Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 221 | ||||
Ders Adı İngilizce | Architectural History and Theory II | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimarlık Tarihi ve Teorisi II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Kültürel farkındalığı* ve mimarlığa yönelik bütüncül bir yaklaşımı, sanatsal ve mimari eserleri çeşitli coğrafi ve kültürel bağlamlarda inceleyerek kucaklamak. * Kültürel Farkındalık, yerel ve ulusötesi siyasi, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel ağların estetik ve tarihsel önemleri bağlamında birbirine bağımlılığını ayırt etme yeteneğidir. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders mimarlık tarihi ve teorisi derslerinin ikincisidir. Tarih öncesi çağlardan 15.yüzyıla kadar, dünyanın farklı bölgelerinde ortaya çıkan ve gelişen mimarlık kültürlerini kronolojik ve karşılaştırmalı bir bakış açısı ile yaklaşarak inceler. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mimarlığın, siyasi, sosyal, ekonomik ve yapısal boyutları olan sofistike bir olgu olduğunu anlamak 2) "Başlıca" mimari kültürler arasındaki üslup farklılıklarını ayırt etmek 3) Mimarlık tarihinin ikonik binalarını tanımak 4) Mekân oluştururken malzeme ve yapı farklılıklarını belirlemek 5) Kendini ifade etmek ve mimarlık üzerine yazmanın temel ilkelerini uygulamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , March 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi AHMET SEZGİN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – Tarih öncesi mimari, İndus Vadisi Medeniyetleri |
2) | Mezopotamya ve Mısır Uygarlıkları |
3) | Pers ve Yunan Uygarlıkları |
4) | Helenistik Yunan ve Roma Mimarisi |
5) | Roma Mimarisi |
6) | Doğu Roma Mimarisi |
7) | Atölye Haftası |
8) | Batı Roma İmparatorluğu'nun Düşüşü, İslam'ın yükselişi |
9) | Karolenj Canlanışı ve Abbasî Mimarisi |
10) | Romanesk Mimarisi ve Tulunid, Fatımî, Selçuklu, Ayyubî Mimarisi |
11) | Moğollar ve İlhanlılar |
12) | Memlükler ve Erken Osmanlı Mimarisi |
13) | Geç Dönem Bizans, Gotik |
14) | Revizyon |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okuma: Leach, Andrew, What is Architectural History?, 2010, pp. 41-74. Jarzombek, Mark, Architecture of First Societies, 2013, pp. 79-88 and pp. 263-273. Gates, Charles, Ancient Cities, 2011, pp. 30-36 and pp. 70-79. Brewer, J. Douglas & Teeter, Emily, Egypt and Egyptians, 2007, pp. 60-78. Carmelo G. Malacrino, Constructing the Ancient World, 2010, pp. 77-110. Jenkins, Ian, Greek Architecture and Sculpture, 2006, pp. 32-45. Jones, Mark Wilson, Principles of Roman Architecture, 2003. Adam, Jean-Pierre, Roman Building Materials and Techniques, 2003, pp. 243-318 and 319-400. Stephenson, David, Heavenly Vaults: From Romanesque to Gothic, 2009. Ettinghausen & Grabar, Oleg, The Art and Architecture of Islam 650-1250, pp. 5-16 and 37-54. Shelia, Canby, Safavid Art and Architecture, 2002. Harle, J. C., The Art and Architecture of the Indian Subcontinent Nov. Kuran, Aptullah "Anatolian-Seljuk Architecture," in The Art and Architecture of Turkey, ed. E. Akurgal, pp. 80-110. Blair, Shelia S. & Bloom, M. Jonathan, The Art and Architecture of Islam, 1995, pp. 70-96 and 132-145 | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders Tartışmalar Öğrenci sunumları | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 öğrenci sunumu, 14 inceleme eskizi teslimi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Okumalar, araştırma | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ugurlua@mef.edu.tr Block A, A. Hilal Uğurlu 506 Bu ders için öğrenci katılımı esastır. Öğrenci sunumları ve haftalık eskiz teslimleri, final notunun belirlenmesinde önemli unsurlardır. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %80 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 24 | 1 | 25 | |||
Proje | 1 | 24 | 1 | 25 | |||
Final | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 5 |