Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | CE 205 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Geomatics | ||||||
Ders Adı Türkçe | Geomatik | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Güz | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 112 saat | ||||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | İnşaat mühendisliği projelerinin planlanması, inşası ve işletilmesinde önemli olan mekansal kavramları öğrenmek, üç boyutlu dünya yüzeyindeki noktaların konumu ve yerleşimi ile ilgili kavram ve ilkeleri anlamak, dünyanın eğimli yüzeyini düz bir harita ya da bilgisayar ekranına dönüştürme sorununu çözmek, GPS ve GNSS gibi modern ölçüm ve konumlandırma sistemlerini, CBS’nin temel bilgilerini ve türlerini öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu derste geomatik genel kavramları şu konu başlıkları altında incelenmektedir: Ölçme kavramı ve ölçme hataları, ölçme aletleri, uzaklık ve doğrultu ölçümleri ve temel hesaplama yöntemleri, yükseklik belirleme yöntemleri ve kesitler, GPS kavramı ve ölçme teknikleri, GIS kavramı ve kullanılan alanlar, GIS veri türleri ve veri temini, GIS ile mekansal analizler, mekansal veri görselleştirmesi, GIS ile harita projeksiyonları ve datum, web GIS, mobil GIS, bulut GIS. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ölçme kavramını tartışmak ve açıklamak, ölçmelerdeki hata kaynaklarını ve türlerini açıklamak; 2) Ölçme hatalarını hesaplamak ve temel koordinat hesaplamalarını çözmek; 3) İnşaat Mühendisliğinde 3B konumların kullanımını tanımak; 4) GPS kavramını tanımlamak ve GPS'in çeşitli uygulamalarda kullanımını organize etmek. 5) CBS’nin kavramını, bileşenlerini ve veri türlerini tanımlamak. 6) Konumsal veri üretimi konusunda temel bilgi ve becerileri göstermek. 7) CBS kullanarak konumsal analizlerle haritalar geliştirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | GÖKÇE TÖNÜK , September 2024 |
Ders Koordinatörü | EZGİ CANDAŞ SEZGİN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. EZGİ CANDAŞ SEZGİN |
Hafta | Konu |
1) | Geomatik’e Giriş ve İnşaat Mühendisliği ile İlişkisi. |
2) | Dünya, Dünyanın Şekli, Temel Terimler, Koordinat Sistemleri. |
3) | Temel ve Modern Ölçme Aletleri ve Ölçme Hataları. (Quiz/Sınıf İçi Değerlendirme) |
4) | Uzunluk ve açı ölçmeleri. (Sınıf İçi Değerlendirme) |
5) | Koordinat hesapları ve hesap yöntemleri. (Sınıf İçi Değerlendirme) |
6) | Yükseklik ölçmeleri. 3B Veri Gösterimi. (Quiz/Sınıf İçi Değerlendirme) |
7) | GPS'e Giriş. GPS'teki Temel Kavramlar. GPS Ölçme Teknikleri ve İnşaat Mühendisliğinde Kullanım Alanları. (Ödev) |
8) | CBS'ye Giriş. Ana Bileşenler. Veri Görselleştirme Alıştırması. (Quiz/Sınıf İçi Değerlendirme) |
9) | CBS Veri Türleri ve CBS'de Veri Toplama. Sayısallaştırma. (Quiz/Sınıf İçi Değerlendirme) |
10) | CBS Veri Yapıları. Veri Yönetimi. (Sınıf İçi Değerlendirme). Dönem Projelerinin Verilmesi. |
11) | CBS Fonksiyonları, Konumsal Analizler. Yer Seçimi. (Sınıf İçi Değerlendirme) |
12) | İnşaat Mühendisliği Uygulamalarında CBS. Halihazır Haritalar ve İmar Planları. (Sınıf İçi Değerlendirme) |
13) | İnşaat Mühendisliği Uygulamalarında CBS. Bina Bilgi Sistemleri. (Sınıf İçi Değerlendirme) |
14) | İnşaat Mühendisliği Uygulamalarında CBS. Kentsel Dönüşüm/Riskli Yapılar. (Sınıf İçi Değerlendirme) |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. Dr. Ezgi SEZGİN - Ders Notları 2. Anderson, J.M., Mikhail, E.M., “Surveying: Theory and Practice”, WCB/McGraw-Hill, Boston, c1998 3. Kavanagh, B.F., “Surveying: Principles and Applications, Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2006 4. Kavanagh, B.F., “Geomatics”, Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2003 5. Hofmann-Wellenhof, B., Lichtenegger, H., Wasle, E., “GNSS--global navigation satellite systems: GPS, GLONASS, Galileo, and more”, Wien: Springer, c2008 6. Gleason, S., Gebre-Egziabher, D., “GNSS applications and methods [electronic resource]”, Boston, Mass.: Artech House, c2009 7. Korte, G.B., “The GIS book”, Santa Fe, NM : OnWord Press, 1997 | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 Proje, 1 Ödev | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | 7 Haftalık yazılım uygulaması ve web CBS uygulaması | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Öğretim Üyesi Ofisi ve Telefon Numarası: Ofis Saatleri: E-posta Adresi: sezginez@mef.edu.tr Devam Kuralları: Minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Sınıf içi uygulamalar final notunun %70'ini oluşturur. Ara sınav/quiz kaçırılması durumunda: Telafi yok Final sınavını kaçırma: Fakülte Esasları Ders içi davranış, öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Uygulama | 11 | 1 | 1 | 22 | |||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 1 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 112 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.5 | ||||||
AKTS | 4 |