Özel Hukuk (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 551 | ||||
Course Title in English | Procedural Aspects And Right to a Fair Trial in Competition Law | ||||
Course Title in Turkish | Rekabet Hukukunda Usul ve Adil Yargılanma Hakkı | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 138 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge of Constitutional Law, Administrative Law and Competition Law. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Graduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | Developing competences in the field of Competition Law | ||||
Course Description | It is aimed to address the procedural and fair trial issues that students who intend to work in the field of Competition Law, which has been very popular recently, will need a lot in practice, primarily from a theoretical perspective and to develop students' competencies in the field of Competition Law by focusing in detail on examples from practice. The intersection of Competition Law with Administrative Law, Constitutional Law and the right to a fair trial will be discussed. | ||||
Course Description in Turkish | Son zamanlarda oldukça popüler olan Rekabet Hukuku alanında çalışmayı düşünen öğrencilerin uygulamada çokça ihtiyaç duyacakları usul ve adil yargılanma meseleleri öncelikle teorik perspektifle ele almak ve uygulamadan örnekler üzerinde detaylı olarak durularak öğrencilerin Rekabet Hukuku alanındaki yetkinliklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Rekabet Hukukunun İdare Hukuku, Anayasa Hukuku ve adil yargılanma hakkıyla kesiştiği konular ele alınacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Rekabet Hukuku alanında ortaya çıkacak uyuşmazlıklardaki temel usul konularını anlar. 2) Rekabet Hukuku uyuşmazlıklarında ortaya çıkabilecek adil yargılanma ve diğer temel hak ihlallerini değerlendirebilir. 3) Rekabet Hukuku ile Anayasa ve İdare Hukuku ilişkisini analiz edebilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Özel hukuk alanında hukuki gerekçelendirmeyi sağlayacak; mevzuat, yasa gerekçeleri, öğretideki monografiler, yargı kararları vb. tüm bilgi kaynaklarını lisansüstü düzeyde ve bütüncül bir biçimde araştırmalarda kullanır. | |||
2) Özel hukuk alanında karşılaşılan hukuki sorunların temelini anlamlandırma bakımından; sözleşmesel ilişkileri düzenleyen kurallar ve ilkeleri, haksız fiilleri ve hukuki çözüm yollarını, ileri düzeyde ve bütüncül olarak kavrar. | |||
3) Özel hukuka ilişkin ilkelerin doğal yapısı, temelleri ve gelecekte uğrayabileceği değişimlere ilişkin güncel tartışmalı konuları öğrenir ve takip eder. | |||
4) Özel hukuk alanındaki ayrıntılı bilgileri, kavramları ve kuramları; çalışılan alan bakımından bireysel olarak, eleştirel bir biçimde analiz eder ve uzman düzeyinde sentezler. | |||
5) Çalışılan alandaki bilgi, kavramlar ve kuramları bireysel olarak araştırmayı öğrenir ve ilgili bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||
6) Çalışılan alanda edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini uzman olsun olmasın yönelteceği topluluklara bireysel olarak aktarır ve onlara karşı uzmanlık düzeyinde yorumlamalarda bulunur. | |||
7) Özel hukuk alanında bir öğrenci ve uygulamacı olarak; çalıştığı alanda bireysel olarak uzman düzeyinde muhakeme yapar, değişik hukuki durumlara karşı uyum sağlayıp sorumluluk alır. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Özel hukuk alanında hukuki gerekçelendirmeyi sağlayacak; mevzuat, yasa gerekçeleri, öğretideki monografiler, yargı kararları vb. tüm bilgi kaynaklarını lisansüstü düzeyde ve bütüncül bir biçimde araştırmalarda kullanır. | N | |
2) | Özel hukuk alanında karşılaşılan hukuki sorunların temelini anlamlandırma bakımından; sözleşmesel ilişkileri düzenleyen kurallar ve ilkeleri, haksız fiilleri ve hukuki çözüm yollarını, ileri düzeyde ve bütüncül olarak kavrar. | N | |
3) | Özel hukuka ilişkin ilkelerin doğal yapısı, temelleri ve gelecekte uğrayabileceği değişimlere ilişkin güncel tartışmalı konuları öğrenir ve takip eder. | N | |
4) | Özel hukuk alanındaki ayrıntılı bilgileri, kavramları ve kuramları; çalışılan alan bakımından bireysel olarak, eleştirel bir biçimde analiz eder ve uzman düzeyinde sentezler. | N | |
