EDS 339 Computer Programming for Educators (Python)MEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 339
Ders Adı İngilizce Computer Programming for Educators (Python)
Ders Adı Türkçe Eğitimciler için Bilgisayar Programlama (Python)
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : 2 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 111.5 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Basic use of computer and mathematical knowledge
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi To be equipped with programming skills and knowledge that enhance and support counseling practices.
Ders Açıklaması Bu lisans düzeyindeki ders, eğitim ve danışmanlık uygulamalarını geliştirmek için özel olarak tasarlanmış programlama becerilerine sahip olmak isteyen potansiyel eğitimciler ve okul psikolojik danışmanları için uyarlanmıştır. Bu ders aracılığıyla öğrenciler, dijital çağda teknoloji ve danışmanlık becerilerini geliştirme potansiyeline odaklanarak eğitim bilimleri ve danışmanlıkta programlama uygulamasını keşfedeceklerdir. Öğrenciler, programlama dillerini ve tekniklerini öğrenerek el becerisi gerektiren etkinlikler ve projelerle meşgul olacaklar ve eğitsel yazılım uygulamalarını tasarlamak ve geliştirmek için gerekli bilgi ve beceriyi kazanacaklar. Vurgu, öğrenciler arasında problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcılığı teşvik eden etkileşimli ve ilgi çekici öğrenme deneyimleri yaratmaya yönelik olacaktır. Kursun sonunda öğrenciler, çevrimiçi danışmanlık araçları ve kaynakları oluşturmak için gerekli programlama uzmanlığına sahip olacak ve gelecekteki danışanlarında dinamik ve yenilikçi danışmanlık ortamlarını kolaylaştırma konusunda onları güçlendirecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) describe programming languages and tools commonly used in educational contexts
2) apply programming skills to enhance students' counseling skills to support their clients in their counseling journey;
3) utilize programming to create interactive and engaging educational resources that foster problem-solving, critical thinking, and creativity among students;
4) demonstrate skills in utilizing programming to analyze psychoeducational data and make data-driven decisions;
5) exhibit ethical and responsible use of programming in counseling, ensuring privacy, security, and inclusivity;
6) demonstrate effective communication skills in explaining programming concepts and their applications in psychoeducational contexts and;
7) increase clients' awareness of their issues, providing tailored tools in counseling.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih TUNA ÇAKAR , February 2024
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) PAKER DOĞU ÖZDEMİR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Introduction to computer programming
2) Fundamental concepts for algorithms
3) Basic programming
4) Variables
5) Calculations
6) Conditionals
7) Loops
8) Functions
9) Methods
10) Lists
11) Using numpy for numeric calculations
12) Using pandas for data tables
13) Using matplotlib for data visualization
14) General Review
15) Final Project
16) Final Project
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPython Book for Data Science, Jake VanderPlas https://jakevdp.github.io/PythonDataScienceHandbook/
Öğretme TeknikleriTeryüz edilmiş öğrenme
Ödev ve Projeler-
Laboratuvar Çalışmasıvar
Bilgisayar KullanımıThe course heavily requires use of computers, thus students are expected to bring their own computers to use.
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Laboratuar 14 % 25
Uygulama 4 % 40
Projeler 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cakart@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Laboratuvar 14 0 2 28
Ödevler 5 5 0.5 27.5
Toplam İş Yükü 111.5
Toplam İş Yükü/25 4.5
AKTS 5