School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | COMP 461 | ||||
Course Title in English | Introduction to Cyber Security | ||||
Course Title in Turkish | Siber Güvenliğe Giriş | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 156 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate students only | ||||
Overall Educational Objective | To develop the technical skills necessary for Cyber Security and gaining practical expertise and learning attack detection systems, techniques and software that solve cyber security problems, smart systems. | ||||
Course Description | Internet and Web security. Security standards. Intruders and viruses. E-mail security. Firewalls.Varieties of attacks to information systems. Counter measures and techniques. Counter measures against a specific type of attack. Heuristic methods. Monitoring methods. Determining malicious logic. Analysis of security flaws. Enhancing protective methods. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Siber Güvenliğin temel özelliklerini tanımlar; 2) Saldırı belirleme mekanizmalarını anlar; 3) Yaygın saldırı türlerine karşı önlemleri belirler; 4) Siber güvenlik mekanizmalarını uygular; 5) Gerektiğinde yeni bilgileri edinir ve uygular. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | FUNDA ÖZDEMİR , February 2025 |
Course Coordinator | FUNDA ÖZDEMİR |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ONUR ERKAN |
Hafta | Konu |
1) | Zafiyet, tehdit ve saldırı |
2) | Saldırı türleri ve sınıflandırılması |
3) | Yaygın saldırılara karşı yaygın savunma yöntemleri |
4) | Sınıflandırılmış verilere dayalı savunma yöntemleri |
5) | Heuristiklere dayalı savunma yöntemleri |
6) | Bilgi sistemlerinin izlenmesi |
7) | Kötü niyetli davranışların tespit edilmesi |
8) | İçeriden gelen saldırılara karşı savunma yöntemleri |
9) | Güncel tehditler |
10) | Seçilen bir tehdit üzerine savunma yaklaşımı tasarımı (Tartışma ve tümevarım) |
11) | Güncel tehditler |
12) | Seçilen bir tehdit üzerine savunma yaklaşımı tasarımı (Tartışma ve tümevarım) |
13) | Makale tartışması |
14) | Makale tartışması |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | 1. The State of the Art in Intrusion Prevention and Detection, Al-Sakib Khan Pathan, 2014, Auerbach Publications. 2. Network Security Assessment: Know Your Network, 2nd Ed., Chris McNab, 2007, O'Reilly Media. 3. Security Strategies In Web Applications And Social Networking, Mike Harwood, Marcus Goncalves, Matthew Pemble, 2010, Jones & Bartlett Learning. 4. IT Audit, Control, and Security, 2nd Ed., Robert R. Moeller, 2010, Wiley. 5. Information Assurance Architecture, Keith D. Willett, 2008, Auerbach | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom | ||||||||||||
Homework and Projects | Assignments, Term Project | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | Required | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ozdemirf@mef.edu.tr Dr. Funda Özdemir Instructor’s office: 5th floor, no: 548 Phone number: Office hours: After the lecture via appointments E-mail address: ozdemirf@mef.edu.tr Rules for attendance: Statement on plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Proje | 6 | 8 | 1 | 54 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 1 | 18 | ||
Total Workload | 156 | ||||||
Total Workload/25 | 6.2 | ||||||
ECTS | 6 |