School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | EE 483 | ||||
Course Title in English | Embedded System Applications | ||||
Course Title in Turkish | Gömülü Sistem Uygulamaları | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
EE 212 - Electrical and Electronic Circuits | EE 308 - EE Engineering Design Studio |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of electronic circuits, circuit components and OPAMPS is expected. | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain hands-on experience on embedded system programming | ||||
Course Description | Using a microprocessor and C programming, students will learn and practice serial connection protocols (UART, I2C, SPI) that are widely used in recent (digital) sensors. Datasheet search and interpretation is also to be learned via this course. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) pratik bir gömülü sistem uygulamasında I/O pinlerinin sayısını ve türlerini belirler, 2) temel bir gömülü sistem arayüzü tasarlar ve programlar, 3) iletişim protokollerini RS232, I2C ve SPI açısından gerekli tel sayısı, dalga formları ve veri hızı bakımından ayırt eder, 4) PC ile iletişim kurabilen bir gömülü sistem için uygun kodlar geliştirir, 5) bir sensörün veri ve kontrol kayıtlarını teknik veri sayfasını kullanarak inceler ve anlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | GÜRAY GÜRKAN , |
Course Coordinator | TUBA AYHAN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi GÜRAY GÜRKAN |
Hafta | Konu |
1) | Mikroişlemcilere Giriş; Sinyal Türlerinin Gözden Geçirilmesi, Osiloskop ve Fonksiyon Jeneratörü Kullanımı, |
2) | Arduino'ya Giriş; Tarihçe, Kart Yerleşimi ve “Blink” Kodunun İncelenmesi, |
3) | Fonksiyon Bildirimleri, Girdi Argümanları ve Değişken Tipi Seçimi, |
4) | Dijital Giriş ve Çıkış Kullanımı, |
5) | Analog Girdilerin Kullanımı. ADC Modülü, |
6) | PWM Modülünün Kullanımı: analogWrite() Fonksiyonu ve Zamanlayıcı Detayları, |
7) | UART Modülünün Kullanımı. Osiloskop ile RS232 Dalga Formu Doğrulaması, |
8) | LCD Kütüphanesi Kullanarak LCD Menü Tasarımı, |
9) | I2C Modülünün Kullanımı. I2C Protokol Detayları. Wire Kütüphanesi ve Dalga Formu Doğrulaması, |
10) | Dijital Manyetometre Kullanımı: Veri Sayfasının İncelenmesi ve Kodlama, |
11) | Dijital İvmeölçer Kullanımı: Veri Sayfasının İncelenmesi ve Kodlama, |
12) | SPI Modülünün Kullanımı. SPI Protokol Detayları. SPI Kütüphanesi ve Dalga Formu Doğrulaması, |
13) | SPI Arayüzü ile Yüksek Çözünürlüklü ADC Modülünün Kullanımı. Emüle Edilmiş EEPROM Kullanımı, |
14) | Adım Motoru İncelemesi, Dijital Kontrol ile Bir Adım Motorunu Sürmek, |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi, |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi. |
Required/Recommended Readings | - | |||||||||||||||
Teaching Methods | Contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | Weekly coding homework (they will not be collected and not graded). 1 Coding/Hardware development Project | |||||||||||||||
Laboratory Work | Weekly laboratories on coding and analyzing outputs and measurements via Oscilloscope and Function Generator usage. | |||||||||||||||
Computer Use | Students will intensely use a computer for programming purpose. | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office: office hours: email address: TBA Policies: ● Missing project: Fail. ● Improper behavior, academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 84 | |||
Proje | 1 | 20 | 2 | 2 | 24 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 1 | 1 | 8 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |