ARC 132 Architectural Technology IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 132
Ders Adı İngilizce Architectural Technology I
Ders Adı Türkçe Mimarlık Teknolojisi I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Yapı teknolojisinin temel bileşenlerini ve kavramlarını, özellikle yapısal sistemlere odaklanarak öğrenmek.
Ders Açıklaması Mimari Teknoloji 1 dersi, Mimari Tasarım 2 stüdyosu ile koordinasyon içinde yürütülen bir uygulamalı derstir. Ders mimari teknoloji bileşenlerinin, başta strüktürel sistem olmak üzere mimari bütün içindeki anlamı, işlevi ve teknolojisini mercek altına alan anlatımlara ve paylaşımlara ortam sağlar. Teorik anlatım oturumlarına eklenen uygulama saatlerinde katılımcılar stüdyo projelerinin teknoloji bileşenleri ile ilgili çalışma yaparlar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Uygulamalı araştırmanın mimari tasarımdaki etkilerini ayırt etmek;
2) Yapısal sistemlerin temel kavramlarını ve bileşenlerini analiz etmek;
3) Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin seçim sürecinde sosyal, teknik ve çevresel sorumluluğu yansıtmak;
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih KÜRŞAD ÖZDEMİR , March 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi KÜRŞAD ÖZDEMİR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) YAPI VE FORM (KAVRAM, ŞEKİLLER, MALZEMELER, BİOMİMİK)
2) YAPI, MİMARLIK VE FİZİK (GÜÇLER - TEPKİLER)
3) YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK)
4) YAPI - MİMARLIK (KAVRAMLAR VE DEĞERLENDİRME)
5) YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK)
6) YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK)
7) YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK)
8) YAPI, MİMARLIK VE FİZİK (İÇSEL GÜÇLER - TEPKİLER)
9) YAPILAR - MİMARLIK - MALZEMELER (ÇAĞDAŞ MİMARLIK)
10) MALZEMELER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO İNCELEMELERİ)
11) MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ)
12) MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ)
13) MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ)
14) MATERYALLER - TEKNOLOJİ - YAPISAL ELEMANLAR (STÜDYO DEĞERLENDİRMELERİ)
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Silver, McLean, Whitsett (2013) Introduction to Architectural Technology, Laurence King, London • Allen, Zalewski(2010) Form and Forces, Wiley, NJ • Meistermann A (2010) Taşıyıcı Sistemler, YEM Yayın, İstanbul • Hegger, M., Drexler, H. And Zeumer, M. (2007) Basics Materials (Basics Series), Birkhäuser GmbH. • Lewis, P., Tsurumaki, M. and Lewis, D.J. (2016) Manual of Section. Princeton University Press.
Öğretme TeknikleriMimari Teknoloji, Mimari Tasarım dersiyle koordineli olarak yürütülmektedir ve bu, teknoloji-tasarım entegrasyonunun bir bütün olarak oluşturulmasını hedefler. Öğretim yöntemi, bilgi aktarımı - tartışma-gelişim sırasına dayanmaktadır ve bunun yanında aktif öğrenme yaklaşımıyla desteklenen "ters yüz edilmiş sınıf" (flipped classroom) yöntemi kullanılmaktadır. Mimari Teknoloji dersindeki teknolojik bileşenlerin değerlendirilmesi, tasarım çalışmalarına entegrasyon için pratik geri bildirimler sunar. Tasarım geliştirme sürecinde inisiyatif almak ve sorumluluk taşımak, katılımcının aktif öğrenmeye katılmasını sağlar.
Ödev ve Projeler1 final, 1 ara sınav, 3 Sketchbook Ödevi
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıVar
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 70
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozdemirku@mef.edu.tr
Block A, Floor5, 505-506
Öğrenci katılımı bu ders için gereklidir. Başarılı bir sonuç için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 2 84
Sunum / Seminer 2 4 2 12
Proje 2 4 2 12
Ödevler 2 4 2 12
Final 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 4