Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 490 | ||||
Ders Adı İngilizce | Professional Practice | ||||
Ders Adı Türkçe | Meslek Pratiği | ||||
Öğretim Dili | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 82 saat | ||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri ve 120 ECTS Tamamlama | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Mimarlık mesleğinde bir mimarın farklı rollerini anlamayı öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, tasarımın çeşitli alanlarından profesyoneller ve akademisyenlerin verdiği seminerler aracılığıyla öğrencilere profesyonel deneyimleri aktarmak ve tartışmalar üretmektir. Ders, davetli konuşmacılar ile ilgili bir ön araştırmayı, sorular hazırlamayı ve yorum yapmayı gerektirmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mimari tasarım alanının temel konularını anlamak 2) Mimarlık ve iç mimarlık mesleki uygulama yöntemlerini tartışmak 3) Mesleki tasarım mekanizmalarına eleştirel bir yaklaşım sergilemek 4) Mevcut mesleki uygulamaları tanımlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | , April 2022 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ŞEBNEM YÜCEL |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – Mimari Uygulamalar, Meslek |
2) | Ders Yok (Saha Gezisi Çan) |
3) | Yayıncılık – XXI - Hülya Ertaş |
4) | İlişkileri somutlaştırmak için tasarım – MeMALoNDoN – Mert Eyiler; Genedos Coop. – Alper Akça |
5) | Transdisipliner inovasyon platformu Atölye İstanbul - Nesile Yalçın |
6) | Hayır Kurumu Herkes İçin Mimarlık - Emre Gündoğdu & Merve Gül Özokçu |
7) | İşbirlikçi ağ Epitome - Deniz Tümerdem |
8) | Dönem Ödevi |
9) | Restorasyon Sevim Aslan |
10) | Program ve proje yönetimi - Khaled Akhras |
11) | Şehir ve Bölge Planlaması/Mimari Tasarım kesişimi - Kentsel Tasarım Doğu Kaptan |
12) | Küçük ofisler, Büyük fikirler Mimari Tasarım Yarışmaları – zaas – Ayça Taylan |
13) | Ders Yok |
14) | Final Ödevi |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Jamieson, C., 2011. The Future for Architects?. Project Report. Royal Institute of British Architects, London. The Architectural Profession in Europe 2014. A Sector Study. Mirza & Nacey Research. Architects’ Council of Europe. MacKinnon, K., 2017. Student Destination Survey 2017. Survey Report. Royal Institute of British Architects, London. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | This course will engage lectures, presentations and roundtable discussions. Verbal feedback will be given during class time on assigned exercises. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, dönemin sonunda bir tasarım profesyoneli ile yapılacak bir röportaj için bir röportaj yapısı tasarlamaları beklenmektedir. Final ödevi, dönemin boyunca mimarlık uygulamalarıyla ilgili olarak tartışılan alanlarda bir profesyonelle yapılan yapılandırılmış röportajın transkriptini içerecektir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
aydemirz@mef.edu.tr 566 Tüm planlanan ders saatleri boyunca katılım ve derse devam zorunludur. Öğrenciler, dersteki çalışmaları sorgulamak ve tartışmakla aktif olarak katılmalıdır. Tüm öğrenciler, ara ve final stüdyo değerlendirmelerine katılmak ve aktif şekilde yer almak zorundadır. Tüm ödevler, belirtilen tarihte ve saatte teslim edilmelidir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ödevler | 2 | 5 | 3 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Final | 1 | 15 | 3 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 82 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.3 | ||||||
AKTS | 3 |