BUS 101 Introduction to Business (Decision Making)MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu BUS 101
Ders Adı İngilizce Introduction to Business (Decision Making)
Ders Adı Türkçe İşletmeye Giriş (Karar Verme)
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : 2 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 147 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Microsoft Excel'i kullanırken işin çeşitli fonksiyonel alanlarını öğrenmek; İlgili iş sorunlarını analiz etmek ve çözmek.
Ders Açıklaması BUS 101 İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi ve Mühendislik Fakültesi öğrencilerine çeşitli iş vaka çalışmalarına Microsoft Excel programı yardımıyla analiz etme ve çözüm geliştirme yöntemleriyle işletmenin çeşitli fonksiyonel alanlarını tanıtıyor.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Keşfedici veri analizini analiz etme becerilerini sergilemek
2) muhasebe, pazarlama, finans ve operasyonlar gibi işletmenin çeşitli fonksiyonel alanlarını anlamak
3) Modelleme ve karar verme için Excel elektronik tablolarını kullanın.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Derse Katılım
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Proje
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih MERVE ÖZ , October 2024
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Microsoft Office'e Giriş
2) Veri Analizleri
3) Veri Analizleri
4) Muhasebe Örneği
5) Muhasebe Örneği
6) Muhasebe Örneği
7) Muhasebe Örneği
8) Teknolojik Tahmin Örneği
9) Teknolojik Tahmin Örneği
10) Finans Örneği
11) Finans Örneği
12) Operasyon Örneği
13) Operasyon Örneği
14) Operasyon Örneği
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDers notları ve bilgisayar dosyaları (ppt, xls, doc, pdf vb.) öğrenme yönetim sistemi BlackBoard'dan indirilebilecektir.
Öğretme TeknikleriTartışma amaçlı dersler, uygulama amaçlı (bilgisayar) laboratuvar oturumları
Ödev ve ProjelerHer vaka için bireysel ev ödevleri ve grup ödevleri
Laboratuvar ÇalışmasıHaftalık bilgisayar laboratuvarı
Bilgisayar KullanımıMicrosoft Excel'in yoğun kullanımı
Diğer AktivitelerSunumlar
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Uygulama 1 % 30
Küçük Sınavlar 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozmer@mef.edu.tr

Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Sınavlar duyurulabilir veya duyurulmayabilir ve kapsam açısından kümülatif olabilir veya yalnızca gelecek konudaki materyalleri kapsayabilir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Laboratuvar 14 2 2 1 70
Proje 7 2 1 21
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü/25 5.9
AKTS 6