ECON 203 Macroeconomic Theory IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 203
Course Title in English Macroeconomic Theory I
Course Title in Turkish Makroekonomik Teori I
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 135 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ECON 102 - Macroeconomics
MATH 102 - Mathematics for Social Sciences Ii
MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II
Expected Prior Knowledge Prior knowledge of macroeconomics and mathematics.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the necessary tools and ideas to understand the aggregate economy.
Course Description This course aims to provide an integrated view of macroeconomics, exploring various timeframes. In the short run, it analyzes equilibrium in the goods and financial markets, employing a fundamental model to understand fluctuations in output. In the medium run, the focus shifts to equilibrium in the labor market and emphasizes the relationship between inflation and unemployment. Finally, in the long run, the course examines the evolution of output across different countries. Another goal of the course is to establish a connection between theoretical concepts and real-world applications, facilitating a more profound comprehension of macroeconomic principles through practical examples.
Course Description in Turkish Bu ders çeşitli zaman dilimlerini inceleyerek makroekonomiye entegre bir bakış sunmayı amaçlamaktadır.Ders kapsamında kısa vadede, çıktıdaki dalgalanmaları anlamak için mal ve finansal piyasalardaki denge analiz edilmektedir. Orta vadede işgücü piyasasındaki denge incelenerek enflasyon ile işsizlik arasındaki ilişki ele alınmaktadır. Son olarak, uzun vadede ise, farklı ülkelerdeki çıktının gelişimi incelenmektedir. Dersin bir diğer amacı da teorik kavramlar ile gerçek dünya uygulamaları arasında bağlantı kurarak makroekonomik ilkelerin pratik örneklerle daha derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Varsayımlarını ve farklılıklarını analiz ederek makroekonomik modelleri anlamak;
2) Makroekonomik olayları, IS-LM modeli ve IS-LM-PC modeli dahil olmak üzere makroekonomik çerçevede incelemek;
3) Makroekonomik olayların makroekonomik değişkenler üzerindeki etkilerini analiz etmek için matematiksel araçlar kullanmak;
4) Teorik kavramlar ile gerçek dünya uygulamaları arasında bağlantı kurmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023
Course Coordinator NAZLI KARAMOLLAOĞLU
Semester Fall
Name of Instructor Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Makroekonomide Genel Sorunlar ve Kavramlar
3) Mal Piyasası
4) Finansal Piyasalar
5) Mal ve Finansal Piyasalar: IS-LM Modeli
6) Finansal Piyasalar II: Genişletilmiş IS-LM Modeli
7) Gözden Geçirme ve Ara Sınav
8) İşgücü Piyasası
9) Phillips Eğrisi, Doğal İşsizlik Oranı ve Enflasyon
10) Kısa Dönemden Orta Döneme: IS-LM-PC Modeli
11) Büyüme Gerçekleri
12) Tasarruf, Sermaye Birikimi ve Üretim
13) Teknolojik İlerleme ve Büyüme
14) Büyümenin Zorlukları
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended ReadingsMacroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition.
Teaching MethodsFlipped classroom
Homework and ProjectsHomework and Quizzes
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 4 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration karamollaoglun@mef.edu.tr

More detailed information about the course, like office hours, can be found in the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1.5 3 2 91
Ödevler 10 1 1 20
Küçük Sınavlar 4 1 0.5 6
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 10 2 12
Total Workload 137
Total Workload/25 5.5
ECTS 5