ECON 205 Mathematics for EconomistsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 205
Ders Adı İngilizce Mathematics for Economists
Ders Adı Türkçe Ekonomistler için Matematik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 133 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel matematik kavram ve araçları bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Ekonomi öğrencileri için gerekli olan matematiksel konuları öğrenmek
Ders Açıklaması Dersin amacı, öğrencilere Ekonomi alanında mikro ve makro analiz için gerekli ileri matematiksel ekipman sağlamaktır. Bu ders dinamik analiz, çok değişkenli kalkülüs, kısıtsız ve kısıtlı optimizasyon teknikleri, çok değişkenli optimizasyon, matrisler ve lineer programlama yöntemlerini öğretir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Ekonomik olguları matematiksel araçlar kullanarak formüle etmek ve ekonomik analizler için uygun yöntemleri seçmek
2) Çok değişkenli kalkülüs yöntemlerini, kısıtlı ve kısıtsız optimizasyonu öğrenmek; optimizasyon problemlerini çözmek
3) Ekonomik uygulamalarda integral tekniklerini kullanmak
4) Matris cebrini öğrenmek ve matrisler aracılığıyla doğrusal denklemler sistemlerini çözmek
5) Öğrenilen yöntemleri mikro ve makro ekonomik analizlere uygulamak; bu matematiksel modellerden ekonomik sorunlarla ilgili sezgisel sonuçlar çıkarmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. H Sınav
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek H Sınav
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak H Sınav
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. H Sınav
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. S Ödev
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Ödev
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Derse Katılım
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. N
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Sınav
Hazırlayan ve Tarih DİLA ASFUROĞLU , October 2024
Ders Koordinatörü MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Türev Hatırlatma
2) Türev Hatırlatma
3) İntegral
4) İntegral
5) İntegral
6) İntegralin Yöntem ve Uygulamaları
7) İntegralin Yöntem ve Uygulamaları
8) Çok Değişkenli Kalkülüs
9) Çok Değişkenli Kalkülüs
10) Çok Değişkenli Kalkülüs
11) Doğrusal Programlama
12) Matris Cebiri
13) Matris Cebiri
14) Matris Cebiri
15) Final haftası
16) Final haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarErnest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood, Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences, 13th ed. K. Sydsaeter & P. Hammond, Essential Mathematics for Economic Analysis
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÖn quiz ve quizler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ara Sınavlar 4 % 80
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi asfuroglud@mef.edu.tr

Ders hakkında daha fazla detaylı bilgi, ofis saatleri gibi, kurs kılavuzunda bulunabilir. Katılım zorunlu değildir, ancak kesinlikle tavsiye edilir. Yapılan ön quizler için telafi yapılmamaktadır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Küçük Sınavlar 14 2 1 0.5 49
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5