COMP 492 COMP Senior Design Project IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 492
Ders Adı İngilizce COMP Senior Design Project II
Ders Adı Türkçe Tasarım Projesi II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: None Okuma: 8 Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 182 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul COMP 491 - COMP Senior Design Project I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4. sınıf öğrencisi olmak
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İstenen gereksinimleri karşılayacak bir sistem, bileşen veya süreç tasarlamak Bir problem tanımlamak ve uygun yöntemleri, modern mühendislik araçlarını ve mühendislik becerilerini kullanarak bu probleme çözüm geliştirmek
Ders Açıklaması Bu ders kapsamlı bir tasarım dersi olup, ders konuları anlatılmaz. Dersi alan öğrencilerin aşağıdaki etkinliklerde bulunmaları beklenir: literatür tarama, çözüm yöntemlerinin belirlenmesi, karşılaştırılması, çözüm yönteminin analiz edilmesi, tasarımı, gerçeklenmesi ve test edilmesi, proje raporunun teslimi ve projenin sunumu.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Gerçekçi kısıtlara sahip mühendislik problemlerini belirler, modeller ve çözer
2) Belirlenen kısıtları sağlayan bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar.
3) Farklı özelliklere sahip dinleyicilerle etkin sözel iletişimde bulunur.
4) iyi hazırlanmış proje raporları hazırlayarak etkin iletişimde bulunur.
5) Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini dikkate alarak profesyonel ve etik sorumlulukları gözetir.
6) Grup içinde etkin olarak çalışır.
7) Veriyi analiz eder ve yorumlar. Çıkarımlarda bulunmak için mühendisçe yargıda bulunur.
8) Uygun öğrenme staratejilerini kullanarak, gerektiğinde yeni bilgiyi öğrenir ve uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih MUHİTTİN GÖKMEN , April 2018
Ders Koordinatörü BUSE YILMAZ
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BUSE YILMAZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Problem tanımlama
2) Grup oluşturma
3) Proje planlama
4) Literatür tarama
5) Literatür tarama
6) Analiz
7) Tasarım
8) İlerleme raporu ve sunum
9) Geliştirme
10) Geliştirme
11) Geliştirme
12) Test etme
13) Son rapor
14) Sunum
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarNone
Öğretme TeknikleriDers yok, danışmanla haftalık toplantılar, öğrenciler dönem boyunca proje üzerinde çalışmalarını sürdürürler.
Ödev ve ProjelerProje
Laboratuvar ÇalışmasıLaboratuvarda proje çaışmaları
Bilgisayar KullanımıProgram geliştirme
Diğer AktivitelerNone
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Sunum 2 % 10
Projeler 1 % 70
Rapor Teslimi 2 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gokmenm@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Laboratuvar 14 3 1 3 98
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 0 1 6
Sunum / Seminer 1 28 2 30
Rapor Teslimi 1 48 48
Toplam İş Yükü 182
Toplam İş Yükü/25 7.3
AKTS 7