Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 101 | ||||
Ders Adı İngilizce | Microeconomics | ||||
Ders Adı Türkçe | Mikroekonomi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Mikroekonominin temel kavramlarını ve ekonominin mikro düzeyde nasıl çalıştığına dair fikirleri anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, mikro-teoriyi ve onun ekonomik analize uygulanmasını tanıtmakta ve mikroekonominin “neoklasik” teorilerini kapsamaktadır. İşlenecek konular arasında uluslararası ticaret, tedarik ve talep, esneklik, verimlilik, piyasa başarısızlıkları, hükümetin piyasalar üzerindeki etkisi, maliyet eğrileri ve firmaların farklı piyasa yapısı altındaki davranışları yer almaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mikroekonominin temel kavramlarını ve ekonominin mikro düzeyde nasıl çalıştığına dair fikirleri anlamak 2) Uluslararası ticaretten elde edilen kazançları hesaplamak 3) Talep ve arz yasası ile arz ve talebi değiştiren faktörleri anlamak; farklı esnekliklere sahip piyasalarda dengeyi değerlendirmek. 4) Pazarların verimliliğini ve verimlilikteki başarısızlıkları tanımlamak; hükümet müdahalelerinin piyasalardaki sonuçlarını değerlendirmek 5) Farklı piyasa yapılarındaki firmaların maliyet eğrilerini ve karar verme süreçlerini belirlemek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | S | Sınav |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | H | Sınav |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | S | Ödev |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | H | Sınav |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Ödev |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | Derse Katılım |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Sınav |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | DİLA ASFUROĞLU , November 2023 |
Ders Koordinatörü | DİLA ASFUROĞLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Ekonominin 10 prensibi |
2) | Ekonomist gibi düşünmek |
3) | Karşılıklı Bağımlılık ve Ticaretten Kazanımlar |
4) | Arz Talep |
5) | Esneklik ve Uygulamaları |
6) | Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Etkinliği & Dışsallık |
7) | Ara sınav |
8) | Arz, Talep ve Hükümet Politikaları & Vergilendirme Maliyetleri |
9) | Üretim Maliyetleri |
10) | Rekabetçi Piyasalarda Firmalar |
11) | Tekel |
12) | Tekelci rekabet |
13) | Oyun Teorisi: Giriş |
14) | Oligopol |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Principles of Microeconomics, 7th Edition N. Gregory Mankiw Economics, Mankiw, G. and Taylor M.P. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Ön quiz, ara ve final sınavları | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
asfuroglud@mef.edu.tr Dersle ilgili ofis saatleri gibi daha detaylı bilgileri tahtada bulabilirsiniz. Bu derste yoklama alınmayacaktır. Ara sınavın kaçırılması: Geçerli bir devamsızlık kanıtı sunulmadıkça telafi yapılmaz. Ön sınavların eksik olması: telafisi yok. |