5) | Çalışılan alandaki bilgi, kavramlar ve kuramları bireysel olarak araştırmayı öğrenir ve ilgili bilgileri uygulama alanında kullanır. | N | |
6) | Çalışılan alanda edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini uzman olsun olmasın yönelteceği topluluklara bireysel olarak aktarır ve onlara karşı uzmanlık düzeyinde yorumlamalarda bulunur. | N | |
7) | Özel hukuk alanında bir öğrenci ve uygulamacı olarak; çalıştığı alanda bireysel olarak uzman düzeyinde muhakeme yapar, değişik hukuki durumlara karşı uyum sağlayıp sorumluluk alır. | N |
Prepared by and Date | , February 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi SERTAÇ SERTER |
Hafta | Konu |
1) | Böyle bir derse niçin ihtiyaç duyulduğu üzerine genel giriş / AİHS & iç hukuk ilişkisi / Rekabet Kurulu’nun AİHS & AİHM içtihadı ile bağlı olduğu gerçeği |
2) | AİHM / ABAD ilişkisi / ABAD’ın Vlaamse Balies kararı ve bu kararın Türk hukukuna yansıması |
3) | AİHS & AİHM içtihadının doğru uygulanmasının önemi / Ankara 9. İdare Mahkemesi’nin EKC Lojistik kararından hareketle kötü uygulama örnekleri |
4) | Regülatif cezalar ile kabahat cezaları arasındaki farklar / Danıştay’ın ve Rekabet Kurulu’nun yerinde incelemeler sonucu verilen idari para cezalarının regülatif ceza olarak değil kabahat cezası olarak kabul etmeleri ve bunun sonuçları |
5) | AİHM’in fiili karinelere bakışı / Rekabet Kurulu’nun başvurduğu ispat yükünü tersine çeviren ve ispatı çok zor veya imkânsız olan fiili karine örnekleri (özellikle hayatın doğal akışı karinesi ile WhatsApp/e-posta yazışmalarının yerinde incelemeler sırasında silinmesinin içerikten bağımsız olarak yerinde incelemenin engellenmesi/zorlaştırılması olarak kabulü) |
6) | AİHM’in fiili karinelere bakışı / Rekabet Kurulu’nun başvurduğu ispat yükünü tersine çeviren ve ispatı çok zor veya imkânsız olan fiili karine örnekleri (özellikle hayatın doğal akışı karinesi ile WhatsApp/e-posta yazışmalarının yerinde incelemeler sırasında silinmesinin içerikten bağımsız olarak yerinde incelemenin engellenmesi/zorlaştırılması olarak kabulü) (DEVAM) |
7) | Rekabet Kurulu’nun “delillerin bir bütün olarak değerlendirilmesi” yönündeki yaklaşımı ile bu yaklaşımın gerekçeli karar alma, masumiyet karinesi gibi temel adil yargılanma unsurları karşısında görünümü |
8) | Rekabet Kurulu’nun “delillerin bir bütün olarak değerlendirilmesi” yönündeki yaklaşımı ile bu yaklaşımın gerekçeli karar alma, masumiyet karinesi gibi temel adil yargılanma unsurları karşısında görünümü (DEVAM) |
9) | Rekabet Kurulu’nun brifing uygulaması, raportörlerin lehe gördüğü konularda Rekabet Kurulu’nun aleyhe karar vermesi gibi meseleler karşısında silahların eşitliği, çelişmeli yargılama hakkı ve savunma hakkı |
10) | Sözlü savunma sürelerinin kısa tutulması /Avrupa Birliği’ndeki Hearing Officer kurumu |
11) | Önaraştırma / soruşurma süreci boyunca bilgilendirilmeyen bir konuda nihai kararda ihlal sonucuyla karşılaşılması ve bunun İdare Hukuku’ndaki sebep ikamesi kurumuyla ilişkisi |
12) | İdare Hukuku’nda yetkinin önemi / Yetki unsuru kapsamında uzman yardımcılarının yerinde incelemelere katılımı ve 4054 sayılı Kanun’a aykırı olarak raportörlerin seçimi için Rekabet Kurulu’nun Başkanlık Makamı’nı görevlendirmesi |
13) | İdare Hukuku’nda ihmal kurumu / Rekabet Kurulu’nun başka tüzel kişilerin çıkardıkları yönetmelikleri ihmal etmesi ve buna ilişkin uygulamadan örnekler |
14) | Rekabet Kurulu’nun “Adil yargılanma ihlali varsa mahkemeler halleder” yönündeki yaklaşımından hareketle dönemin özeti |
15) | Dönem Sonu Değerlendirmesi |
16) | Dönem Sonu Değerlendirmesi |
Required/Recommended Readings | Turkish and English resources will be sent to the students after the first week to read before the following lesson. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture, discussion, analyses of sample decisions and petitions | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
Derse haftalık okumaların yapılarak gelinmesi beklenilmektedir. Ödevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derste kayıt almak yasaktır. Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Enstitü’ye bildirilir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 2 | 2 | 14 | ||
Ödevler | 1 | 40 | 40 | ||||
Total Workload | 138 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 6 |