MGMT 346 Decision-Making in the Age of Artificial Intelligence (AI) MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MGMT 346
Ders Adı İngilizce Decision-Making in the Age of Artificial Intelligence (AI)
Ders Adı Türkçe Yapay Zeka Çağında Karar Verme
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 128 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Karar verme konusundaki tarihsel ve modern bakış açılarını anlamak ve yapay zeka teknolojileri ile yönetimsel karar alma süreçleri arasındaki etkileşimi analiz edebilmek.
Ders Açıklaması Bu ders, antik felsefede kökleri bulunan yönetimsel karar almanın evrimini, yapay zeka çağında modern yorumlarına kadar ele almaktadır. Yönetim teorisi, bilişsel psikoloji, davranışsal ekonomi ve nörobilimden elde edilen içgörülerle öğrenciler karar verme süreçleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) karar verme teorilerinin tarihsel bağlamını ve gelişimini tartışmak;
2) yönetimsel kararların altında yatan bilişsel süreçleri analiz etmek;
3) yapay zeka teknolojilerinin modern yönetim uygulamaları üzerindeki rolünü ve etkisini değerlendirmek;
4) yapay zeka odaklı karar vermede etik ve toplumsal hususları incelemek;
5) yapay zeka destekli karar vermede gelecekteki eğilimleri tahmin etmek için çeşitli alanlardaki bilgileri sentezlemek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Derse Katılım
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Proje
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir H Ödev
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir H Proje
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih SEMEN SON TURAN , October 2024
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. SEMEN SON TURAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse Giriş
2) Bilgelik ve Saf Zeka (AI) – Gerçeklik Nedir?
3) Bildiğimizi nasıl biliyoruz?
4) Bilişsel Süreçler ve Karar Verme
5) Davranışsal Ekonomi ve Rasyonalite
6) Nörobilim ve Karar Verme
7) Sınav 1
8) Yapay Zeka Nedir?
9) Yönetim Teorileri
10) Yönetim Teorileri
11) Etik Nedir?
12) Çok fazla seçenek… Karar Yorgunluğu
13) Sınav 2
14) Yapay Zeka ile Yönetsel Karar Vermenin Geleceği
15) Final Sınav Haftası
16) Final Sınav Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli: The required textbook is available through Blackboard
Öğretme TeknikleriVideolar, makaleler, sunumlar, vakalar, konuk konuşmacılar. Öğrencilerin her oturuma ders materyalini okuyup izlemiş olarak gelmeleri beklenmektedir. Ders vakaları, sınavları, ödevleri ve sınavları içerir. Öğrencilerin sınıf tartışmasına katılmaları ve edindikleri bilgileri takım ortamında uygulamaları beklenir.
Ödev ve ProjelerVerilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Kısa sınavlar/sınıf içi alıştırmalar duyurulabilir veya duyurulmayabilir ve kapsam bakımından kümülatif olabilir veya yalnızca gelecek konudaki materyalleri kapsayabilir. Kaçırılan ödevler ve kaçırılan sınavlar 0 puanla sonuçlanacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıHer oturum Blackboard kullanımını gerektirir; bu nedenle bilgisayar kullanımı şarttır.
Diğer Aktivitelerİlgili teorik kavramların pratik yönlerini vermek üzere konuk konuşmacılar davet edilebilir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sons@mef.edu.tr

Prof. Dr. Semen Son Turan. MEF Üniversitesi mevzuatı gereğince kaçırılan sınavların mazeretlerinin değerlendirilmesi için ve resmi mazeretlerin https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu linkinden sınavdan sonraki 3 iş günü içinde fakülteye iletilmesi gerekmektedir. Sorularınız için lütfen fakülte sekreterimize (Sn. Selin Taşçı) danışınız. Akademik sahtekarlık ve intihal Yükseköğretim Kanununun 54 üncü maddesine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü/25 5.1
AKTS 5