Economics and Finance (Non-Thesis) | |||||
Master | Length of the Programme: 1.5 | Number of Credits: 90 | TR-NQF-HE: Level 7 | QF-EHEA: Second Cycle | EQF: Level 7 |
School/Faculty/Institute | Graduate School of Social Sciences | ||||
Course Code | MKTG 554 | ||||
Course Title in English | Consumer Behavior | ||||
Course Title in Turkish | Tüketici Davranışı | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | |||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 125 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | |||||
Course Description | The study of consumer behavior is one of the essentials in marketing. As a discipline that has deep roots in psychology, marketing has a rich literature and research agenda regarding consumer behavior. Consumer behavior can be considered the most interesting, exciting, and vivid field of research in marketing science. In this context, the purpose of this course is to provide students a solid understanding of the consumer perspective, which encompasses the study of people in the marketplace and their product preferences that are part of their identities. | ||||
Course Description in Turkish | Tüketici davranışlarının incelenmesi, pazarlamanın temellerinden biridir. Psikoloji alanından derinlemesine etkilenmiş bir disiplin olan pazarlama, tüketici davranışları konusunda zengin bir literatüre ve araştırma gündemine sahiptir. Tüketici davranışı, pazarlama bilimindeki en ilginç, en heyecan verici ve canlı araştırma alanı olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda, bu dersin amacı öğrencilere insanların tüketim davranışlarını ve kimliklerinin bir parçası olarak ürün tercihlerini kapsayan tüketici perspektifini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Understand why people buy things 2) Know that consumption activities contribute to the broader social environment 3) Understand the dynamics of consumer learning and motivation |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Ekonomi ve Finans alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | |||
2) Matematiksel kavramların uygun ekonomik ve işletmesel problemlerle ilişkilendirilmesini öğrenir. | |||
3) Önemli makroekonomik değişkenler hakkındaki bilgi ve kavrama seviyesini geliştirir. (Ödemeler dengesi, para arzı, cari hesap, döviz kurları vb.) | |||
4) Finansal piyasalar ve risk, para piyasaları, sermaye piyasaları, opsiyon piyasaları, bono piyasaları, gayrimenkul piyasaları, opsiyon piyasaları ve fiyatlama konularında hakimiyet kazanır. | |||
5) Para ve banka ilişkisini öğrenir ve finansal piyasalar hakkında bilgi sahibi olur. | |||
6) İstatistiksel metotları kullanarak iş hayatında karar alma süreçlerini kolaylaştıracak tahmin yöntemlerini uygulayabilir. | |||
7) Finansın temel kavramları ve finansal tablo analizi konusunda yetkinlik kazanır. | |||
8) Finansal karar vermede kullanılan modelleme tekniklerini, nakit akışları, risk yönetimi ve yasal düzenlemeler ile uyumlu olarak uygular. | |||
9) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda ekonomi ve finans tabanlı çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | |||
10) İngilizce dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Ekonomi ve Finans alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | N | |
2) | Matematiksel kavramların uygun ekonomik ve işletmesel problemlerle ilişkilendirilmesini öğrenir. | N | |
3) | Önemli makroekonomik değişkenler hakkındaki bilgi ve kavrama seviyesini geliştirir. (Ödemeler dengesi, para arzı, cari hesap, döviz kurları vb.) | N | |
4) | Finansal piyasalar ve risk, para piyasaları, sermaye piyasaları, opsiyon piyasaları, bono piyasaları, gayrimenkul piyasaları, opsiyon piyasaları ve fiyatlama konularında hakimiyet kazanır. | N | |
5) | Para ve banka ilişkisini öğrenir ve finansal piyasalar hakkında bilgi sahibi olur. | N | |
6) | İstatistiksel metotları kullanarak iş hayatında karar alma süreçlerini kolaylaştıracak tahmin yöntemlerini uygulayabilir. | N | |
7) | Finansın temel kavramları ve finansal tablo analizi konusunda yetkinlik kazanır. | N | |
8) | Finansal karar vermede kullanılan modelleme tekniklerini, nakit akışları, risk yönetimi ve yasal düzenlemeler ile uyumlu olarak uygular. | N | |
9) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda ekonomi ve finans tabanlı çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | N | |
10) | İngilizce dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | N |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | |
Name of Instructor |
Week | Subject |
1) | Introduction |
2) | Consumer Well-Being |
3) | Perception |
4) | Learning and Memory |
5) | Learning and Memory |
6) | Motivation and Affect |
7) | The Self: Mind, Gender, and Body |
8) | Topics presentation |
9) | Personality, Lifestyles, and Values |
10) | Attitudes and Persuasion |
11) | Decision Making |
12) | Buying, Using, and Disposing |
13) | Groups and Social Media |
14) | Social Class and Lifestyles Culture and Subcultures |
15) | Final Projects Period |
16) | Final Projects Period |
Required/Recommended Readings | ||||||||||||||||
Teaching Methods | ||||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Course Hours | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Project | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Homework Assignments | 2 | 10 | 3 | 26 | |||
Total Workload | 125 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |