ARC 231 Architectural Technology IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code ARC 231
Course Title in English Architectural Technology II
Course Title in Turkish Mimarlık Teknolojisi II
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 149 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain insight on principles of structural systems, behavior of forces, development and applications of contemporary structural systems
Course Description This course focuses on (principles of) structural and architectural design along with relationship of architectural practice with the civil engineering disciplines. During the course, fundamental concepts of physics/statics are being remembered and loads, behavior of materials under load are discussed. Different types of structural systems like shell structures, frame structures, tensile structures are introduced and their principles and load bearing relations are described through visual materials. These concepts are supported by weekly in-class exercises. At the end of the semester each student is responsible to prepare a presentation about one of the case building which have examined during the term. It is expected to be supported by research, scaled models, drawings, sketches and diagrams.
Course Description in Turkish Ders strüktürel ve mimari tasarım prensipleri ile mimarlık pratiğinin inşaat mühendisliği disiplinleriyle ilişkisine odaklanır. Dönem boyunca basit fizik/statik kuralları hatırlatılacak, yükler, yük altında malzeme davranışları ve taşıyıcı sistem seçimine etkileri tartışılacaktır. Kabuk yapılar, çerçeve strüktürler, asma germe sistemler gibi farklı sistemlere ek olarak komposit sistemler tanıtılacak ve yük davranışları görsel malzemeler üzerinden tartışılacaktır. Bu kavramlar, haftalık sınıf içi çalışmalar ile desteklenmektedir. Dönem sonunda her öğrenci, dönem boyunca bahsedilmiş bir örnek yapı hakkında bir sunum hazırlamak ile sorumludur. Sunumun araştırma, ölçekli modeller, çizimler, eskizler ve diyagramlar ile desteklenmesi beklenmektedir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date TOMRİS AKIN , March 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi TOMRİS AKIN

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsRecommended Reading: McLean W.&Silver, P.(2008) Introduction to Architectural Technology, Laurence King Publishers. McLean W.&Silver, P.&Evans P.(2014) Structural Engineering for Architects: A Handbook, Laurence King Publishers. Ching, F.D.K.(2014) Building Construction Illustrated, Wiley&Sons. Deplazes, A.(eds.) (2005) Constructing Architecture, Birkhäuser. Meistermann, A. (2007) Basics Loadbearing Systems, Birkhäuser. Balmond, C. (2007) Informal, Prestel. Sasaki, M. (2007) Morphogenesis of Flux Structures, AA Publications. Nordenson, G. (2016) Reading Structures: 39 Projects and Built Works 1983-2011, Lars Müller Publishers Detail Magazine and Books.
Teaching MethodsThe course has lectures by the instructor as well as extensive discussion and in-class exercise by the class weekly. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with the in-class studies and the group presentations and the slides and videos available to the students prior to class.
Homework and ProjectsWeekly Answers on Notebooks and Final Presentation
Laboratory Work-
Computer UseYes
Other ActivitiesEach student has to have their own sketchbook/notebook for the course and it is expected to use this sketchbook/notebook during the term both on and off the course.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ödev 1 % 15
Final 1 % 45
TOTAL % 100
Course Administration akint@mef.edu.tr
Block A, Tomris Akın 566

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 2 5 1 12
Ödevler 2 5 1 12
Küçük Sınavlar 2 5 1 12
Final 1 35 3 5 43
Total Workload 149
Total Workload/25 6.0
ECTS 5