MKTG 554 Consumer BehaviorMEF UniversityDegree Programs Economics and Finance (Thesis)General Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy Statement
Economics and Finance (Thesis)
Master Length of the Programme: 2 Number of Credits: 120 TR-NQF-HE: Level 7 QF-EHEA: Second Cycle EQF: Level 7

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code MKTG 554
Course Title in English Consumer Behavior
Course Title in Turkish Tüketici Davranışı
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 125 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective
Course Description The study of consumer behavior is one of the essentials in marketing. As a discipline that has deep roots in psychology, marketing has a rich literature and research agenda regarding consumer behavior. Consumer behavior can be considered the most interesting, exciting, and vivid field of research in marketing science. In this context, the purpose of this course is to provide students a solid understanding of the consumer perspective, which encompasses the study of people in the marketplace and their product preferences that are part of their identities.
Course Description in Turkish Tüketici davranışlarının incelenmesi, pazarlamanın temellerinden biridir. Psikoloji alanından derinlemesine etkilenmiş bir disiplin olan pazarlama, tüketici davranışları konusunda zengin bir literatüre ve araştırma gündemine sahiptir. Tüketici davranışı, pazarlama bilimindeki en ilginç, en heyecan verici ve canlı araştırma alanı olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda, bu dersin amacı öğrencilere insanların tüketim davranışlarını ve kimliklerinin bir parçası olarak ürün tercihlerini kapsayan tüketici perspektifini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Understand why people buy things
2) Know that consumption activities contribute to the broader social environment
3) Understand the dynamics of consumer learning and motivation
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Ekonomi ve Finans alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir.
2) Matematiksel kavramların uygun ekonomik ve işletmesel problemlerle ilişkilendirilmesini öğrenir.
3) Önemli makroekonomik değişkenler hakkındaki bilgi ve kavrama seviyesini geliştirir. (Ödemeler dengesi, para arzı, cari hesap, döviz kurları vb.)
4) Finansal piyasalar ve risk, para piyasaları, sermaye piyasaları, opsiyon piyasaları, bono piyasaları, gayrimenkul piyasaları, opsiyon piyasaları ve fiyatlama konularında hakimiyet kazanır. 
5) Para ve banka ilişkisini öğrenir ve finansal piyasalar hakkında bilgi sahibi olur.
6) İstatistiksel metotları kullanarak iş hayatında karar alma süreçlerini kolaylaştıracak tahmin yöntemlerini uygulayabilir.
7) Finansın temel kavramları ve finansal tablo analizi konusunda yetkinlik kazanır.
8) Finansal karar vermede kullanılan modelleme tekniklerini, nakit akışları, risk yönetimi ve yasal düzenlemeler ile uyumlu olarak uygular.
9) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda ekonomi ve finans tabanlı çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
10) İngilizce dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Ekonomi ve Finans alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. N
2) Matematiksel kavramların uygun ekonomik ve işletmesel problemlerle ilişkilendirilmesini öğrenir. N
3) Önemli makroekonomik değişkenler hakkındaki bilgi ve kavrama seviyesini geliştirir. (Ödemeler dengesi, para arzı, cari hesap, döviz kurları vb.) N
4) Finansal piyasalar ve risk, para piyasaları, sermaye piyasaları, opsiyon piyasaları, bono piyasaları, gayrimenkul piyasaları, opsiyon piyasaları ve fiyatlama konularında hakimiyet kazanır.  N
5) Para ve banka ilişkisini öğrenir ve finansal piyasalar hakkında bilgi sahibi olur. N
6) İstatistiksel metotları kullanarak iş hayatında karar alma süreçlerini kolaylaştıracak tahmin yöntemlerini uygulayabilir. N
7) Finansın temel kavramları ve finansal tablo analizi konusunda yetkinlik kazanır. N
8) Finansal karar vermede kullanılan modelleme tekniklerini, nakit akışları, risk yönetimi ve yasal düzenlemeler ile uyumlu olarak uygular. N
9) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda ekonomi ve finans tabanlı çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. N
10) İngilizce dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester
Name of Instructor

Course Contents

Week Subject
1) Introduction
2) Consumer Well-Being
3) Perception
4) Learning and Memory
5) Learning and Memory
6) Motivation and Affect
7) The Self: Mind, Gender, and Body
8) Topics presentation
9) Personality, Lifestyles, and Values
10) Attitudes and Persuasion
11) Decision Making
12) Buying, Using, and Disposing
13) Groups and Social Media
14) Social Class and Lifestyles Culture and Subcultures
15) Final Projects Period
16) Final Projects Period
Required/Recommended Readings
Teaching Methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Application 2 % 35
Homework Assignments 1 % 25
Project 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Course Hours 14 2 3 1 84
Project 1 12 3 15
Homework Assignments 2 10 3 26
Total Workload 125
Total Workload/25 5.0
ECTS 5