PCG 335 Psychoanalytic Approach and Clinical Reflections Through Children’s Books MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 335
Ders Adı İngilizce Psychoanalytic Approach and Clinical Reflections Through Children’s Books
Ders Adı Türkçe Çocuk Kitaplarıyla Psikanalitik Yaklaşım ve Klinik Yansımaları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 119 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders, öğrencilere her hafta farklı bir çocuk kitabı vasıtasıyla psikanalitik teorileri ve kavramları öğrenebilecekleri ve bu teorik kavramların klinik pratikte nasıl görünebildiğini tartışabilecekleri yaratıcı bir tartışma ortamı sağlamayı amaçlamaktadır. Yanı sıra, mezun olduktan sonra pdr ve psikoloji öğrencilerine profesyonel yaşamlarında çocuklar ve ebeveynlerle çalışırken yararlanabilecekleri kazanımlar/araçlar edindirmeyi hedeflemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) understand and explain psychoanalytic theories and important concepts in these theories in the
2) have information about qualified examples of children's literature.
3) distinguish the features of qualified children's texts from other examples.
4) discuss how theoretical concepts learned while working with children can be reflected in the clinical environment
5) involve creative reflections / discussions on psychoanalysis through children’s books.
6) talk and discuss in detail about children's books that can be used when working with children and parents on difficult issues such as grief, loss, death, anger, and jealousy.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. H Ödev
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. H Ödev
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. H Sınav
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. S Sınav
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. H Sınav
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. H Sınav
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. S Ödev
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. S Ödev
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. S Sınav
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. S Sınav
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. S Sınav
Hazırlayan ve Tarih MELİKE ACAR , February 2024
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. IRMAK GÜLTEKİN UYSAL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Meeting and Introduction; Course Overview and Syllabus
2) Introduction to Children’s Book: A General Overview and Important Issues
3) General Overview of Psychoanalytic Theories I
4) General Overview of Psychoanalytic Theories I I
5) Psychoanalytic Therapies and Crucial Concepts in Clinic
6) Anger and Aggression (İçimdeki Ejderha; Öfkeli Örümcek Rıza)
7) Envy, Jealousy and Gratitude (Yıldız Tozu, Başka Bir Anne)
8) Separation- Individualization (Uslu Çocuk, Hep Hayır Diyen Çocuk, Pezzettino, Bay Tam Tersi)
9) Winnicott Memorial Weeks 1: “Good Enough” Parenting (Babam Yanımdayken)
10) Winnicott Memorial Weeks 2: Hide and Seek, Fear of Breakdown (Beni Bul, Tütü Düştü)
11) The Father and The Paternal Function in Psychoanalysis (Babam Bana Ne Söyledi, Babamın Uzun Bacakları, Babam Yanımdayken)
12) Immigration, “Strange”r and “Foreign”er: Discussion with Sullivan’s Theory of Self (Kumru ve Kikiça, Eloise ve Diğer Yaratıklar, Sâfi)
13) Loss, Separation and Death (Ördek, Ölüm ve Lale; Ben’in Gemisi, Ağlamak Güzeldir)
14) Special Genre: Silent Books and Projection (Ayna, Annemin İçindeki Ses) and General Overview
15) Final-project week
16) Final-project week
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve ProjelerReflection paper considering student’s own thoughts and feelings about psychoanalytic theories (25%) Reflection paper that provides a discussion on a theoretical concept based on a selected children’s book (25%) Attendance (%10) Final Exam (40%)
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 25
Ödev 1 % 25
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acarmel@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 15 2 17
Final 1 3 1 4
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü/25 4.8
AKTS 5