ACCT 201 Financial AccountingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ACCT 201
Ders Adı İngilizce Financial Accounting
Ders Adı Türkçe Finansal Muhasebe
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
ECON 101 - Microeconomics
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi İşletmeye, ekonomiye giriş
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Finansal muhasebenin temel teorisini, kavramlarını ve uygulamalarını öğrenmek ve şirketlerin ve diğer kuruluşların yayınlanmış mali tablolarında yer alan bilgileri anlamayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders finansal muhasebe sistemlerinin temel kavram ve standartlarına giriş niteliğindedir. Dersin temel hedefi, temel finansal muhasebe tablolarının oluşturulması ve yorumlanmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Yevmiye ve defter kayıtlarını ve temel mali tabloları hazırlamak
2) bir şirketin mali durumunu mali tablolarına göre analiz etmek;
3) Yıllık raporları okumak ve anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. S Derse Katılım
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek S Derse Katılım
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Derse Katılım
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Derse Katılım
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih SEMEN SON TURAN , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kavramsal Çerçeve ve Mali Tablolar
2) Ticari İşlemlerin Kaydedilmesi
3) Tahakkuk esaslı Muhasebe
4) Ara Sınav 1 ve Mali Tabloların Sunumu
5) Envanter ve Mağazacılık Operasyonları
6) KKD ve Maddi Olmayan Varlıklar
7) KKD ve Maddi Olmayan Varlıklar
8) Yatırımlar ve Ara Sınav 2
9) Yükümlülükler
10) Ortak sermaye
11) Nakit Akış Tablosu
12) Nakit Akış Tablosunun devamı ve Ara Sınav 3
13) Mali Tablo Analizi I
14) Mali Tablo Analizi II
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli: Financial Accounting (global edition 11/E) International Financial Reporting Standards Harrison, Horngren, Thomas, Tietz, Suwardy. ISBN: 9781292211145
Öğretme TeknikleriAnlatım (flipped classroom), quiz, sınav
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel kullanım
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 2 % 25
Ara Sınavlar 3 % 75
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sons@mef.edu.tr
212 3953646
Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Sınavlar duyurulabilir veya duyurulmayabilir ve kapsam açısından kümülatif olabilir veya yalnızca gelecek konudaki materyalleri kapsayabilir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 3 10 2 36
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5