HUK 551 Rekabet Hukukunda Usul ve Adil Yargılanma HakkıMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Özel Hukuk (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Özel Hukuk (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code HUK 551
Course Title in English Procedural Aspects And Right to a Fair Trial in Competition Law
Course Title in Turkish Rekabet Hukukunda Usul ve Adil Yargılanma Hakkı
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 138 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Basic knowledge of Constitutional Law, Administrative Law and Competition Law.
Co-requisites None
Registration Restrictions Graduate Students Only
Overall Educational Objective Developing competences in the field of Competition Law
Course Description It is aimed to address the procedural and fair trial issues that students who intend to work in the field of Competition Law, which has been very popular recently, will need a lot in practice, primarily from a theoretical perspective and to develop students' competencies in the field of Competition Law by focusing in detail on examples from practice. The intersection of Competition Law with Administrative Law, Constitutional Law and the right to a fair trial will be discussed.
Course Description in Turkish Son zamanlarda oldukça popüler olan Rekabet Hukuku alanında çalışmayı düşünen öğrencilerin uygulamada çokça ihtiyaç duyacakları usul ve adil yargılanma meseleleri öncelikle teorik perspektifle ele almak ve uygulamadan örnekler üzerinde detaylı olarak durularak öğrencilerin Rekabet Hukuku alanındaki yetkinliklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Rekabet Hukukunun İdare Hukuku, Anayasa Hukuku ve adil yargılanma hakkıyla kesiştiği konular ele alınacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Rekabet Hukuku alanında ortaya çıkacak uyuşmazlıklardaki temel usul konularını anlar.
2) Rekabet Hukuku uyuşmazlıklarında ortaya çıkabilecek adil yargılanma ve diğer temel hak ihlallerini değerlendirebilir.
3) Rekabet Hukuku ile Anayasa ve İdare Hukuku ilişkisini analiz edebilir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
Prepared by and Date , February 2024
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi SERTAÇ SERTER

Course Contents

Hafta Konu
1) Böyle bir derse niçin ihtiyaç duyulduğu üzerine genel giriş / AİHS & iç hukuk ilişkisi / Rekabet Kurulu’nun AİHS & AİHM içtihadı ile bağlı olduğu gerçeği
2) AİHM / ABAD ilişkisi / ABAD’ın Vlaamse Balies kararı ve bu kararın Türk hukukuna yansıması
3) AİHS & AİHM içtihadının doğru uygulanmasının önemi / Ankara 9. İdare Mahkemesi’nin EKC Lojistik kararından hareketle kötü uygulama örnekleri
4) Regülatif cezalar ile kabahat cezaları arasındaki farklar / Danıştay’ın ve Rekabet Kurulu’nun yerinde incelemeler sonucu verilen idari para cezalarının regülatif ceza olarak değil kabahat cezası olarak kabul etmeleri ve bunun sonuçları
5) AİHM’in fiili karinelere bakışı / Rekabet Kurulu’nun başvurduğu ispat yükünü tersine çeviren ve ispatı çok zor veya imkânsız olan fiili karine örnekleri (özellikle hayatın doğal akışı karinesi ile WhatsApp/e-posta yazışmalarının yerinde incelemeler sırasında silinmesinin içerikten bağımsız olarak yerinde incelemenin engellenmesi/zorlaştırılması olarak kabulü)
6) AİHM’in fiili karinelere bakışı / Rekabet Kurulu’nun başvurduğu ispat yükünü tersine çeviren ve ispatı çok zor veya imkânsız olan fiili karine örnekleri (özellikle hayatın doğal akışı karinesi ile WhatsApp/e-posta yazışmalarının yerinde incelemeler sırasında silinmesinin içerikten bağımsız olarak yerinde incelemenin engellenmesi/zorlaştırılması olarak kabulü) (DEVAM)
7) Rekabet Kurulu’nun “delillerin bir bütün olarak değerlendirilmesi” yönündeki yaklaşımı ile bu yaklaşımın gerekçeli karar alma, masumiyet karinesi gibi temel adil yargılanma unsurları karşısında görünümü
8) Rekabet Kurulu’nun “delillerin bir bütün olarak değerlendirilmesi” yönündeki yaklaşımı ile bu yaklaşımın gerekçeli karar alma, masumiyet karinesi gibi temel adil yargılanma unsurları karşısında görünümü (DEVAM)
9) Rekabet Kurulu’nun brifing uygulaması, raportörlerin lehe gördüğü konularda Rekabet Kurulu’nun aleyhe karar vermesi gibi meseleler karşısında silahların eşitliği, çelişmeli yargılama hakkı ve savunma hakkı
10) Sözlü savunma sürelerinin kısa tutulması /Avrupa Birliği’ndeki Hearing Officer kurumu
11) Önaraştırma / soruşurma süreci boyunca bilgilendirilmeyen bir konuda nihai kararda ihlal sonucuyla karşılaşılması ve bunun İdare Hukuku’ndaki sebep ikamesi kurumuyla ilişkisi
12) İdare Hukuku’nda yetkinin önemi / Yetki unsuru kapsamında uzman yardımcılarının yerinde incelemelere katılımı ve 4054 sayılı Kanun’a aykırı olarak raportörlerin seçimi için Rekabet Kurulu’nun Başkanlık Makamı’nı görevlendirmesi
13) İdare Hukuku’nda ihmal kurumu / Rekabet Kurulu’nun başka tüzel kişilerin çıkardıkları yönetmelikleri ihmal etmesi ve buna ilişkin uygulamadan örnekler
14) Rekabet Kurulu’nun “Adil yargılanma ihlali varsa mahkemeler halleder” yönündeki yaklaşımından hareketle dönemin özeti
15) Dönem Sonu Değerlendirmesi
16) Dönem Sonu Değerlendirmesi
Required/Recommended ReadingsTurkish and English resources will be sent to the students after the first week to read before the following lesson.
Teaching MethodsLecture, discussion, analyses of sample decisions and petitions
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 60
Sunum 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

Derse haftalık okumaların yapılarak gelinmesi beklenilmektedir. Ödevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derste kayıt almak yasaktır. Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Enstitü’ye bildirilir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 2 84
Sunum / Seminer 1 10 2 2 14
Ödevler 1 40 40
Total Workload 138
Total Workload/25 5.5
ECTS 6