Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 446 | |||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Clinical Psychology VI | |||||
Ders Adı Türkçe | Klinik Psikolojide Okuma ve Araştırma VI | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 181 saat | |||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikoloji'de temel araştırma bilgisi. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Zihinselleştirmenin temelleri konusunda gerekli bilgiyi edinmek, ilgili konuları eleştirel bir şekilde değerlendirebilmek, ilgili konularda rapor okuyabilmek/yazabilmek ve ödevler tasarlayabilmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu dersin temel odağı zihinselleştirme ile ilişkili çalışmaları okumak, değerlendirmek ve eleştirel bir şekilde sunmak; aynı zamanda da saha çalışmalarına aşina olmaktır. Öğrencilerden dersin ileriki sürecinde çeşitli araştırma makalelerini okumaları/sunmaları ve temel zihinselleştirme görevleri tasarlamaları beklenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Zİhinselleştirmenin temellerini öğrenme 2) Bağlanma, aile, travma gibi konulardaki etiyolojik ve terapötik konuları zihinselleştirme bakış açısıyla ele almak. 3) Nesiller arası aktarımın bu süreçleri nasıl etkilediğini anlama. 4) Araştrmaların ve uygulamada kullanımlarının önemini anlama. 5) Zİhinselleştirme-temelli uygulamaların temellerini anlama. 6) Zİhinselleştirme görevi tasarlama. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım,Sunum,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Derse Katılım,Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Derse Katılım,Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Derse Katılım,Sunum,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Derse Katılım,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sunum,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE ACER |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş/ ders izlencesi |
2) | Zihinselleştirme nedir? |
3) | Zihinselleştirme sorunları |
4) | Duygular ve zihinselleştirme |
5) | Bağlanma ve zihinselleştirme |
6) | Ailede ve ebeveynlikte zihinselleştirme |
7) | Ara sınav |
8) | Travma ve zihinselleştirme |
9) | Zihinselleştirmenin nesiller arası aktarımı |
10) | Zihinselleştirme temelli tedaviler |
11) | Görev tasarımı - LAB |
12) | Görev tasarımı/ zihinselleştirme görevini raporlama - LAB |
13) | Zihinselleştirme görevini raporlama - LAB |
14) | Özet ve geri bildirim |
15) | Final sınavı dönemi |
16) | Final sınavı dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen okuma: Allen, J. G., Fonagy, P., & Bateman, A. W. (2008). Mentalizing in clinical practice. American Psychiatric Publishing, Inc. Önerilen okuma: Fonagy, P., & Allison, E. (2012). What is mentalization? The concept and its foundations in developmental research and socio-cognitive neuroscience. In N. Midgley & I. Vrouva (Eds.), Minding the child: Mentalization-based interventions with children, young people and their families. Routledge. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, konu anlatımı, sınıf tartışmaları, sunumlar ve görev tasarımlarının bir karışımı olacaktır. Temel bilgiler ve ilgili makaleler sunacağım ve süreci, sınıf içi mentalizasyon tabanlı uygulamalar ve diğer uygulama türleri gibi ilgili etkinliklerle ayrıntılı olarak açıklayacağım. Dersin son üç haftasında laboratuvar toplantıları düzenlenecektir. Her öğrenci bir literatür taraması yapacak ve belirledikleri yaş grubu için bir zihinselleştirme görevi tasarlayacaktır. Öğrencilerin ders taslağını takip etmeleri, derse gelmeden önce verilen okumaları okumaları ve ders boyunca çeşitli konuların ve sınıf tartışmalarının tartışılmasına aktif olarak katılmaları beklenmektedir. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Okumalar, rapor yazma, görev tasarlama | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Literatür taraması, görev tasarlama | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | MS Office | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve buna müsamaha gösterilmeyecektir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 11 | 2 | 3 | 55 | |||
Laboratuvar | 3 | 4 | 3 | 3 | 30 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 3 | 8 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 181 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.2 | ||||||
AKTS | 7.5 |