IE 333 Work Analysis and DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code IE 333
Course Title in English Work Analysis and Design
Course Title in Turkish İş Analizi ve Tasarımı
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 151 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To acquire knowledge and skills necessary to design man-machine systems, enhance employee satisfaction and well-being, and overall performance of man-machine systems through systematic analysis, redesign, and optimization of work tasks and roles.
Course Description This course introduces students the main elements of man-machine systems, human capabilities, limitations and needs in relation to the work task in production and service systems. Through theoretical discussions, practical examples, and hands-on exercises, students will gain a comprehensive understanding on main principles of man-machine system design, work measurement methods, job evaluation systems.
Course Description in Turkish Bu ders, öğrencilere insan-makine sistemlerinin ana unsurlarını, insan yeteneklerini, üretim ve hizmet sistemlerindeki iş parçaları ile ilgili sınırlamaları ve ihtiyaçları tanıtır. Teorik tartışmalar, pratik örnekler ve uygulamalı alıştırmalar yoluyla öğrenciler, insan-makine sistem tasarımının temel ilkeleri, iş ölçüm yöntemleri, iş değerlendirme sistemleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsan-makine sistem bileşenlerini detaylı bir şekilde anlamak,
2) İş analizi ve endüstri mühendisliği konuları arasındaki ilişkiyi analiz etmek ve değerlendirmek,
3) Çalışma ortamı tasarımının önemini anlamak,
4) Çalışma sistemleri tasarımı ile iş sağlığı ve güvenliği arasındaki ilişkiyi anlamak,
5) İnsan performansı dağılımını tanımlamak ve sınıflandırmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date UTKU KOÇ , December 2023
Course Coordinator TUBA AYHAN
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. AHMET FAHRİ ÖZOK

Course Contents

Hafta Konu
1) Ergonomiye Giriş
2) İş Sistemleri Bileşenleri: Stres, Gerginlik ve Yorgunluk
3) İş Sistemleri Tasarımı
4) Çevre Tasarımı
5) Fiziksel ve Psiko-sosyal Çevre
6) Operasyon Analizi
7) İş Ölçüm Yöntemleri
8) Kronometre Yöntemi
9) İş Örnekleme
10) Önceden Belirlenmiş Zaman Standartları
11) İş Analizi, TKY, İKY vb.
12) Ergonomi ve İş Analizi Projelerinin Uygulanması
13) İş Değerlendirmesi
14) Proje Sunumu
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended Readings● Freivalds and Niebel, “Niebel's Methods, Standards, & Work Design”, 13th edition McGraw-Hill
Teaching Methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer UseStudents are expected to use computer programs for the course project.
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 5 % 5
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
TOTAL % 100
Course Administration

Course Instructor: Prof. Ahmet Fahri ÖZOK, Course Teaching Assistant: Duygu Sergi Pre-lecture videos: Attendance/participation: According to Law on Higher Education Arti. 54, students are required to attend at least 70% of the lectures. Students are expected to prepare for the lecture via pre-lecture videos and reading materials and attend the lectures. Formal use of e-mails: The course instructor assumes that any information sent through email will be received in 24 hours, unless a system problem occurs. Project: A term project will be assigned. Inappropriate conduct, academic dishonesty and plagiarism are subject to YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 25 25
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 12 1 13
Final 1 16 3 19
Total Workload 151
Total Workload/25 6.0
ECTS 6