School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code EE 483
Course Title in English Embedded System Applications
Course Title in Turkish Gömülü Sistem Uygulamaları
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: 2 Other:
Estimated Student Workload 150 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites EE 212 - Electrical and Electronic Circuits | EE 308 - EE Engineering Design Studio
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge of electronic circuits, circuit components and OPAMPS is expected.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain hands-on experience on embedded system programming
Course Description Using a microprocessor and C programming, students will learn and practice serial connection protocols (UART, I2C, SPI) that are widely used in recent (digital) sensors. Datasheet search and interpretation is also to be learned via this course.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) pratik bir gömülü sistem uygulamasında I/O pinlerinin sayısını ve türlerini belirler,
2) temel bir gömülü sistem arayüzü tasarlar ve programlar,
3) iletişim protokollerini RS232, I2C ve SPI açısından gerekli tel sayısı, dalga formları ve veri hızı bakımından ayırt eder,
4) PC ile iletişim kurabilen bir gömülü sistem için uygun kodlar geliştirir,
5) bir sensörün veri ve kontrol kayıtlarını teknik veri sayfasını kullanarak inceler ve anlar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date GÜRAY GÜRKAN ,
Course Coordinator TUBA AYHAN
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi GÜRAY GÜRKAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Mikroişlemcilere Giriş; Sinyal Türlerinin Gözden Geçirilmesi, Osiloskop ve Fonksiyon Jeneratörü Kullanımı,
2) Arduino'ya Giriş; Tarihçe, Kart Yerleşimi ve “Blink” Kodunun İncelenmesi,
3) Fonksiyon Bildirimleri, Girdi Argümanları ve Değişken Tipi Seçimi,
4) Dijital Giriş ve Çıkış Kullanımı,
5) Analog Girdilerin Kullanımı. ADC Modülü,
6) PWM Modülünün Kullanımı: analogWrite() Fonksiyonu ve Zamanlayıcı Detayları,
7) UART Modülünün Kullanımı. Osiloskop ile RS232 Dalga Formu Doğrulaması,
8) LCD Kütüphanesi Kullanarak LCD Menü Tasarımı,
9) I2C Modülünün Kullanımı. I2C Protokol Detayları. Wire Kütüphanesi ve Dalga Formu Doğrulaması,
10) Dijital Manyetometre Kullanımı: Veri Sayfasının İncelenmesi ve Kodlama,
11) Dijital İvmeölçer Kullanımı: Veri Sayfasının İncelenmesi ve Kodlama,
12) SPI Modülünün Kullanımı. SPI Protokol Detayları. SPI Kütüphanesi ve Dalga Formu Doğrulaması,
13) SPI Arayüzü ile Yüksek Çözünürlüklü ADC Modülünün Kullanımı. Emüle Edilmiş EEPROM Kullanımı,
14) Adım Motoru İncelemesi, Dijital Kontrol ile Bir Adım Motorunu Sürmek,
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi,
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi.
Required/Recommended Readings-
Teaching MethodsContact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsWeekly coding homework (they will not be collected and not graded). 1 Coding/Hardware development Project
Laboratory WorkWeekly laboratories on coding and analyzing outputs and measurements via Oscilloscope and Function Generator usage.
Computer UseStudents will intensely use a computer for programming purpose.
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 2 % 20
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 50
TOTAL % 100
Course Administration

Instructor’s office: office hours: email address: TBA Policies: ● Missing project: Fail. ● Improper behavior, academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 4 84
Proje 1 20 2 2 24
Küçük Sınavlar 2 2 1 1 8
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Total Workload 150
Total Workload/25 6.0
ECTS 6