MKTG 552 Brand ManagementMEF UniversityDegree Programs Economics and Finance (Thesis)General Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy Statement
Economics and Finance (Thesis)
Master Length of the Programme: 2 Number of Credits: 120 TR-NQF-HE: Level 7 QF-EHEA: Second Cycle EQF: Level 7

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code MKTG 552
Course Title in English Brand Management
Course Title in Turkish Marka Yönetimi
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 127 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective
Course Description Brands are among the most valuable assets of an organization, so brand management is an essential part of an organization’s strategic marketing management. In this context, the purpose of this course is to provide the students a deep understanding of brand management.
Course Description in Turkish Markalar, bir işletmenin sahip olduğu en kıymetli varlıklar arasında yer almakta olduğundan, marka yönetimi, bir firmanın stratejik pazarlama yönetiminin en önemli unsurlarındandır. Bu kapsamda, bu dersin amacı öğrencilerin marka yönetimini derinlemesine anlamalarını sağlamaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Understand the functions of branding for organizations and consumers
2) Analyse brand elements to build brand equity
3) Understand the dynamics of brand management
4) Have a grasp of different types of branding
5) Design brand strategies
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Ekonomi ve Finans alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir.
2) Matematiksel kavramların uygun ekonomik ve işletmesel problemlerle ilişkilendirilmesini öğrenir.
3) Önemli makroekonomik değişkenler hakkındaki bilgi ve kavrama seviyesini geliştirir. (Ödemeler dengesi, para arzı, cari hesap, döviz kurları vb.)
4) Finansal piyasalar ve risk, para piyasaları, sermaye piyasaları, opsiyon piyasaları, bono piyasaları, gayrimenkul piyasaları, opsiyon piyasaları ve fiyatlama konularında hakimiyet kazanır. 
5) Para ve banka ilişkisini öğrenir ve finansal piyasalar hakkında bilgi sahibi olur.
6) İstatistiksel metotları kullanarak iş hayatında karar alma süreçlerini kolaylaştıracak tahmin yöntemlerini uygulayabilir.
7) Finansın temel kavramları ve finansal tablo analizi konusunda yetkinlik kazanır.
8) Finansal karar vermede kullanılan modelleme tekniklerini, nakit akışları, risk yönetimi ve yasal düzenlemeler ile uyumlu olarak uygular.
9) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda ekonomi ve finans tabanlı çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
10) İngilizce dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Ekonomi ve Finans alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. N
2) Matematiksel kavramların uygun ekonomik ve işletmesel problemlerle ilişkilendirilmesini öğrenir. N
3) Önemli makroekonomik değişkenler hakkındaki bilgi ve kavrama seviyesini geliştirir. (Ödemeler dengesi, para arzı, cari hesap, döviz kurları vb.) N
4) Finansal piyasalar ve risk, para piyasaları, sermaye piyasaları, opsiyon piyasaları, bono piyasaları, gayrimenkul piyasaları, opsiyon piyasaları ve fiyatlama konularında hakimiyet kazanır.  N
5) Para ve banka ilişkisini öğrenir ve finansal piyasalar hakkında bilgi sahibi olur. N
6) İstatistiksel metotları kullanarak iş hayatında karar alma süreçlerini kolaylaştıracak tahmin yöntemlerini uygulayabilir. N
7) Finansın temel kavramları ve finansal tablo analizi konusunda yetkinlik kazanır. N
8) Finansal karar vermede kullanılan modelleme tekniklerini, nakit akışları, risk yönetimi ve yasal düzenlemeler ile uyumlu olarak uygular. N
9) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda ekonomi ve finans tabanlı çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. N
10) İngilizce dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester
Name of Instructor

Course Contents

Week Subject
1) Introduction
2) Understanding Brands & Brand Management
3) Customer & Brand Relationship
4) Customer Based Brand Equity
5) Brand Management Process
6) Integrated Marketing Communications to Build Brand Equity
7) Midterm assessment
8) Outlook on different types of brands
9) Measuring Sources of Brand Equity
10) Introducing New Products
11) Managing Brands Over Time
12) Final Project & Summary- Q&A
13) Final Project
14) Final Project
Required/Recommended Readings
Teaching Methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Attendance 1 % 12
Presentation 1 % 28
Project 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Course Hours 14 2 3 1 84
Project 3 1 9 1 33
Midterm(s) 1 6 3 1 10
Total Workload 127
Total Workload/25 5.1
ECTS 5