Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||||
Course Code | COMP 492 | |||||||
Course Title in English | COMP Senior Design Project II | |||||||
Course Title in Turkish | Tasarım Projesi II | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||||
Level of Course | Introductory | |||||||
Semester | Spring,Fall | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 182 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 7 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites |
COMP 491 - COMP Senior Design Project I |
|||||||
Expected Prior Knowledge | To be a senior student. | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||
Overall Educational Objective | To design a system, components or a process to meet desired needs, to learn to identify a problem, and develop a solution to this problem by using appropriate methods, modern engineering tools and skills for engineering practice. | |||||||
Course Description | This non-lecture course is the successor of COMP 491 Senior Design Project I and provides a comprehensive design process. The following tasks are carried out by student taking this course: literature survey, comparison of solution methods and selecting a solution, analysis, design, development and test of project. Preparing the project report and giving presentation at the end of the semester. | |||||||
Course Description in Turkish | Bu ders kapsamlı bir tasarım dersi olup, ders konuları anlatılmaz. Dersi alan öğrencilerin aşağıdaki etkinliklerde bulunmaları beklenir: literatür tarama, çözüm yöntemlerinin belirlenmesi, karşılaştırılması, çözüm yönteminin analiz edilmesi, tasarımı, gerçeklenmesi ve test edilmesi, proje raporunun teslimi ve projenin sunumu. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) identify and formulate a computer engineering problem with real-world constraints; 2) design a computer system, component, or process to meet desired needs; 3) communicate effectively verbally with a range of audiences; 4) communicate effectively by preparing a well-organized project report; 5) recognize professional and ethical responsibilities by considering the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts; 6) function effectively on a team; 7) analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions 8) acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | MUHİTTİN GÖKMEN , April 2018 |
Course Coordinator | MUHİTTİN GÖKMEN |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. MUHİTTİN GÖKMEN |
Hafta | Konu |
1) | Problem Identification |
2) | Group Formation |
3) | Project Planning |
4) | Literature survey |
5) | Literature survey |
6) | Analysis |
7) | Design |
8) | Progress Report and Presentation |
9) | Development |
10) | Development |
11) | Development |
12) | Test |
13) | Report |
14) | Presentation |
15) | Final Exam/Project/Presentation |
16) | Final Exam/Project/Presentation |
Required/Recommended Readings | None | |||||||||||||||
Teaching Methods | No-Lecturing. Weekly meeting with advisor. Project will be carried out by students. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Project | |||||||||||||||
Laboratory Work | Project work at Laboratory | |||||||||||||||
Computer Use | For Programming | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
gokmenm@mef.edu.tr For Programming Instructor’s office and phone number, office hours, email address: To be announced -Office: 5th Floor, #18 -Phone number: 0 212 395 36 26 - Email address: gokmenm@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Laboratuvar | 14 | 3 | 1 | 3 | 98 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 0 | 1 | 6 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 28 | 2 | 30 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 48 | 48 | ||||
Total Workload | 182 | ||||||
Total Workload/25 | 7.3 | ||||||
ECTS | 7 |