Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | BUS 101 | ||||
Course Title in English | Introduction to Business (Decision Making) | ||||
Course Title in Turkish | İşletmeye Giriş (Karar Verme) | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 147 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | To learn various functional areas of business while using Microsoft Excel; to analyze and solve related business problems. | ||||
Course Description | BUS 101 is a survey course designed to expose students in the Faculties of Economics, Administrative and Social Sciences to the various functional areas of business while using Microsoft Excel to analyze and solve related business problems. | ||||
Course Description in Turkish | BUS 101 İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi ve Mühendislik Fakültesi öğrencilerine çeşitli iş vaka çalışmalarına Microsoft Excel programı yardımıyla analiz etme ve çözüm geliştirme yöntemleriyle işletmenin çeşitli fonksiyonel alanlarını tanıtıyor. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Keşfedici veri analizini analiz etme becerilerini sergilemek 2) muhasebe, pazarlama, finans ve operasyonlar gibi işletmenin çeşitli fonksiyonel alanlarını anlamak 3) Modelleme ve karar verme için Excel elektronik tablolarını kullanın. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , September 2017 |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Microsoft Office'e Giriş |
2) | Veri Analizleri |
3) | Veri Analizleri |
4) | Muhasebe Örneği |
5) | Muhasebe Örneği |
6) | Muhasebe Örneği |
7) | Muhasebe Örneği |
8) | Teknolojik Tahmin Örneği |
9) | Teknolojik Tahmin Örneği |
10) | Finans Örneği |
11) | Finans Örneği |
12) | Operasyon Örneği |
13) | Operasyon Örneği |
14) | Operasyon Örneği |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Lecture notes, and computer files (ppt, xls, doc, pdf, etc.) will be available for download from the learning management system, BlackBoard. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures for discussions, (computer) lab sessions for application | |||||||||||||||
Homework and Projects | Individual homework’s and group assignments for each case | |||||||||||||||
Laboratory Work | Weekly computer lab | |||||||||||||||
Computer Use | Extensive usage of Microsoft Excel | |||||||||||||||
Other Activities | Presentations | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Laboratuvar | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Proje | 7 | 2 | 1 | 21 | |||
Total Workload | 147 | ||||||
Total Workload/25 | 5.9 | ||||||
ECTS | 6 |