School/Faculty/Institute |
Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences |
Course Code |
MGMT 347 |
Course Title in English |
Leadership Lessons from Ancient Philosophy for Entrepreneurs and Executives |
Course Title in Turkish |
Girişimciler ve Yöneticiler için Antik Felsefeden Çıkarılacak Liderlik Dersleri |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Select |
Semester |
Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
135 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
None |
Overall Educational Objective |
|
Course Description |
“The power and control you have is over on your own mind - not external factors. Acknowledge this, and you shall find strength.” — Marcus Aurelius, Philosopher, Emperor
Stoicism is the branch of Hellenistic philosophy that focuses on mindfulness, resilience and human flourishing. "Leadership Lessons from Ancient Philosophy for Entrepreneurs and Executives" invites the leaders of tomorrow to explore the modern application of stoic principles in organizations and how stoic philosophy relates to entrepreneurial, managerial, political and social leadership. The course examines how stoic philosophy can help ones in charge make effective decisions and build resilience in times of trial, crisis or hardship. It focuses on how stoic practices can be implemented to help entrepreneurs manage the challenges of starting and growing a business, including coping with failure, managing stress, and making tough decisions. The course aims to teach students how to cultivate and internalize virtues such as courage, wisdom, and justice, which are essential to ethical leadership, and emphasizes the importance of self-awareness and emotional intelligence in becoming better leaders at work and in life at large. Besides exploring the core texts of Stoic Philosophy from Ancient Greece, such as the writings of Seneca, Epictetus and Marcus Aurelius, the course will also examine the works of thought leaders from Ancient China, such as Sun Tzu, Lao Tzu and Confucius. |
Course Description in Turkish |
“Ancak kendi zihniniz üzerinde kontrol sahibiniz, dış etmenler üzerinde değil… Bunun farkına vardığınızda güç bulacaksınız.” — Marcus Aurelius, Filozof, İmparator
Stoacılık, Helenistik felsefenin, farkındalık, dayanıklılık ve insanın gelişimine odaklanan bir dalıdır. "Girişimciler ve Yöneticiler için Antik Felsefeden Çıkarılacak Liderlik Dersleri" yarının liderlerini, kurum ve örgütlerde stoacı ilkelerin nasıl hayata geçirilebileceğini ve bu felsefenin girişimci, kurumsal, siyasi ve sosyal liderlikteki uygulama biçimlerini keşfetmeye davet ediyor. Genel hatlarıyla bu ders, yetki sahibi olanların, kriz anlarında ve de buhran dönemlerinde sakin ve etkili kararlar almalarında stoik düşüncenin rolü konusunu işlemektedir. Girişimcilik özelinde ise, kritik kararlar alma, stres yönetimi ve başarısızlıkla başa çıkma gibi, sıfırdan bir iş kurma ve büyütme süreçlerinde karşılaşılabilecek tüm zorluklarda stoacı ilkelerin nasıl değer katabileceğini incelemektedir. Ders ayrıca öğrencilere etik liderlik için gerekli olan cesaret, bilgelik, metanet ve adalet gibi erdemler üzerinde durmakta ve bu bağlamda işte ve yaşamın geri kalanında daha iyi birer önder olabilmek adına öz-farkındalığın, erdemliliğin ve duygusal zekanın önemini ortaya çıkarmaktadır. Bu derste Stoacı Felsefe’nin ana metinleri kabul edilen, Seneca, Epictetus ve Marcus Aurelius gibi Helenistik Dönem düşünürlerinin yazıları yanısıra, Sun Tzu, Lao Tzu ve Konfüçyus gibi Antik Çin Uygarlığı düşünce önderlerinin eserleri de incelenmektedir.
|
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Stoacılığın tarihini ve temellerini açıklayabilmek
2) Birincil metinlerin analizi yoluyla stoacı düşüncenin ilkelerini uygulayabilmek
3) 21. yüzyılda Stoacı felsefenin nasıl yeniden canlandırıldığını ve günlük yaşamda kullanıldığını keşfetmek
4) Örgütsel liderliği felsefeyi uygulama yolu olarak yeniden kavramsallaştırmak
5) Stoacılığın "temel erdemlerinin" bir kuruluşun iş dünyasındaki başarısı ile sosyal sorumluluğunu nasıl uyumlu hale getirebileceğini keşfetmek
6) Bir girişimci ve yönetici olarak iş yerinde kriz yönetimi için en iyi uygulamaları benimsemek
7) Örgüt içi ve örgüt dışı iletişimde duygusal zekanın önemini yorumlamak
8) Sun Tzu'dan farklı olan, stoacılarınki dışındaki eski felsefi metinlerin anlayabilmek
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
CEYHAN MUTLU |
Semester |
Fall |
Name of Instructor |
|
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş |
2) |
Stoacılık Başlıyor: İflas İşadamı Kıbrıslı Zenon
Stoacılığın Tarihi ve Temel Metinlere Genel Bakış
|
3) |
Stoacı Mantık, Etik ve Erdemler
Atanan Okumaların/Videoların Tartışılması |
4) |
Seneca ve Epiktetos'tan seçmeler
Atanan Okumaların/Videoların Tartışılması |
5) |
Marcus Aurelius'tan seçmeler
Atanan Okumaların/Videoların Tartışılması
Ödevin Dağılımı: Makale 1 |
6) |
21. Yüzyıl İşyerinde Liderlik Biçimleri
Atanan Okumaların/Videoların Tartışılması
Grup Proje Ödevleri (Tartışma) |
7) |
Konuk Konuşmacı: 2030'larda Rol ve İşlev Felsefesi
Ödevin Toplanması: Makale 1 |
8) |
Ara Sınav Değerlendirmesi |
9) |
Girişimci Zihniyet
Atanan Okumaların/Videoların Tartışılması |
10) |
Tartışma Oturumları (Bölüm 1)
Final Ödevi Dağılımı: Makale 2 |
11) |
Tartışma Oturumları (Bölüm 2)
Antik Çin'den Liderlik Dersleri: Sun Tzu, Lao Tzu, Konfüçyüs
Atanan Okumaların/Videoların Tartışılması |
12) |
Kendinin ve Başkalarının Beklentilerini Yönetme Sanatı
Atanan Okumaların/Videoların Tartışılması
|
13) |
Konuk Konuşmacı: Örgütsel Davranış ve Duygusal Zeka |
14) |
Neo-Stoacılık ve Pandemi Sonrası Stoacılık
Atanan Okumaların/Videoların Tartışılması |
15) |
Final Proje Sunumları (Oturum 1)
Son Ödevin Toplanması (Makale 2) |
16) |
Final Proje Sunumları (Oturum 2)
|