TURK 114 Turkish Language and Literature IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Rektörlük
Ders Kodu TURK 114
Ders Adı İngilizce Turkish Language and Literature II
Ders Adı Türkçe Türk Dili ve Edebiyatı II
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 1 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 47 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Geçti / Kaldı
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Metinlere yorumlayıcı ve eleştirel bakabilmeyi öğrenmek, okuma alışkanlığını geliştirmek, yazma ve metinler üzerine düşünme becerisi kazanmak.
Ders Açıklaması Bilgilendirici yazı türleri (köşe yazısı, makale, röportaj, eleştiri, deneme, günlük, anı, gezi, mektup, yaşamöyküsü, özyaşamöyküsü); kurmaca türler (öykü, roman, tiyatro); metinde konu, ileti, biçem, anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları; bilimsel makale/araştırma raporu, kaynakça ve dipnot kuralları; sözlü anlatım türleri; noktalama işaretleri, yazım kuralları, anlatım bozuklukları; Türkçenin günümüzde karşılaştığı sorunlar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Noktalama işaretleri ve yazım kurallarını doğru kullanımı
2) Dil kavramı ve özelliklerinin anlaşılması
3) Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarının anlaşılması
4) Okuduğunu anlama, yorumlama ve eleştirme becerisinin gösterilmesi
5) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi
6) Çeşitli edebi türlerin, anlatım biçimlerinin ve özelliklerinin tanımması ve bu türlerin okuyucusuyla paylaştığı zengin yaşam tecrübelerinni farklı perspektiflerden okunması
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. N
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. N
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. N
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. N
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. N
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. N
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. N
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. N
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. H Sınav
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. N
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü MEHMET FEVZİ ÜNAL
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. IPEK SAHBENDEROGLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Noktalama İşaretleri
2) Yazım Kuralları
3) Noktalama İşaretleri ve Yazım Kuralları, sıkça yanlış yazılan ve kullanılan kelimeler hakkında örnek metinlerle sınıf çalışması
4) Anlatım Bozuklukları
5) Anlatım Biçimleri
6) Düşünceyi Geliştirme Yolları ve Yöntemleri
7) Anlatım Özellikleri
8) Ara sınav-Ödev
9) Edebi Metinlerde Bakış Açısı ve Anlatıcı Türleri
10) Edebi Metin Türleri
11) Yazılı ve Sözlü Anlatım Türleri
12) Yazılı ve Sözlü Anlatım Türleri
13) Örnek Metin Yorumlama Çalışması
14) Örnek Metin Yorumlama Çalışması
15) Final Sınavı/Poje/Sunum Dönemi (Genel Değerlendirme)
16) Final Sınavı/Poje Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarZeynep Korkmaz (2012), Türk Dili ve Kompozisyon, Ekin Yayıncılık. Doğan Aksan (2015), Türkçenin Söz Varlığı, Bilgi Yayınevi. Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları. Yazım Kılavuzu (2012), Türk Dil Kurumu Yayınları. http://www.tdk.gov.tr/ Sözlükler, Uygulamalar A.Rıdvan Bülbül (2000), Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri, Nobel Yayınları. Emin Özdemir (1999), Yazınsal Türler, Bilgi Yayınevi. Oğuz Cebeci(2008), Komik Edebi Türler: Parodi, Satir, İroni, İthaki Yayınları. Öner Yağcı (2002), Cumhuriyet Dönemi Denemeler Seçkisi, T.C. Kültür Bakanlığı Cumhuriyet Kitaplığı, Türk Tarih Kurumu Basımevi. Muharrem Ergin(2002), Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınları.
Öğretme Teknikleri
Ödev ve ProjelerÖdev
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
TOPLAM %
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 1 28
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 6 1 7
Toplam İş Yükü 47
Toplam İş Yükü/25 1.9
AKTS 2