Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PCG 335 | |||||
Ders Adı İngilizce | Psychoanalytic Approach and Clinical Reflections Through Children’s Books | |||||
Ders Adı Türkçe | Çocuk Kitaplarıyla Psikanalitik Yaklaşım ve Klinik Yansımaları | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 119 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | |||||
Genel Eğitim Hedefi | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencilere her hafta farklı bir çocuk kitabı vasıtasıyla psikanalitik teorileri ve kavramları öğrenebilecekleri ve bu teorik kavramların klinik pratikte nasıl görünebildiğini tartışabilecekleri yaratıcı bir tartışma ortamı sağlamayı amaçlamaktadır. Yanı sıra, mezun olduktan sonra pdr ve psikoloji öğrencilerine profesyonel yaşamlarında çocuklar ve ebeveynlerle çalışırken yararlanabilecekleri kazanımlar/araçlar edindirmeyi hedeflemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) understand and explain psychoanalytic theories and important concepts in these theories in the 2) have information about qualified examples of children's literature. 3) distinguish the features of qualified children's texts from other examples. 4) discuss how theoretical concepts learned while working with children can be reflected in the clinical environment 5) involve creative reflections / discussions on psychoanalysis through children’s books. 6) talk and discuss in detail about children's books that can be used when working with children and parents on difficult issues such as grief, loss, death, anger, and jealousy. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | ||||||
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | ||||||
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | ||||||
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | ||||||
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | ||||||
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | ||||||
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | ||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | ||||||
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | ||||||
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | ||||||
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | ||||||
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | H | Ödev |
2) | Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | H | Ödev |
3) | Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | H | Sınav |
4) | Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | S | Sınav |
5) | Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | H | Sınav |
6) | İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | H | Sınav |
7) | Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | S | Ödev |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | S | Ödev |
9) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | S | Sınav |
10) | Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | N | |
11) | Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | S | Sınav |
12) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. | S | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | MELİKE ACAR , February 2024 |
Ders Koordinatörü | MELİKE ACAR |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. IRMAK GÜLTEKİN UYSAL |
Hafta | Konu |
1) | Meeting and Introduction; Course Overview and Syllabus |
2) | Introduction to Children’s Book: A General Overview and Important Issues |
3) | General Overview of Psychoanalytic Theories I |
4) | General Overview of Psychoanalytic Theories I I |
5) | Psychoanalytic Therapies and Crucial Concepts in Clinic |
6) | Anger and Aggression (İçimdeki Ejderha; Öfkeli Örümcek Rıza) |
7) | Envy, Jealousy and Gratitude (Yıldız Tozu, Başka Bir Anne) |
8) | Separation- Individualization (Uslu Çocuk, Hep Hayır Diyen Çocuk, Pezzettino, Bay Tam Tersi) |
9) | Winnicott Memorial Weeks 1: “Good Enough” Parenting (Babam Yanımdayken) |
10) | Winnicott Memorial Weeks 2: Hide and Seek, Fear of Breakdown (Beni Bul, Tütü Düştü) |
11) | The Father and The Paternal Function in Psychoanalysis (Babam Bana Ne Söyledi, Babamın Uzun Bacakları, Babam Yanımdayken) |
12) | Immigration, “Strange”r and “Foreign”er: Discussion with Sullivan’s Theory of Self (Kumru ve Kikiça, Eloise ve Diğer Yaratıklar, Sâfi) |
13) | Loss, Separation and Death (Ördek, Ölüm ve Lale; Ben’in Gemisi, Ağlamak Güzeldir) |
14) | Special Genre: Silent Books and Projection (Ayna, Annemin İçindeki Ses) and General Overview |
15) | Final-project week |
16) | Final-project week |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Reflection paper considering student’s own thoughts and feelings about psychoanalytic theories (25%) Reflection paper that provides a discussion on a theoretical concept based on a selected children’s book (25%) Attendance (%10) Final Exam (40%) | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acarmel@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Final | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Toplam İş Yükü | 119 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.8 | ||||||
AKTS | 5 |