Ekonomi ve Finans (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School of Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 531 | ||||
Course Title in English | Macro Indicators | ||||
Course Title in Turkish | Makro İndikatörler | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Bahar,Güz,Yaz Okulu | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 128 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Yok | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Overall Educational Objective | Öğrencilere, karar verme sürecinde makro göstergeleri kullanabilme yetisi kazandırma. | ||||
Course Description | The main purpose of this course is to introduce the students to the macro indicators. Macro indicators entails analyses of aggregate measures such as national income, national output, unemployment and inflation rates, and business cycle fluctuations. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin temel amacı, öğrencilere makro indikatörleri sunmaktır. Makro indikatörler toplam ulusal gelirin, ulusal üretimin, işsizlik ve enflasyon oranlarının ve işletme döngüsündeki dalgalanmalarının analizini içermektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | S | HW,Participation | |
2) | S | HW | |
3) | H | Exam,HW | |
4) | N | ||
5) | H | Exam | |
6) | N | ||
7) | N | ||
8) | N | ||
9) | S | Participation | |
10) | N |
Prepared by and Date | ERDEM BAĞCI , October 2018 |
Course Coordinator | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Semester | Bahar,Güz,Yaz Okulu |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ERDEM BAĞCI |
Hafta | Konu |
1) | Ekonomik Faaliyetlerin Ölçülmesi |
2) | Ekonomik Faaliyetlerin Ölçülmesi |
3) | Büyüme: Eğilimler ve Döngü |
4) | Büyüme: Eğilimler ve Döngü |
5) | Büyüme: Eğilimler ve Döngü |
6) | Nüfus, İstihdam ve İşsizlik |
7) | Nüfus, İstihdam ve İşsizlik |
8) | Mali Göstergeler |
9) | Mali Göstergeler |
10) | Tüketici Göstergeleri |
11) | Tüketici Göstergeleri |
12) | Yatırım ve Tasarruf |
13) | Sanayi ve Ticaret Göstergeleri |
14) | Sanayi ve Ticaret Göstergeleri |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Required/Recommended Readings | Richard Yamarone, The Trader’s Guide to Key Economic Indicators, 3rd. Edition. John Wiley & Sons, Inc, ISBN 978-1-118-23313-9 (Ebk.) Sophie Brown, Carol Howard, Stella Jones, Ulric Spencer, (2006) Guide to Economic Indicators: Making Sense of Economics, Published by Profile Books Ltd. 3a Exmouth House, Pine Street, London. | ||||||
Teaching Methods | |||||||
Homework and Projects | |||||||
Laboratory Work | |||||||
Computer Use | |||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
bagcie@mef.edu.tr Öğrenciler elektronik sistemler aracılığıyla paylaşılan ders dokümanlarını inceleyerek derse gelmekle sorumludurlar. Öğretim üyesi sınıf içi aktivitelerde etkileşimi arttırmak için aracı rolünü üstlenecektir. Akademik Sahtekarlık ve İntihal: YÖK Düzenlemeleri |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 8 | 16 | ||||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 128 | ||||||
Total Workload/25 | 5.1 | ||||||
ECTS | 5 |