LSC 576 Proje Temelli Eğitim: Yaparak, Yaşayarak ve Üreterek ÖğrenmeMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code LSC 576
Course Title in English Project Based Education: Learning by Doing, Living, and Producing
Course Title in Turkish Proje Temelli Eğitim: Yaparak, Yaşayarak ve Üreterek Öğrenme
Language of Instruction TR
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Lecture,Project
Level of Course Intermediate
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Graduate Students Only
Overall Educational Objective To learn how to teach the courses taught at kindergarten, primary school, secondary school, high school and university (K-16) levels by doing projects, doing, experiencing and producing.
Course Description Teaching the courses taught in all educational institutions fom kindergarten to üniversity through constructivist methods, that is, through living, doing and producing. Learning how to design, implement and assess the Project based Education. Teoretical foundations of Project based Education: Constructivism, acive learning, and experiential learning. Pedagogical and social rationale for the Project based Education. Basic components of Project based Education. Examining successful samples of Project based Education. Assessment of the projects designed and implemented by the students taking the course.Displaying, sharing and rewarding the completed successful projects.
Course Description in Turkish Anaokulundan üniversiteye kadar her türlü eğitim kurumunda okutulan derslerin yapılandırmacı yöntemlerle, yaparak, yaşayarak ve üreterek öğrenilmesi için ders projelerinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Proje Temelli Eğitimin teorik temelleri (yapılandırmacılık, aktif öğrenme, deneyimle öğrenme). Proje Temelli Eğitimin eğitsel ve sosyal gerekçesi. Ders projelerinin temel ögeleri. Başarılı ders projelerinin incelenmesi. Yüksek lisans dersini alan öğrencilerin kendi öğrencileriyle birlikte tasarlayıp uyguladıkları projelerin değerlendirilmesi. Tamamlanan başarılı projelerin sergilenmesi, paylaşılması ve ödüllendirilmesi.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Proje temelli eğitimin araştırmaya dayalı bilimsel ve pedagojik temellerini tasarladığı projelerde kullanmak.
2) Proje temelli eğitimin akademik başarı ve topluma katkı açısından neden gerekli olduğunu anlamak, proje metninde açıklamak ve birlikte proje tasarladığı kişi ve kurumlarla paylaşmak.
3) Proje temelli eğitimin teorik temellerini oluşturan yapılandırmacılık, aktif öğrenme ve deneysel öğrenme gibi teorileri tasarladığı projelerde kullanmak.
4) Proje temelli eğitimi tasarlamayı, uygulamayı ve değerlendirmeyi öğrencileriyle birlikte gerçek bir ders projesi tasarlayıp uygulayarak, yaparak ve yaşayarak gerçekleştirmek.
5) Proje temelli eğitimin temel ögelerini anlar ve öğrencileriyle birlikte uygulamak için tasarladığı projede bu ögeleri işlevsel olarak tanımlamak.
6) Uygulanan ders projelerinin analizini yapar ve onlardan dersler çıkararak kendi tasaarladığı projelerde kullanmak.
7) Öğrenciler ile birlikte uygulanan ders projelerinin değerlendirme sonuçlarına göre Proje Temelli Eğitimin nasıl tasarlanması ve uygulanması gerektiğine ilişkin öneriler sunmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
Prepared by and Date ,
Course Coordinator MUSTAFA ÖZCAN
Semester Güz
Name of Instructor Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCAN

