Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 205 | ||||
Ders Adı İngilizce | Mathematics for Economists | ||||
Ders Adı Türkçe | Ekonomistler için Matematik | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 133 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel matematik kavram ve araçları bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ekonomi öğrencileri için gerekli olan matematiksel konuları öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Dersin amacı, öğrencilere Ekonomi alanında mikro ve makro analiz için gerekli ileri matematiksel ekipman sağlamaktır. Bu ders dinamik analiz, çok değişkenli kalkülüs, kısıtsız ve kısıtlı optimizasyon teknikleri, çok değişkenli optimizasyon, matrisler ve lineer programlama yöntemlerini öğretir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ekonomik olguları matematiksel araçlar kullanarak formüle etmek ve ekonomik analizler için uygun yöntemleri seçmek 2) Çok değişkenli kalkülüs yöntemlerini, kısıtlı ve kısıtsız optimizasyonu öğrenmek; optimizasyon problemlerini çözmek 3) Ekonomik uygulamalarda integral tekniklerini kullanmak 4) Matris cebrini öğrenmek ve matrisler aracılığıyla doğrusal denklemler sistemlerini çözmek 5) Öğrenilen yöntemleri mikro ve makro ekonomik analizlere uygulamak; bu matematiksel modellerden ekonomik sorunlarla ilgili sezgisel sonuçlar çıkarmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Sınav |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | H | Sınav |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | S | Ödev |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Ödev |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Derse Katılım |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | DİLA ASFUROĞLU , October 2024 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Türev Hatırlatma |
2) | Türev Hatırlatma |
3) | İntegral |
4) | İntegral |
5) | İntegral |
6) | İntegralin Yöntem ve Uygulamaları |
7) | İntegralin Yöntem ve Uygulamaları |
8) | Çok Değişkenli Kalkülüs |
9) | Çok Değişkenli Kalkülüs |
10) | Çok Değişkenli Kalkülüs |
11) | Doğrusal Programlama |
12) | Matris Cebiri |
13) | Matris Cebiri |
14) | Matris Cebiri |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood, Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences, 13th ed. K. Sydsaeter & P. Hammond, Essential Mathematics for Economic Analysis | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Ön quiz ve quizler | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
asfuroglud@mef.edu.tr Ders hakkında daha fazla detaylı bilgi, ofis saatleri gibi, kurs kılavuzunda bulunabilir. Katılım zorunlu değildir, ancak kesinlikle tavsiye edilir. Yapılan ön quizler için telafi yapılmamaktadır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Küçük Sınavlar | 14 | 2 | 1 | 0.5 | 49 | ||
Toplam İş Yükü | 133 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
AKTS | 5 |