LAW 243 Cultural Heritage LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu LAW 243
Ders Adı İngilizce Cultural Heritage Law
Ders Adı Türkçe Kültürel Miras Hukuku)
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 89 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi UNESCO'nun kültürel miras sözleşmeleri ve diğer uluslararası belgelerin yanı sıra 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu üzerinden kültürel miras hukukunun temellerini ve kilit konuları öğrenmek.
Ders Açıklaması Ders kapsamında öğrencilere, uluslararası ve ulusal hukuk perspektifinden kültürel miras hukukunun temel konularına ilişkin nitelikli genel bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. Arkeolojik mirasın korunması hususuna özellikle değinilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bu hukuk alanının gelişimini, özelliklerini, ilgili aktörleri ve kültürel mirasın korunmasını çevreleyen temel hukuki meseleleri anlamak
2) Çeşitli kültürel miras kategorilerini tanımlamak ve bunların uluslararası hukukta nasıl korunduğunu göstermek
3) Arkeolojik mirasın kendine özgü özelliklerini bilmek, yasadışı ticaret sorununu anlamak ve uluslararası ve ulusal hukuk kurallarının getirdiği çözümleri karşılaştırmak
4) 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu tarafından düzenlenen temel konulara ilişkin sağlam bir bilgi birikimi sergilemek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih ECE VELİOĞLU YILDIZCI , September 2024
Ders Koordinatörü ECE VELİOĞLU YILDIZCI
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) ECE VELİOĞLU YILDIZCI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kültürel miras hukukuna giriş
2) UNESCO konvansiyonlarında çeşitli kültürel miras kategorileri
3) Kültürel miras hukukunda geleneksel ikilikler (ulusal ve uluslararası, kamu ve özel)
4) Silahlı çatışma sırasında kültürel mirasın korunması -1
5) Silahlı çatışma sırasında kültürel mirasın korunması -2
6) Barış zamanında kültürel mirasın korunması -1
7) Barış zamanında kültürel mirasın korunması -2
8) Kültürel mirasın yasadışı ticareti -1
9) Kültürel mirasın yasadışı ticareti -2
10) Kültür varlıklarına dair uyuşmazlıkların çözümü -1
11) Kültür varlıklarına dair uyuşmazlıkların çözümü -2
12) Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu -1
13) Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu -2
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarUNESCO Convention for the Protection of Cultural Property in the Event of Armed Conflict UNESCO Convention concerning the Protection of the World Cultural and Natural Heritage UNESCO Convention on the Means of Prohibiting and Preventing the Illicit Import, Export and Transfer of Ownership of Cultural Property 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ArThemis database:
Öğretme TeknikleriDers anlatımı, ödevler, sınıf içi tartışmalar
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Rapor Teslimi 1 % 40
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yildizcie@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Sunum / Seminer 1 6 2 1 9
Rapor Teslimi 1 20 1 21
Final 1 15 2 17
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü/25 3.6
AKTS 4