Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 132 | ||||
Ders Adı İngilizce | Architectural Technology I | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimarlık Teknolojisi I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yapı teknolojisinin temel bileşenlerini ve kavramlarını, özellikle yapısal sistemlere odaklanarak öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Mimari Teknoloji 1 dersi, Mimari Tasarım 2 stüdyosu ile koordinasyon içinde yürütülen bir uygulamalı derstir. Ders mimari teknoloji bileşenlerinin, başta strüktürel sistem olmak üzere mimari bütün içindeki anlamı, işlevi ve teknolojisini mercek altına alan anlatımlara ve paylaşımlara ortam sağlar. Teorik anlatım oturumlarına eklenen uygulama saatlerinde katılımcılar stüdyo projelerinin teknoloji bileşenleri ile ilgili çalışma yaparlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uygulamalı araştırmanın mimari tasarımdaki etkilerini ayırt etmek; 2) Yapısal sistemlerin temel kavramlarını ve bileşenlerini analiz etmek; 3) Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin seçim sürecinde sosyal, teknik ve çevresel sorumluluğu yansıtmak; |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | KÜRŞAD ÖZDEMİR , March 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi KÜRŞAD ÖZDEMİR |
Hafta | Konu |
1) | YAPI VE FORM (KAVRAM, ŞEKİLLER, MALZEMELER, BİOMİMİK) |
2) | YAPI, MİMARLIK VE FİZİK (GÜÇLER - TEPKİLER) |
3) | YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK) |
4) | YAPI - MİMARLIK (KAVRAMLAR VE DEĞERLENDİRME) |
5) | YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK) |
6) | YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK) |
7) | YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK) |
8) | YAPI, MİMARLIK VE FİZİK (İÇSEL GÜÇLER - TEPKİLER) |
9) | YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK) |
10) | MALZEMELER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO İNCELEMELERİ) |
11) | MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ) |
12) | MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ) |
13) | MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ) |
14) | MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ) |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Silver, McLean, Whitsett (2013) Introduction to Architectural Technology, Laurence King, London • Allen, Zalewski(2010) Form and Forces, Wiley, NJ • Meistermann A (2010) Taşıyıcı Sistemler, YEM Yayın, İstanbul • Hegger, M., Drexler, H. And Zeumer, M. (2007) Basics Materials (Basics Series), Birkhäuser GmbH. • Lewis, P., Tsurumaki, M. and Lewis, D.J. (2016) Manual of Section. Princeton University Press. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Mimari Teknoloji, Mimari Tasarım dersiyle koordineli olarak yürütülmektedir ve bu, teknoloji-tasarım entegrasyonunun bir bütün olarak oluşturulmasını hedefler. Öğretim yöntemi, bilgi aktarımı - tartışma-gelişim sırasına dayanmaktadır ve bunun yanında aktif öğrenme yaklaşımıyla desteklenen "ters yüz edilmiş sınıf" (flipped classroom) yöntemi kullanılmaktadır. Mimari Teknoloji dersindeki teknolojik bileşenlerin değerlendirilmesi, tasarım çalışmalarına entegrasyon için pratik geri bildirimler sunar. Tasarım geliştirme sürecinde inisiyatif almak ve sorumluluk taşımak, katılımcının aktif öğrenmeye katılmasını sağlar. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 final, 1 ara sınav, 3 Sketchbook Ödevi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozdemirku@mef.edu.tr Block A, Floor5, 505-506 Öğrenci katılımı bu ders için gereklidir. Başarılı bir sonuç için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Proje | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Ödevler | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 4 |