik Olarak Figürasyon |
8) | Sınıf İçi - Vize - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 4-C Gerçekçilik Olarak Eleştiri 4-D Modernizm Olarak Eleştiri |
9) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 5-A Amerikan Avangardı 5-B Avrupa’da Bireysellik 5-C Sanat ve Toplum |
10) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 6-A Sanat ve Modern Hayat 6-B Modernist Sanat |
11) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 7-A Nesne Olma ve Redüktivizm 7-B Biçime Yaklaşımlar |
12) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 7-C Politika Aspektleri 7-D Eleştirel Revizyonlar |
13) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 8-A Tarihin Durumu 8-B Özgünlüğün Eleştirisi |
14) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 8-C Farklılık Figürleri |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Harrison C. & Wood Paul, ART in THEORY 1900-2000, 2003, Blackwell Publishing Giddens Anthony, MODERNLİĞİN SONUÇLARI, 2016, Ayrıntı Kuspit Donald, SANATIN SONU, 2014, Metis Deleuze G. & Guattari F., FELSEFE NEDİR, 1992, YKY Foucault Michel, ENTELLEKTÜELİN SİYASİ İŞLEVİ, 1994, Ayrıntı Foucault Michel, ÖZNE ve İKTİDAR, 1994, Ayrıntı Roth Leland M., MİMARLIĞIN ÖYKÜSÜ, 2002, Kabalcı Yayınevi Freud Sigmund, SANAT ve SANATÇILAR ÜZERİNE, 1994, YKY Lenoir Beatrice, SANAT YAPITI, 2003, YKY Harrison C. & Wood Paul & Gaiger J., ART in THEORY 1815-1900, 1998, Blackwell Publishing Sennett Richard, TEN ve TAŞ; Batı Uygarlığında Beden ve Şehir, 2001, Metis Yayınları Rasmussen Steen Eiler, YAŞANAN MİMARİ, 1994, Remzi Kitapevi Trasi Nicoletta, INTERDISCIPLINARY ARCHITECTURE, 2001, Wiley-Academy Christian Bjone, ART and ARCHITECTURE: STRATEGIES in COLLABORATION, 2009, Birkhauser Jane Rendell, ART and ARCHITECTURE: A PLACE BETWEEN, 2006, I. B. Tauris Finkelpearl Tom, DIALOGUES in PUBLIC ART, 2000, MIT Kemp L. Roger (ed.), CITIES and THE ART, 2004, McFarland & Company | |||||||||||||||
Teaching Methods | The course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. Every week students will make performative presentations to explain art theories. | |||||||||||||||
Homework and Projects | 1 presentation, 1 final work | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | Yes | |||||||||||||||
Other Activities | Performance Art, Storytelling | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
kerimkurkcu@gmail.com - Office: Kerim Kürkçü / Uniq Gallery Email: kerimkurkcu@gmail.com Attendance is essential for this course. The students are responsible of participating the artist’s studio visits and Gallery visits. Most of the class and visits time will be allocated to discussion of Art and architectural concepts, ideas, applications. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |