Economics and Finance (Non-Thesis) | |||||
Master | Length of the Programme: 1.5 | Number of Credits: 90 | TR-NQF-HE: Level 7 | QF-EHEA: Second Cycle | EQF: Level 7 |
School/Faculty/Institute | Graduate School of Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 531 | ||||
Course Title in English | Macro Indicators | ||||
Course Title in Turkish | Makro İndikatörler | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring,Fall,Summer School | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 128 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Yok | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Overall Educational Objective | Öğrencilere, karar verme sürecinde makro göstergeleri kullanabilme yetisi kazandırma. | ||||
Course Description | The main purpose of this course is to introduce the students to the macro indicators. Macro indicators entails analyses of aggregate measures such as national income, national output, unemployment and inflation rates, and business cycle fluctuations. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin temel amacı, öğrencilere makro indikatörleri sunmaktır. Makro indikatörler toplam ulusal gelirin, ulusal üretimin, işsizlik ve enflasyon oranlarının ve işletme döngüsündeki dalgalanmalarının analizini içermektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Gelecekteki ekonomik olayları tahmin etmede makro göstergelerin rolünü anlama, 2) makro göstergeleri kullanarak ekonomik risklere karşı nasıl korunabileceğini öğrenme 3) makro göstergeleri analiz etme ve yorumlama |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Ekonomi ve Finans alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | |||
2) Matematiksel kavramların uygun ekonomik ve işletmesel problemlerle ilişkilendirilmesini öğrenir. | |||
3) Önemli makroekonomik değişkenler hakkındaki bilgi ve kavrama seviyesini geliştirir. (Ödemeler dengesi, para arzı, cari hesap, döviz kurları vb.) | |||
4) Finansal piyasalar ve risk, para piyasaları, sermaye piyasaları, opsiyon piyasaları, bono piyasaları, gayrimenkul piyasaları, opsiyon piyasaları ve fiyatlama konularında hakimiyet kazanır. | |||
5) Para ve banka ilişkisini öğrenir ve finansal piyasalar hakkında bilgi sahibi olur. | |||
6) İstatistiksel metotları kullanarak iş hayatında karar alma süreçlerini kolaylaştıracak tahmin yöntemlerini uygulayabilir. | |||
7) Finansın temel kavramları ve finansal tablo analizi konusunda yetkinlik kazanır. | |||
8) Finansal karar vermede kullanılan modelleme tekniklerini, nakit akışları, risk yönetimi ve yasal düzenlemeler ile uyumlu olarak uygular. | |||
9) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda ekonomi ve finans tabanlı çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | |||
10) İngilizce dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Ekonomi ve Finans alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | S | HW,Participation |
2) | Matematiksel kavramların uygun ekonomik ve işletmesel problemlerle ilişkilendirilmesini öğrenir. | S | HW |
3) | Önemli makroekonomik değişkenler hakkındaki bilgi ve kavrama seviyesini geliştirir. (Ödemeler dengesi, para arzı, cari hesap, döviz kurları vb.) | H | Exam,HW |
4) | Finansal piyasalar ve risk, para piyasaları, sermaye piyasaları, opsiyon piyasaları, bono piyasaları, gayrimenkul piyasaları, opsiyon piyasaları ve fiyatlama konularında hakimiyet kazanır. | N | |
5) | Para ve banka ilişkisini öğrenir ve finansal piyasalar hakkında bilgi sahibi olur. | H | Exam |
6) | İstatistiksel metotları kullanarak iş hayatında karar alma süreçlerini kolaylaştıracak tahmin yöntemlerini uygulayabilir. | N | |
7) | Finansın temel kavramları ve finansal tablo analizi konusunda yetkinlik kazanır. | N | |
8) | Finansal karar vermede kullanılan modelleme tekniklerini, nakit akışları, risk yönetimi ve yasal düzenlemeler ile uyumlu olarak uygular. | N | |
9) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda ekonomi ve finans tabanlı çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | S | Participation |
10) | İngilizce dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | N |
Prepared by and Date | ERDEM BAĞCI , October 2018 |
Course Coordinator | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Semester | Spring,Fall,Summer School |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ERDEM BAĞCI |
Week | Subject |
1) | Measurement of Economic Activities |
2) | Measurement of Economic Activities |
3) | Growth: Trends and Cycles |
4) | Growth: Trends and Cycles |
5) | Growth: Trends and Cycles |
6) | Population, Employment and Unemployment |
7) | Population, Employment and Unemployment |
8) | Financial Indicators |
9) | Financial Indicators |
10) | Consumer Indicators |
11) | Consumer Indicators |
12) | Investment and Savings |
13) | Industry and Trade Indicators |
14) | Industry and Trade Indicators |
15) | End of Term Exams |
16) | End of Term Exams |
Required/Recommended Readings | Richard Yamarone, The Trader’s Guide to Key Economic Indicators, 3rd. Edition. John Wiley & Sons, Inc, ISBN 978-1-118-23313-9 (Ebk.) Sophie Brown, Carol Howard, Stella Jones, Ulric Spencer, (2006) Guide to Economic Indicators: Making Sense of Economics, Published by Profile Books Ltd. 3a Exmouth House, Pine Street, London. | ||||||
Teaching Methods | |||||||
Homework and Projects | |||||||
Laboratory Work | |||||||
Computer Use | |||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
bagcie@mef.edu.tr Öğrenciler elektronik sistemler aracılığıyla paylaşılan ders dokümanlarını inceleyerek derse gelmekle sorumludurlar. Öğretim üyesi sınıf içi aktivitelerde etkileşimi arttırmak için aracı rolünü üstlenecektir. Akademik Sahtekarlık ve İntihal: YÖK Düzenlemeleri |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Course Hours | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Presentations / Seminar | 2 | 8 | 16 | ||||
Final Examination | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 128 | ||||||
Total Workload/25 | 5.1 | ||||||
ECTS | 5 |