Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 490 | ||||
Ders Adı İngilizce | Professional Practice | ||||
Ders Adı Türkçe | Meslek Pratiği | ||||
Öğretim Dili | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 82 saat | ||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri ve 120 ECTS Tamamlama | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Mimarlık mesleğinde bir mimarın farklı rollerini anlamayı öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, tasarımın çeşitli alanlarından profesyoneller ve akademisyenlerin verdiği seminerler aracılığıyla öğrencilere profesyonel deneyimleri aktarmak ve tartışmalar üretmektir. Ders, davetli konuşmacılar ile ilgili bir ön araştırmayı, sorular hazırlamayı ve yorum yapmayı gerektirmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mimari tasarım alanının temel konularını anlamak 2) Mimarlık ve iç mimarlık mesleki uygulama yöntemlerini tartışmak 3) Mesleki tasarım mekanizmalarına eleştirel bir yaklaşım sergilemek 4) Mevcut mesleki uygulamaları tanımlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , April 2022 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ŞEBNEM YÜCEL |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – Mimari Uygulamalar, Meslek |
2) | Ders Yok (Saha Gezisi Çan) |
3) | Yayıncılık – XXI - Hülya Ertaş |
4) | İlişkileri somutlaştırmak için tasarım – MeMALoNDoN – Mert Eyiler; Genedos Coop. – Alper Akça |
5) | Transdisipliner inovasyon platformu Atölye İstanbul - Nesile Yalçın |
6) | Hayır Kurumu Herkes İçin Mimarlık - Emre Gündoğdu & Merve Gül Özokçu |
7) | İşbirlikçi ağ Epitome - Deniz Tümerdem |
8) | Dönem Ödevi |
9) | Restorasyon Sevim Aslan |
10) | Program ve proje yönetimi - Khaled Akhras |
11) | Şehir ve Bölge Planlaması/Mimari Tasarım kesişimi - Kentsel Tasarım Doğu Kaptan |
12) | Küçük ofisler, Büyük fikirler Mimari Tasarım Yarışmaları – zaas – Ayça Taylan |
13) | Ders Yok |
14) | Final Ödevi |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Jamieson, C., 2011. The Future for Architects?. Project Report. Royal Institute of British Architects, London. The Architectural Profession in Europe 2014. A Sector Study. Mirza & Nacey Research. Architects’ Council of Europe. MacKinnon, K., 2017. Student Destination Survey 2017. Survey Report. Royal Institute of British Architects, London. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | This course will engage lectures, presentations and roundtable discussions. Verbal feedback will be given during class time on assigned exercises. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, dönemin sonunda bir tasarım profesyoneli ile yapılacak bir röportaj için bir röportaj yapısı tasarlamaları beklenmektedir. Final ödevi, dönemin boyunca mimarlık uygulamalarıyla ilgili olarak tartışılan alanlarda bir profesyonelle yapılan yapılandırılmış röportajın transkriptini içerecektir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
aydemirz@mef.edu.tr 566 Tüm planlanan ders saatleri boyunca katılım ve derse devam zorunludur. Öğrenciler, dersteki çalışmaları sorgulamak ve tartışmakla aktif olarak katılmalıdır. Tüm öğrenciler, ara ve final stüdyo değerlendirmelerine katılmak ve aktif şekilde yer almak zorundadır. Tüm ödevler, belirtilen tarihte ve saatte teslim edilmelidir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ödevler | 2 | 5 | 3 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Final | 1 | 15 | 3 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 82 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.3 | ||||||
AKTS | 3 |