Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 222 | ||||
Ders Adı İngilizce | Architectural History and Theory III | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimarlık Tarihi ve Teorisi III | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 238 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Akdeniz bölgesinde Rönesans’tan erken-modern mimariye kadar olan başlıca üslup ve dönemlere eleştirel bir bakış kazanmak ve bireysel yapıları karşılaştırmayı öğrenerek mimarlık tarihini çağdaş tasarımda yeniden değerlendirmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders mimarlık tarihine Rönesans’tan erken modern döneme kadar seçilmiş coğrafyalarda özet bir bakış açısı sağlamaktır. Ders içinde yapılara kültürel ürünler olarak ve mimari tasarımın kendine özgü problemlerinin perspektifinden bakılacaktır. Coğrafya ve dönemler kadar malzeme ve yapı teknolojileri dersin iskeletini oluşturacaktır. Bu ders mimarlığı karşılaştırmalı olarak anlamak ve değerlendirebilmek için eleştirel bir perspektif kazandıracaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mimarlığın siyasi, sosyal, ekonomik ve yapısal boyutlara sahip karmaşık bir olgu olduğunu anlamak 2) “Büyük” mimari kültürler arasındaki üslup farklılıklarını ayırt etmek 3) Mimarlık tarihinin ironik yapılarını tanımak 4) Mekân oluşturmada malzeme ve yapıları ayırt etmek 5) Mimarlık üzerine yazmanın temel unsurlarıyla kendini ifade etmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , March 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi AHMET SEZGİN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş, 15. Yüzyıla Zemin Hazırlama |
2) | Osmanlıların Hikayesi: Devletten İmparatorluğa |
3) | Rönesans Sanatı ve Mimarisi |
4) | Geç Rönesans Sanatı ve Mimarisi |
5) | 17. Yüzyılda Barut İmparatorlukları: Osmanlılar |
6) | 17. Yüzyılda Barut İmparatorlukları: Safeviler |
7) | 17.Yüzyılda Barut İmparatorlukları: Mughallar |
8) | Sanayi Devrimi ve Barok Sanatı & Mimarisi: İtalya ve Fransa |
9) | Akıl Çağı: Aydınlanma - 18. Yüzyıl İstanbul: Osmanlı Baroku |
10) | Sanayi Devrimi ve Sonrası |
11) | Devrimler Çağı |
12) | Yeni Çağ için Yeni Tarzlar: Art Nouveau, Art Deco |
13) | İlk Gökdelenler: New York ve Chicago |
14) | 19. Yüzyıl İstanbul |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okuma: Gülru Necipoğlu, “From Byzantine Constantinople to Ottoman Konstantiniyye: Creation of a Cosmopolitan Capital and Visual Culture under Sultan Mehmed II,” in From Byzantion to Istanbul: 8000 years of a Capital, (İstanbul: Sabancı University, Sakıp Sabancı Museum, 2010), 262-277. Çiğdem Kafesçioğlu, Constantinopolis/Istanbul: Cultural Encounter, Imperial Vision, and the Construction of the Ottoman Capital, (University Park, Pa.: Pennsylvania State University Press, 2009), 16-53. Julian Raby, "A Sultan of Paradox: Mehmed the Conqueror as a Patron of the Arts." Oxford Art Journal 5, no. 1(1982): 3-8. Henry A. Millon “Models in Renaissance Architecture” in The Renaissance from Brunelleschi to Michelangelo: The Representation of Architecture, eds. H.Millon, V.M.Lampugnani, (Thames and Hudson, 1994), 19-73. Alina Payne - Renaissance Urbanism in Encyclopedia of the Renaissance. Jay Levenson and Julian Raby, A Papal Elephant in the East: Carthaginians and Ottomans, Jesuits and Japan in New Studies on Old Masters: Essays in Renaissance Art in Honour of Colin Eisler, J. Garton and D. Wolfthal eds, (Toronto: University of Toronto, 2011), 49–67. Gülru Necipoğlu, Framing the Gaze in Ottoman, Safavid, and Mughal Palaces, Ars Orientalis, Vol. 23, Pre-Modern Islamic Palaces (1993), 303-342. Lucienne Thys-Şenocak, The Yeni Valide Mosque Complex at Eminönü, Muqarnas, Vol. 15 (1998), pp. 58-70. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Mimarlık tarihi ve kuramı ders serisinde bir tarama dersi olarak, bu ders başlıca mimari üsluplar, dönemler ve coğrafyalar üzerine ders anlatımlarına dayanacaktır. Çoğu ders anlatım formatında olsa da, öğrencilerin sorularını ve tereddütlerini dile getirerek tartışmaları başlatmaları sürekli teşvik edilecektir. Her hafta dersin ardından bir saat tamamen tartışmaya ayrılacaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödevler, okumalar | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ugurlua@mef.edu.tr A.Hilal Uğurlu, Block A, Floor5, Öğrenci katılımı dersin başarısı için zorunludur. Ödevlerin final teslimi de dahil olmak üzere tüm teslimlere katılım, nihai not için önemli unsurlardandır. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 1 | 1 | 56 | ||
Proje | 14 | 2 | 1 | 1 | 56 | ||
Ödevler | 14 | 2 | 1 | 1 | 56 | ||
Toplam İş Yükü | 238 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 9.5 | ||||||
AKTS | 5 |