Economics and Finance (Non-Thesis) | |||||
Master | Length of the Programme: 1.5 | Number of Credits: 90 | TR-NQF-HE: Level 7 | QF-EHEA: Second Cycle | EQF: Level 7 |
School/Faculty/Institute | Graduate School of Social Sciences | ||||||
Course Code | FIN 514 | ||||||
Course Title in English | Money and Banking | ||||||
Course Title in Turkish | Para ve Bankacılık | ||||||
Language of Instruction | TR | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Intermediate | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 128 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Yok | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||||
Overall Educational Objective | Dersin amacı öğrencileri parasal iktisadın temel kavramları ile tanıştırmaktır. | ||||||
Course Description | Interest of the public in monetary policy, as well as the problems of the financial system increased substantially since the global and local crises. In addition, Turkey has experienced decades of high inflation, financial instability and a banking crisis in 2001, which hampered the potential growth of the economy. The course starts with simple models of interest rate and exchange rate determination and followed by the institutional and policy aspects of monetary economics, central bank independence to exchange rate regimes, monetary policy options. Second part covers banking sector, function of banks, basics of bank financial statements. Third part analyzes the causes and consequences of financial crises in advanced and emerging market economies. | ||||||
Course Description in Turkish | Yaşanan küresel ve yerel krizler para teorisi ve politikasına ve finansal kesim sorunlarına dikkatleri çekti. Ayrıca, Türkiye uzun süre yüksek enflasyon, finansal istikrarsızlık ve arkasından bir bankacılık krizi yaşadı ve bunlar ülkenin potansiyel büyümesini düşürdü. Dersin ilk bölümünde faiz hadlerinin ve kurların belirlenmesinde kullanılan modeller, parasal iktisadın kurumsal ve politika yönleri aktarılmaktadır. İkinci bölümünde bankacılık sektörü, bankacılık fonksiyonu ve bankaların mali tablolarının temel özellikleri |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Finansal piyasaların, ekonomi içerisindeki önemini anlaması 2) Para politikası, iş döngüleri ve ekonomik değişkenler arasında ilişkileri kavraması 3) Döviz piyasasının nasıl çalıştığını ve döviz kurunun önemini açıklayabilmesi 4) Uluslararası para politikalarının ve döviz kurundaki değişimin yerel para politikasını nasıl etkileyebileceğini öngörebilmesi 5) Güvenilir bir merkez bankasının faydalarını özetleyebilmesi 6) Bankacılık işlemlerini ve ilgili riskleri anlaması 7) Finansal krizlerin sebeplerini ve sonuçlarını tanımlayabilmesi |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Ekonomi ve Finans alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | |||||||
2) Matematiksel kavramların uygun ekonomik ve işletmesel problemlerle ilişkilendirilmesini öğrenir. | |||||||
3) Önemli makroekonomik değişkenler hakkındaki bilgi ve kavrama seviyesini geliştirir. (Ödemeler dengesi, para arzı, cari hesap, döviz kurları vb.) | |||||||
4) Finansal piyasalar ve risk, para piyasaları, sermaye piyasaları, opsiyon piyasaları, bono piyasaları, gayrimenkul piyasaları, opsiyon piyasaları ve fiyatlama konularında hakimiyet kazanır. | |||||||
5) Para ve banka ilişkisini öğrenir ve finansal piyasalar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
6) İstatistiksel metotları kullanarak iş hayatında karar alma süreçlerini kolaylaştıracak tahmin yöntemlerini uygulayabilir. | |||||||
7) Finansın temel kavramları ve finansal tablo analizi konusunda yetkinlik kazanır. | |||||||
