EDS 302 Classroom ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İngilizce Öğretmenliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 302
Ders Adı İngilizce Classroom Management
Ders Adı Türkçe Sınıf Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 93 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EDS 101 - Introduction to Educational Sciences
EDS 103 - Educational Psychology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Educational Psychology EDS 103
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: --sınıf yönetiminin tanımını anlayın --sınıftaki fiziksel tasarımın ilkelerini anlamak --sınıftaki Kural ve Rutinlerin ilkelerini anlamak --İlişki kurmanın ilkelerini anlamak (öğrenciler, ebeveynler, iş arkadaşları) --Sınıf yönetimi açısından öğretime katılmanın ilkelerini anlamak --Disiplin sorunlarını ele alın --bir ders için plan yapın --Mesleki gelişim için plan yapın
Ders Açıklaması Bu ders, Sınıf Yönetiminin hem teorik hem de pratik yönlerini kapsar Bu dersin temel amacı, öğretmenlerin etkili sınıf yöneticileri olmalarına yardımcı olmaktır. Her bölüm aşağıdakilerden birine odaklanır: Bu modelde gösterilen kilit alanlar ve bir öğretmenin genel sınıf yönetimi planı için önemi. Belirli teknik ve strateji örnekleri, farklı bir sınıf düzeyi ve bağlamı temsil eden örnekler aracılığıyla sunulur.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Olumlu öğretmen-öğrenci ilişkileri kurun.
2) Yıkıcı davranışlara yönelik yanıtlardan oluşan bir araç seti oluşturun
3) Etkili sınıf prosedürleri ve rutinleri tasarlayın
4) Sınıfın fiziksel ortamını çeşitli öğrenme ihtiyaçlarına göre düzenleyin
5) Etkili sınıf yönetimine katkıda bulunan faktörleri açıklayın
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır.
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir.
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür.
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar.
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır.
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar.
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular.
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar.
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır.
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser.
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır.
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar.
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar.
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. N
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. N
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. N
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. N
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. N
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. S Sunum
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. N
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. S Sınav,Ödev
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. S Ödev,Sunum
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. N
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. N
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. N
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. N
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. S Seçiniz,Derse Katılım,Sunum
Hazırlayan ve Tarih SERVET ALTAN , February 2024
Ders Koordinatörü SERVET ALTAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. IŞILAY GÜLLÜ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Scientific competence, knowledge, skills and effective teaching methods and strategies in order to provide psychological help.
2) 2. Knowledge that will enable teachers to develop the skills to cope with problems they encounter in the school environment.
3) 3. Basic knowledge about developmental processes from early childhood to adulthood and the characteristics and issues unique to each stage.
4) 4. Knowledge about the tools used in school counseling services and being equipped to develop relevant programs.
5) 5. Competence in vocational guidance and counseling practices.
6) 6. Understanding of human relations and interaction.
7) 7. Knowledge, experience and skills in scientific methods in order to conduct research studies in behavioral sciences.
8) 8. Awareness of the necessity of lifelong learning, accessing information, and monitoring developments in education, science, and technology. An ability to solve problems related to the field, continuously developing and renewing oneself, and having critical thinking and questioning skills. An ability to use information technologies.
9) 9. APPROACHES TO CLASSROOM MANAGEMENT
10) 10. Knowledge about past and present regulations and legislations regarding professional applications of the field and being equipped to contribute to its further development.
11) 11. Sensitivity for different cultures, values and democratic rights of individuals; the knowledge of national culture and history, and using that knowledge in increasing awareness and involvement in national and international social, cultural, artistic, and technological developments.
12) CLASSROOM MANAGEMENT ISSUES: MEDIA AND MESSAGES
13) COMMUNICATIONS WITH FAMILIES AND COMMUNITY
14) Classroom Management in Early Childhood Behavior
15) Final Presentations
16) Final Presentations
16) Final Presentations
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar Garrett, T. (2014). Effective Classroom Management -The Essentials Teachers College, Columbia University. James S. Cangelosi - Wiley (2014) Classroom Management Strategies, Extra materials and readings will be provided by the instructor.
Öğretme TeknikleriBunu takip eden hem öğrenciler hem de öğretim personeli için öğretim stratejisi ve beklentiler. Öğrenci çalışma modları (bağımsız ve/veya takım halinde). Dış toplulukla (coğrafi veya endüstri sektörü) herhangi bir çalışma.
Ödev ve ProjelerPhysical Design (15%) Rules and Routines (15%) Engaging Intruction (10%) Parent Emails (10%) Lesson Plan (20%) Final Project (30%)
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 30
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi altans@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Proje 4 3 3 2 32
Ara Sınavlar 1 2 2 1 5
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü/25 3.7
AKTS 4