ARC 490 Professional PracticeMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 490
Ders Adı İngilizce Professional Practice
Ders Adı Türkçe Meslek Pratiği
Öğretim Dili
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 82 saat
Ders Kredileri 3 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri ve 120 ECTS Tamamlama
Genel Eğitim Hedefi Mimarlık mesleğinde bir mimarın farklı rollerini anlamayı öğrenmek
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, tasarımın çeşitli alanlarından profesyoneller ve akademisyenlerin verdiği seminerler aracılığıyla öğrencilere profesyonel deneyimleri aktarmak ve tartışmalar üretmektir. Ders, davetli konuşmacılar ile ilgili bir ön araştırmayı, sorular hazırlamayı ve yorum yapmayı gerektirmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Mimari tasarım alanının temel konularını anlamak
2) Mimarlık ve iç mimarlık mesleki uygulama yöntemlerini tartışmak
3) Mesleki tasarım mekanizmalarına eleştirel bir yaklaşım sergilemek
4) Mevcut mesleki uygulamaları tanımlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih , April 2022
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ŞEBNEM YÜCEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş – Mimari Uygulamalar, Meslek
2) Ders Yok (Saha Gezisi Çan)
3) Yayıncılık – XXI - Hülya Ertaş
4) İlişkileri somutlaştırmak için tasarım – MeMALoNDoN – Mert Eyiler; Genedos Coop. – Alper Akça
5) Transdisipliner inovasyon platformu Atölye İstanbul - Nesile Yalçın
6) Hayır Kurumu Herkes İçin Mimarlık - Emre Gündoğdu & Merve Gül Özokçu
7) İşbirlikçi ağ Epitome - Deniz Tümerdem
8) Dönem Ödevi
9) Restorasyon Sevim Aslan
10) Program ve proje yönetimi - Khaled Akhras
11) Şehir ve Bölge Planlaması/Mimari Tasarım kesişimi - Kentsel Tasarım Doğu Kaptan
12) Küçük ofisler, Büyük fikirler Mimari Tasarım Yarışmaları – zaas – Ayça Taylan
13) Ders Yok
14) Final Ödevi
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarJamieson, C., 2011. The Future for Architects?. Project Report. Royal Institute of British Architects, London. The Architectural Profession in Europe 2014. A Sector Study. Mirza & Nacey Research. Architects’ Council of Europe. MacKinnon, K., 2017. Student Destination Survey 2017. Survey Report. Royal Institute of British Architects, London.
Öğretme TeknikleriThis course will engage lectures, presentations and roundtable discussions. Verbal feedback will be given during class time on assigned exercises.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden, dönemin sonunda bir tasarım profesyoneli ile yapılacak bir röportaj için bir röportaj yapısı tasarlamaları beklenmektedir. Final ödevi, dönemin boyunca mimarlık uygulamalarıyla ilgili olarak tartışılan alanlarda bir profesyonelle yapılan yapılandırılmış röportajın transkriptini içerecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi aydemirz@mef.edu.tr
566
Tüm planlanan ders saatleri boyunca katılım ve derse devam zorunludur. Öğrenciler, dersteki çalışmaları sorgulamak ve tartışmakla aktif olarak katılmalıdır. Tüm öğrenciler, ara ve final stüdyo değerlendirmelerine katılmak ve aktif şekilde yer almak zorundadır. Tüm ödevler, belirtilen tarihte ve saatte teslim edilmelidir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Ödevler 2 5 3 16
Ara Sınavlar 1 5 1 6
Final 1 15 3 18
Toplam İş Yükü 82
Toplam İş Yükü/25 3.3
AKTS 3