ARC 132 Architectural Technology IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code ARC 132
Course Title in English Architectural Technology I
Course Title in Turkish Mimarlık Teknolojisi I
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to know the basic components and concepts of building technology, with a focus on the structural system
Course Description Architectural Technology 1 is a lecture course that is designed to be conducted in coordination with Architectural Design 2 studio. The participants encounter the fundamental concepts in statics within their studio design projects. The course is based on lectures and in-class work, enriched with studio activity, where a structural layout and its components are developed for integration into the design.
Course Description in Turkish Mimari Teknoloji 1 dersi, Mimari Tasarım 2 stüdyosu ile koordinasyon içinde yürütülen bir uygulamalı derstir. Ders mimari teknoloji bileşenlerinin, başta strüktürel sistem olmak üzere mimari bütün içindeki anlamı, işlevi ve teknolojisini mercek altına alan anlatımlara ve paylaşımlara ortam sağlar. Teorik anlatım oturumlarına eklenen uygulama saatlerinde katılımcılar stüdyo projelerinin teknoloji bileşenleri ile ilgili çalışma yaparlar.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date KÜRŞAD ÖZDEMİR , March 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. AHMET ERGELEN

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended Readings• Silver, McLean, Whitsett (2013) Introduction to Architectural Technology, Laurence King, London • Allen, Zalewski(2010) Form and Forces, Wiley, NJ • Meistermann A (2010) Taşıyıcı Sistemler, YEM Yayın, İstanbul • Hegger, M., Drexler, H. And Zeumer, M. (2007) Basics Materials (Basics Series), Birkhäuser GmbH. • Lewis, P., Tsurumaki, M. and Lewis, D.J. (2016) Manual of Section. Princeton University Press.
Teaching MethodsArchitectural Technology is conducted in coordination with Architectural Design course, set to form a body of technology-design integration. The teaching method is based on knowledge transfer - discussion-development sequence, facilitated by active learning approach of flipped classroom. The assessment of technological components in Arc. Technology course provides practical feed-backs for integration into the design work. Taking initiatives and responsibility in the design development enables the participant to take part in active learning.
Homework and Projects1 final, 1 mid-term, 3 Sketchbook Assignments
Laboratory Work-
Computer UseYes
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 70
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration ozdemirku@mef.edu.tr
Block A, Floor5, 505-506
Student participation is essential for this course. 80% attendance is compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 2 84
Sunum / Seminer 2 4 2 12
Proje 2 4 2 12
Ödevler 2 4 2 12
Final 1 8 2 10
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 4