İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 243 | ||||
Ders Adı İngilizce | Cultural Heritage Law | ||||
Ders Adı Türkçe | Kültürel Miras Hukuku) | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 89 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | UNESCO'nun kültürel miras sözleşmeleri ve diğer uluslararası belgelerin yanı sıra 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu üzerinden kültürel miras hukukunun temellerini ve kilit konuları öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Ders kapsamında öğrencilere, uluslararası ve ulusal hukuk perspektifinden kültürel miras hukukunun temel konularına ilişkin nitelikli genel bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. Arkeolojik mirasın korunması hususuna özellikle değinilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bu hukuk alanının gelişimini, özelliklerini, ilgili aktörleri ve kültürel mirasın korunmasını çevreleyen temel hukuki meseleleri anlamak 2) Çeşitli kültürel miras kategorilerini tanımlamak ve bunların uluslararası hukukta nasıl korunduğunu göstermek 3) Arkeolojik mirasın kendine özgü özelliklerini bilmek, yasadışı ticaret sorununu anlamak ve uluslararası ve ulusal hukuk kurallarının getirdiği çözümleri karşılaştırmak 4) 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu tarafından düzenlenen temel konulara ilişkin sağlam bir bilgi birikimi sergilemek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | ECE VELİOĞLU YILDIZCI , September 2024 |
Ders Koordinatörü | ECE VELİOĞLU YILDIZCI |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | ECE VELİOĞLU YILDIZCI |
Hafta | Konu |
1) | Kültürel miras hukukuna giriş |
2) | UNESCO konvansiyonlarında çeşitli kültürel miras kategorileri |
3) | Kültürel miras hukukunda geleneksel ikilikler (ulusal ve uluslararası, kamu ve özel) |
4) | Silahlı çatışma sırasında kültürel mirasın korunması -1 |
5) | Silahlı çatışma sırasında kültürel mirasın korunması -2 |
6) | Barış zamanında kültürel mirasın korunması -1 |
7) | Barış zamanında kültürel mirasın korunması -2 |
8) | Kültürel mirasın yasadışı ticareti -1 |
9) | Kültürel mirasın yasadışı ticareti -2 |
10) | Kültür varlıklarına dair uyuşmazlıkların çözümü -1 |
11) | Kültür varlıklarına dair uyuşmazlıkların çözümü -2 |
12) | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu -1 |
13) | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu -2 |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | UNESCO Convention for the Protection of Cultural Property in the Event of Armed Conflict
UNESCO Convention concerning the Protection of the World Cultural and Natural Heritage
UNESCO Convention on the Means of Prohibiting and Preventing the Illicit Import, Export and Transfer of Ownership of Cultural Property
2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu
ArThemis database: |
|||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders anlatımı, ödevler, sınıf içi tartışmalar | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
yildizcie@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 2 | 1 | 9 | ||
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 89 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.6 | ||||||
AKTS | 4 |