Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | ECON 300 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Internship II | ||||||
Ders Adı Türkçe | Staj I | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Staj | ||||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||||
Dönem | Güz | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 74 saat | ||||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel iktisat bilgisi | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Ekonomi ve işletme alanındaki temel ekonomi bilgisi, iş uygulamaları ve genel eğitimin bir şirkette veya kuruluşta uygulanması. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencilere ekonomistlerin bir organizasyondaki yaptığı çalışma türleri hakkında anlayış kazandıracaktır. Öğrenciler, iş uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir. Kendi öğrenme becerilerini geliştirecek ve en az 30 iş günü boyunca bir şirkette çalışarak ekonomi bilgisini uygulayacaklardır. Öğrenciler, bir faaliyeti analiz edecek, detaylı bir şekilde açıklayacak ve ilgili performans ölçütlerini oluşturmak için gerekli verileri sağlayacak ve yorumlayacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) İlgili veri/bilgi kapsamında bir ekonomik ve iş faaliyetini, performans göstergelerini açıklamak ve sorunlu konuları belirtmek. 2) Takımın kompozisyonunu, organizasyonunu ve performansını tanımlamak, açıklamak ve değerlendirmek. 3) Ekonomistlerin mesleki ve etik sorumluluklarını açıklamak. 4) Etkili yazılı, sanal ve grafik iletişimi içeren bir raporu düzenlemek ve başarıyla iletilmesini sağlamak. 5) Küresel, çevresel ve toplumsal bağlamda ekonomi ve iş uygulamalarının/aktivitelerinin etkilerini açıklamak. 6) Ömür boyu öğrenmeye yönelik ihtiyaçları tanıma ve bu alanda yetenek geliştirme anlamında profesyonel pratik için uygun olan ek bilgi, beceri ve tutumları belirlemek ve açıklamak. 7) Belirlenen sorun/süreç/sistemle ilgili sektörün geleceği ile ilgili çağdaş sorunları analiz etmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | S | Proje |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Proje |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | S | Proje |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | S | Proje |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | H | Proje |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Proje |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Proje |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | FIRAT BİLGEL , January 2024 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. FIRAT BİLGEL |
Hafta | Konu |
1) | Staj raporunun hazırlanması |
2) | Staj taslağının teslim tarihi |
3) | Taslak değerlendirmesi |
4) | Taslak Değerlendirmesi |
5) | Taslak Değerlendirmesi |
6) | Staj taslaklarına geri bildirim yapılması |
7) | Geri bildirime göre düzeltmeler yapılması |
8) | Geri bildirime göre düzeltmeler yapılması |
9) | Geri bildirime göre düzeltmeler yapılması |
10) | Geri bildirime göre düzeltmeler yapılması |
11) | Raporların teslimi |
12) | Değerlendirme |
13) | Değerlendirme |
14) | Değerlendirme |
15) | Değerlendirme |
16) | Harf notu girişi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | None | |||||||||
Öğretme Teknikleri | Yok | |||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||
Ders Yönetimi |
bilgelf@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 1 | 5 | 2 | 64 | ||
Proje | 1 | 7 | 3 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 74 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.0 | ||||||
AKTS | 3 |