Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | COMP 492 | |||||||
Ders Adı İngilizce | COMP Senior Design Project II | |||||||
Ders Adı Türkçe | Tasarım Projesi II | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||||
Dönem | Bahar,Güz | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 182 saat | |||||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul |
COMP 491 - COMP Senior Design Project I |
|||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | 4. sınıf öğrencisi olmak | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca lisans öğrencileri | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | İstenen gereksinimleri karşılayacak bir sistem, bileşen veya süreç tasarlamak Bir problem tanımlamak ve uygun yöntemleri, modern mühendislik araçlarını ve mühendislik becerilerini kullanarak bu probleme çözüm geliştirmek | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders kapsamlı bir tasarım dersi olup, ders konuları anlatılmaz. Dersi alan öğrencilerin aşağıdaki etkinliklerde bulunmaları beklenir: literatür tarama, çözüm yöntemlerinin belirlenmesi, karşılaştırılması, çözüm yönteminin analiz edilmesi, tasarımı, gerçeklenmesi ve test edilmesi, proje raporunun teslimi ve projenin sunumu. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Gerçekçi kısıtlara sahip mühendislik problemlerini belirler, modeller ve çözer 2) Belirlenen kısıtları sağlayan bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. 3) Farklı özelliklere sahip dinleyicilerle etkin sözel iletişimde bulunur. 4) iyi hazırlanmış proje raporları hazırlayarak etkin iletişimde bulunur. 5) Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini dikkate alarak profesyonel ve etik sorumlulukları gözetir. 6) Grup içinde etkin olarak çalışır. 7) Veriyi analiz eder ve yorumlar. Çıkarımlarda bulunmak için mühendisçe yargıda bulunur. 8) Uygun öğrenme staratejilerini kullanarak, gerektiğinde yeni bilgiyi öğrenir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | MUHİTTİN GÖKMEN , April 2018 |
Ders Koordinatörü | BUSE YILMAZ |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BUSE YILMAZ |
Hafta | Konu |
1) | Problem tanımlama |
2) | Grup oluşturma |
3) | Proje planlama |
4) | Literatür tarama |
5) | Literatür tarama |
6) | Analiz |
7) | Tasarım |
8) | İlerleme raporu ve sunum |
9) | Geliştirme |
10) | Geliştirme |
11) | Geliştirme |
12) | Test etme |
13) | Son rapor |
14) | Sunum |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | None | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders yok, danışmanla haftalık toplantılar, öğrenciler dönem boyunca proje üzerinde çalışmalarını sürdürürler. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Proje | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Laboratuvarda proje çaışmaları | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Program geliştirme | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | None | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
gokmenm@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Laboratuvar | 14 | 3 | 1 | 3 | 98 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 0 | 1 | 6 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 28 | 2 | 30 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 48 | 48 | ||||
Toplam İş Yükü | 182 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.3 | ||||||
AKTS | 7 |