Course Contents

Hafta Konu
1) EĞİTİM NASIL OLMALI? EĞİTİMİ YENİDEN DÜŞÜNMEK. EĞİTİMDE İÇERİK VE YÖNTEM SORUNU.
2) İNSAN NASIL ÖĞRENİR? EN SAĞLIKLI ÖĞRENME NASIL GERÇEKLEŞİR? EĞİTİM BİLİM VE SANATINA İLİŞKİN TEORİLER NELERDİR.
3) UYGULANACAK PROJE TEMELLİ EĞİTİM KILAVUZLARININ HAZIRLANMASI, SINIFTA SUNULMASI VE GERİ BİLDİRİMLERİN ALINMASI
4) BAŞARILI PROJE TEMELLİ EĞİTİM ÖRNEKLERİNİN ANALİZİ-1: GÖLDE BİYOLOJİ, FEN BİLGİSİ DERSİNDE ORGANİK TARIM
5) BAŞARILI PROJE TEMELLİ EĞİTİM ÖRNEKLERİNİN ANALİZİ-1I: SENİN İÇİN SAHNEDEYİM, MATEMATİK DERSİNDE KURUŞ KAMPANYASI
6) ARA SUNUM-1: ÖĞRENCİLERİN KENDİ ÖĞRENCİLERİYLE BİRLİKTE HAZIRLADIĞI PROJELERİN SUNULMASI VE SINIFTAN GERİ BİLDİRİMLERIN ALINMASI
7) ARA SUNUM-I DEVAM: ÖĞRENCİLERİN KENDİ ÖĞRENCİLERİYLE BİRLİKTE HAZIRLADIĞI PROJELERİN SUNULMASI VE SINIFTAN GERİ BİLDİRİMLERIN ALINMASI
8) PROJE TEMELLİ EĞİTİMİN TEORİK TEMELLERİ-1: (A) YAPILANDIRMACILIK, (B) YAPARAK, YAŞAYARAK VE ÜRETEREK ÖĞRENME
9) PROJE TEMELLİ EĞİTİMİN TEORİK TEMELLERİ-II: (A) AKTİF ÖĞRENME, (B) DENEYSEL ÖĞRENME, (C) ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME
10) DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN PROJE UYGULAMA ALANLARINDA GÖZLEM
11) GÖZLEMLENEN PROJELERİN ANALİZİ
12) PROJELERİN AKADEMİK BAŞARIYA KATKISI
13) PROJELERİN TOPLUMA YAPTIĞI KARŞILIKSIZ KATKI
14) TAMAMLANAN PROJELERİN HERKESE AÇIK SUNUMLARI
15) DÖNEM SONU PROJE SERGİLERİ
16) DÖNEM SONU PROJE SERGİLERİ
Required/Recommended ReadingsÖzcan, M. (2013). Okulda üniversite: Türkiye’de öğretmen eğitimini yeniden yapılandırmak için bir model önerisi. TÜSİAD Yayını. (Sayfa 92-100).
Teaching MethodsIn this course, Constructivist, Student Centered and Flipped Learning methods are applied. It is the student's responsibility to research, read and learn the weekly topics of the course before coming to class. In all kinds of course activities, methods that provide the opportunity to learn by doing, experiencing and producing, and that lead to reflective development and creativity by learning from experiences are applied. Students form a Learning Community. In the learning community, everyone shares their ideas with the group without any concern. The group is aware that learning is not only an individual experience but also a social process (Learning is social). Active participation of students and interaction between students in all kinds of teaching and learning activities are essential.
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Uygulama 1 % 20
Sunum 1 % 50
Ara Juri 1 % 10
TOTAL % 100
Course Administration ozcanm@mef.edu.tr

Derse Aktif Katılım: Derse devam ve dersteki etkinliklere aktif katılım zorunludur. Üç haftadan fazla devamsızlık sınıfta kalma sebebidir. Öğrencilerin gerçek zamanlı sınıf etkinliklerine ve Blackboard'da veya Zoom’da verilen online alana aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Özel İhtiyaçlar: Derse uyuma ilişkin (öğrenme güçlüğü vb gibi) özel durumları olan öğrenciler bu konuda dersin öğretim üyesini dönemin ilk iki haftasında bilgilendirmelidir. Akademik Dürüstlük: Ders yükümlülüklerini karşılamada dürüstlük esastır. Tüm öğrencilerden, herhangi bir çalışmayı izinsiz veya kaynak göstermeden kullanmayı, gerçek olmayan kaynaklar kullanmayı veya kaynakları başka türlü tahrif etmeyi yasaklayan akademik dürüstlüğe uymaları beklenir. Bu kural, sınavlar, raporlar ve diğer tüm ödevler için geçerlidir. Dürüstlük ilkesini ihlal eden öğrenciler hakkında YÖK Öğrenci Disiplin Mevzuatı uygulanacaktır. Geç Ödevler: Geç verilen ödevler tam not alamaz. Her “geç” gün için ödevin toplam puanından yüzde beşi düşülür.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5