8) Finansal karar vermede kullanılan modelleme tekniklerini, nakit akışları, risk yönetimi ve yasal düzenlemeler ile uyumlu olarak uygular. | |||||||
9) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda ekonomi ve finans tabanlı çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | |||||||
10) İngilizce dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Ekonomi ve Finans alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | N | |
2) | Matematiksel kavramların uygun ekonomik ve işletmesel problemlerle ilişkilendirilmesini öğrenir. | S | HW |
3) | Önemli makroekonomik değişkenler hakkındaki bilgi ve kavrama seviyesini geliştirir. (Ödemeler dengesi, para arzı, cari hesap, döviz kurları vb.) | H | Exam,HW |
4) | Finansal piyasalar ve risk, para piyasaları, sermaye piyasaları, opsiyon piyasaları, bono piyasaları, gayrimenkul piyasaları, opsiyon piyasaları ve fiyatlama konularında hakimiyet kazanır. | H | Exam,HW |
5) | Para ve banka ilişkisini öğrenir ve finansal piyasalar hakkında bilgi sahibi olur. | N | |
6) | İstatistiksel metotları kullanarak iş hayatında karar alma süreçlerini kolaylaştıracak tahmin yöntemlerini uygulayabilir. | H | Exam,HW |
7) | Finansın temel kavramları ve finansal tablo analizi konusunda yetkinlik kazanır. | N | |
8) | Finansal karar vermede kullanılan modelleme tekniklerini, nakit akışları, risk yönetimi ve yasal düzenlemeler ile uyumlu olarak uygular. | S | HW |
9) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda ekonomi ve finans tabanlı çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | S | HW |
10) | İngilizce dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | N |
Prepared by and Date | HAKAN AVDAN , April 2019 |
Course Coordinator | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. HAKAN AVDAN |
Week | Subject |
1) | Finansal sistemin gözden geçirilmesi (Bölüm 2) |
2) | Finansal sistemin gözden geçirilmesi (Bölüm 2) Vaka çalışması/Ev ödevi |
3) | Para ve Faiz konusunun anlaşılması (Bölüm 4-6) |
4) | Para ve Faiz konusunun anlaşılması (Bölüm 4-6) Vaka çalışması/Ev ödevi |
5) | Bankacılık Sektörü: Yapısı ve Rekabet (Bölüm 11) |
6) | Bankacılık Sektörü. Yapısı ve Rekabet (Bölüm 11) Vaka çalışması/Ev ödevi) |
7) | Para politikasının amacı, para politikası teorisi, Merkez Bankalarının bağımsızlığı (Bölüm 14/20) |
8) | Para politikasının amacı, para politikası teorisi, Merkez Bankalarının bağımsızlığı (Bölüm 14/20) Vaka çalışması/Ev ödevi |
9) | Merkez Bankacılığı ve para politikası uygulaması: Stratejiler (Bölüm 14/17) |
10) | Merkez Bankacılığı ve para politikası uygulaması: Stratejiler (Bölüm 14/17) Vaka çalışması/Ev ödevi |
11) | Döviz piyasası (Bölüm 18) |
12) | Döviz piyasası (Bölüm 18) Vaka çalışması/Ev ödevi |
13) | Finansal Krizler: Global ve Türkiye |
14) | Finansal Krizler: Global ve Türkiye – Vaka çalışması/Ev ödevi |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Required/Recommended Readings | Frederic S. Mishkin, The Economics of Money, Banking and Financial Markets, 11th Ed. Prentice-Hall, 2016 (zorunlu) | ||||||
Teaching Methods | Sınıf içi aktiviteler, sunumlar, grup çalışmaları. | ||||||
Homework and Projects | |||||||
Laboratory Work | |||||||
Computer Use | |||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
havdan@yahoo.com Derslere, Blackboard üzerinden paylaşılan materyallerle hazırlanarak gelinmesi gerekmektedir. Akademik Sahtekarlık ve İntihal: YÖK Düzenlemeleri |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Course Hours | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Presentations / Seminar | 6 | 5 | 2 | 42 | |||
Final Examination | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 128 | ||||||
Total Workload/25 | 5.1 | ||||||
ECTS | 5 |