Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | IE 333 | ||||
Course Title in English | Work Analysis and Design | ||||
Course Title in Turkish | İş Analizi ve Tasarımı | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 151 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | To acquire knowledge and skills necessary to design man-machine systems, enhance employee satisfaction and well-being, and overall performance of man-machine systems through systematic analysis, redesign, and optimization of work tasks and roles. | ||||
Course Description | This course introduces students the main elements of man-machine systems, human capabilities, limitations and needs in relation to the work task in production and service systems. Through theoretical discussions, practical examples, and hands-on exercises, students will gain a comprehensive understanding on main principles of man-machine system design, work measurement methods, job evaluation systems. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, öğrencilere insan-makine sistemlerinin ana unsurlarını, insan yeteneklerini, üretim ve hizmet sistemlerindeki iş parçaları ile ilgili sınırlamaları ve ihtiyaçları tanıtır. Teorik tartışmalar, pratik örnekler ve uygulamalı alıştırmalar yoluyla öğrenciler, insan-makine sistem tasarımının temel ilkeleri, iş ölçüm yöntemleri, iş değerlendirme sistemleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İnsan-makine sistem bileşenlerini detaylı bir şekilde anlamak, 2) İş analizi ve endüstri mühendisliği konuları arasındaki ilişkiyi analiz etmek ve değerlendirmek, 3) Çalışma ortamı tasarımının önemini anlamak, 4) Çalışma sistemleri tasarımı ile iş sağlığı ve güvenliği arasındaki ilişkiyi anlamak, 5) İnsan performansı dağılımını tanımlamak ve sınıflandırmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | UTKU KOÇ , December 2023 |
Course Coordinator | TUBA AYHAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. AHMET FAHRİ ÖZOK |
Hafta | Konu |
1) | Ergonomiye Giriş |
2) | İş Sistemleri Bileşenleri: Stres, Gerginlik ve Yorgunluk |
3) | İş Sistemleri Tasarımı |
4) | Çevre Tasarımı |
5) | Fiziksel ve Psiko-sosyal Çevre |
6) | Operasyon Analizi |
7) | İş Ölçüm Yöntemleri |
8) | Kronometre Yöntemi |
9) | İş Örnekleme |
10) | Önceden Belirlenmiş Zaman Standartları |
11) | İş Analizi, TKY, İKY vb. |
12) | Ergonomi ve İş Analizi Projelerinin Uygulanması |
13) | İş Değerlendirmesi |
14) | Proje Sunumu |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | ● Freivalds and Niebel, “Niebel's Methods, Standards, & Work Design”, 13th edition McGraw-Hill | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | ||||||||||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||||||||
Computer Use | Students are expected to use computer programs for the course project. | |||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
Course Instructor: Prof. Ahmet Fahri ÖZOK, Course Teaching Assistant: Duygu Sergi Pre-lecture videos: Attendance/participation: According to Law on Higher Education Arti. 54, students are required to attend at least 70% of the lectures. Students are expected to prepare for the lecture via pre-lecture videos and reading materials and attend the lectures. Formal use of e-mails: The course instructor assumes that any information sent through email will be received in 24 hours, unless a system problem occurs. Project: A term project will be assigned. Inappropriate conduct, academic dishonesty and plagiarism are subject to YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 25 | 25 | ||||
Ödevler | 5 | 2 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Final | 1 | 16 | 3 | 19 | |||
Total Workload | 151 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |