PSYC 446 Readings and Research in Clinical Psychology VIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 446
Course Title in English Readings and Research in Clinical Psychology VI
Course Title in Turkish Klinik Psikolojide Okuma ve Araştırma VI
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 181 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 205 - Research Methods I
Expected Prior Knowledge Basic research skills in Psychology.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To acquire the necessary knowledge in the basics of mentalization, to offer a critical evaluation of related topics, and reading/writing reports and designing tasks in pertinent issues.
Course Description The main focus of the course is to read, evaluate, and critically discuss relevant studies, and also to become familiar with field studies. Throughout the course students will be expected to read/present various research papers and design basic mentalizing tasks.
Course Description in Turkish Bu dersin temel odağı zihinselleştirme ile ilişkili çalışmaları okumak, değerlendirmek ve eleştirel bir şekilde sunmak; aynı zamanda da saha çalışmalarına aşina olmaktır. Öğrencilerden dersin ileriki sürecinde çeşitli araştırma makalelerini okumaları/sunmaları ve temel zihinselleştirme görevleri tasarlamaları beklenmektedir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Zİhinselleştirmenin temellerini öğrenme
2) Bağlanma, aile, travma gibi konulardaki etiyolojik ve terapötik konuları zihinselleştirme bakış açısıyla ele almak.
3) Nesiller arası aktarımın bu süreçleri nasıl etkilediğini anlama.
4) Araştrmaların ve uygulamada kullanımlarının önemini anlama.
5) Zİhinselleştirme-temelli uygulamaların temellerini anlama.
6) Zİhinselleştirme görevi tasarlama.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam,Project
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Participation,Presentation,Project
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Participation,Project
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Project
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Participation
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Participation,Project
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. S Participation,Presentation,Project
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. S Participation,Project
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Project
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Project
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Presentation,Project
Prepared by and Date SENA CÜRE ACER , December 2023
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE ACER

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş/ ders izlencesi
2) Zihinselleştirme nedir?
3) Zihinselleştirme sorunları
4) Duygular ve zihinselleştirme
5) Bağlanma ve zihinselleştirme
6) Ailede ve ebeveynlikte zihinselleştirme
7) Ara sınav
8) Travma ve zihinselleştirme
9) Zihinselleştirmenin nesiller arası aktarımı
10) Zihinselleştirme temelli tedaviler
11) Görev tasarımı - LAB
12) Görev tasarımı/ zihinselleştirme görevini raporlama - LAB
13) Zihinselleştirme görevini raporlama - LAB
14) Özet ve geri bildirim
15) Final sınavı dönemi
16) Final sınavı dönemi
Required/Recommended ReadingsRecommended reading: Allen, J. G., Fonagy, P., & Bateman, A. W. (2008). Mentalizing in clinical practice. American Psychiatric Publishing, Inc.. Recommended reading: Fonagy, P., & Allison, E. (2012). What is mentalization? The concept and its foundations in developmental research and socio-cognitive neuroscience. In N. Midgley & I. Vrouva (Eds.), Minding the child: Mentalization-based interventions with children, young people and their families. Routledge.
Teaching MethodsClasses will be a mixture of lectures, class discussions and task designs. I will provide basic information and relevant articles and elaborate the process with relevant activities such as in-class mentalization-based applications and other types of practices. Lab meetings are arranged for the last three weeks of the course. Each student will conduct a literature review and design a mentalizing task for children. Students are expected to follow the course outline, read the assigned readings before coming to class and participate actively throughout the course in the discussion of varied topics and class discussions.
Homework and ProjectsReadings, report writing, task design
Laboratory WorkLiterature review, task design
Computer UseMS Office
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 15
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Rapor Teslimi 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration acers@mef.edu.tr

Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 11 2 3 55
Laboratuvar 3 4 3 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 3 42
Sunum / Seminer 1 5 3 8
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Rapor Teslimi 1 10 2 12
Final 1 20 2 22
Total Workload 181
Total Workload/25 7.2
ECTS 7.5